Vielä niskojen/hartioiden jäykkyydestä+huimauksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Onko olemassa jotain jumppaa tms. mikä helpottais mahd.pian vai onko ainut vaihtoehto käydä ihan hierojalla? Tai lääkärillä?
Pääsiäisen jälkeen alkoi siis tää huimaus, välillä oli päänsärkyäkin ja lihasrelaksantit (sirdalud) ja Mobilat-voide on kokeiltu (verikokeissa mm.kilpparitestissä käyty myös, kaikki ok)..ei kovinkaan huomattavaa apua kummastakaan. Oon toki yrittäny myös venytellä ja pyöritellä hartioita.

En tiedä voisiko auttaa ketään toista, mutta jos itsestäni tuntuu, että niskat lukossa, menen ovensuuhun seisomaan, otan käsilläni ovenkarmeista kiinni ja nojaan eteenpäin. Se yleensä ensiapuna laukaisee niskoja jonkin verran. Tosin aloitettuani pilateksen en ole enää kikkaa kaivannut.

sulla voi olla hermot puristuksissa niskassa.ei paljoa tarvitse kun pää tuntuu jonkun muun omalta. tuntuu kuin kävelisi vesipatjan päällä ja huimaa. tuohon auttaa fysioterapeutti. laittaa nikamat kohdilleen, että hermot vapautuu.

Pitää laittaa korvan taa..itseasiassa pitäis miehen asioissa varmaan olla fysioterpeuttiin yhteydessä muutenki, voishan sieltä kysyä.
Tuntuu tosi oudolta olo, ikinä aiemmin ei oo tämmöstä ollu. Kamalaa kun ei voi oikein kontrolloida askeliaan ja pää tuntuu olevan tosiaan jonkun toisen.

Fysioterapeutti, keppijumppa ja ylävartalon treenaminen koti oloissa tai salilla.
Itse kärsin 1½ vuotta yläkropan lukoista, oireina päänsärky, huimaus, rytmihäiriöt jne
Kävin fysioterapeutilla, aloitin uimisen ja säännölliset venytykset + ostettiin uusi sänky kunnon tyynyineen ja nyt oon kohta puoli vuotta eläny niinku normaalit ihmiset :D

Ekaks kuurina särkylääkkeitä ja hierontaa. Siis sitä lääkärin määräämää Sirdaludia, sen kanssa voi ja kannattaa syödä ibuprofeiinia 2000mg päivässä. Mobilatia tehokkaampaa lihasjumiin on Voltaren-voide, sitä saa reseptivapaana apteekista. Sitten kun alkaa taas vähän helpottaa, niin säännöllistä venyttelyä ja liikuntaa jotka ylläpitävät niskojen vetreyttä ja tukevat lihaksistoa.

mulla oli pahimmillaan sellainen olo, etten voinut kävellä pikitiellä ollenkaan.tuntui etten pysy pystyssä. lääkäri määräsi vain relaksantteja ja särkylääkettä. aikani hyppäsin siellä, niin laittoi lähetteen fysioon ja voi sitä autuutta kun syyt löytyi ja apua alkoi tulemaan. kesti tosin monta hoitokertaa kun oli niin pahaksi päässyt. nyt huomaan heti jos nikamat ovat siirtyneet ja osaan mennä ajoissa hakemaan apua. niskalihasten vahvistaminen voi estää minulla tuota yliliikkuvien nikamien siirtymistä.

Yhteistyössä