Vielä kerran Kummilapsista ja Kummeista.....

12.08.2007
533
0
16
Kun oli puhetta moneen kertaan, siitä miten Kummien tulisi muistaa kummilapsia ja minkä hintaisia lahjoja Kummilapselle tulisi ostaa niin entä sitten toisin päin??

Tuleeko Kummilapsen (vanhempien mikäli lapsi on pieni) muistaa Kummia lapsen puolesta Kummin syntymäpäivänä tai Jouluna??

Mielestäni Kummille ei tarvitse mitään suuren suuria lahjoja laittaa, mutta olisi kiva jos Kummia muistettaisi lapsen puolesta merkkipäivänä.. Muistaahan Kummikin...

Mielipiteitä... :saint:

me muistettiin viimme jouluna kummeja kummilapsen kuvalla joka oli kehyksissä. eli tooosi pieni muistaminen mut kumminki =) sit ku toisen lapsen kummitäti täytti 40 niin keräsin sellasia karkkeja mistä tiesin kummitädin pitävän sellaiseen lahja kassiin ja kovin oli tyytyväinen (on oikea karkki hirmu =)) mut mun mielestä kummeja ei tarvi muistaa mut saa muistaa jos itse haluaa. ja mun mielestä joku ihan pikku juttu on kiva!

Meillä lapset muistavat kummejaan jouluna sekä synttäreinä pienin paketein. Käytännössä tietysti me vanhemmat ne vielä huolehdimme, mutta mielestäni mukavaa muistaa, kun kerran hekin muistavat lapsia.

Minua ja miestäni on muistettu kummeina. Eli kummilapset ovat ostaneet PIENET muistot. Itse aion jatkaa tätä perinnettä, eli kun lapsiemme kummit valmistuvat,kihlautuvat,avioituvat tai viettävät esim. kolmikymppisiä tai 50)..niin muistamme pienesti. Emme muista tavallisina vuosipäivinä. Ja tietenkin annetaan Naksun mainitsemat "tuoreet" kuvat välillä =) :saint:

Meillä on molemmilla pojilla sylikummina mun isoveli ja toisena kummina mun lapsuudenystävät. Kaikki kummit muistavat poikia aina nimi-, synttäripäivinä ja jouluna. Tiedän, että isoveli antaa aina pojille jouluna ja synttärinä 50? molemmille ja samoin tekee esikoisen kummi. Musta sillä lahjan rahallisella arvolla ei todellakaan ole väliä ja kun näitä kummeja pyysin tehtävään, sanoin, että mä arvostan lahjoja enemmän sitä, että kummi on läsnä lapsen elämässä. En halunnut kummeistä lahjakoneita.
Mä taas ostan kummeille lasten puolesta joululahjan n.50?/lla. Viime vuonna ostin poikien kummitädeille Arabian joulupurkkeja 2kpl ja itseltäni pienen lahjan. Synttärinä meillä muistetaan kummeja vain pienellä lahjalla, kummilapsi ei erikseen osta mitään.

Niin ja sitten kummit saa joka vuosi valokuuvaamon valokuvan kummilapsesta.

Omia kummejani muistan kukalla joka joulu. Omat kummit meinaan ostavat mulle VIELÄKIN joululahjan, vaikka olen tuhat ja sata kertaa sanonut, että ei tämän ikäistä enää tarvitse muistaa.

No ei me oikein olla lahjoja kummeille sen kummemin laitettu, jouluksi kortti ja ehkä jotain pientä kuten suklaata tms. Minusta se on tärkeempää, että laitetaan (varsinkin sille kaukana asuvalle kummille) välillä kuvia ja pidetään muutenkin yhteyttä kaikkiin kummeihin puhelimella ja kyläilemällä.

Miun mielestä kummiutta (sen hyvyyttä tai huonoutta) ei mitata lahjojen arvossa. Tärkeintä on muistaminen, välittäminen ja se että on osana lapsen elämää mahdollisuuksiensa mukaan. Ite pidän tärkeimpänä tehtävänäni tosiaan olla osana lapsen elämää ja tukea vanhempia tarvittaessa jne.

Itse kummina en odota muistamista merkkipäivinä, toki joulukortti on kiva saada mutta ei mitään muuta. Tietysti kuvat ym. ovat kivoja ja varsinkin niiden kummilapsien kohdalla joita ei säännöllisesti pysty tapaamaan välimatkasta johtuen.

itse olen vastikään päässyt kummiksi! En odota mitään lahjoja tmv., mutta valokuvia ja myöhemmin piirrustuksia olisi mukava saada =) Enkä ole ajatellut, että lastemme kummien pitäisi jotain lahjoja saada...

Yhteistyössä