vielä rahalahjasta häissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos kaikki rahat viedään kuorista heti pois tulee mieleen ennemminkin se että lahjansaajat ovat niin rahanperään etteivät malta edes odottaa että pääsevät itse avaamaan kuoret ajan kanssa. ei niitä kortteja tarvitse muiden ihastella, kyllähän vieraat näkevät ketkä ovat paikalle tulleet.
rahan antaminen lahjaksi on mielestäni aika huono idea, koska aina jonkun mielestä annat väärän summan. jos kuitenkin tähän päätyy on se lahja muiden joukossa ja ansaitsee myös päätyä suoraan saajalle ilman välikäsiä.

Olisin ihmetellyt kyseistä toimintaa... ei kaasoilla tainnut oikein aivoy toimia. Miksi ihmeessä ne kuoret piti tyhjentää? Yleensä ne vain kerätään ja luovutetaan hääparille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Mutta miksi se on kaikille niin tärkeää saada tietää että kuinka paljon rahaa kukin vieras on antanut???

pääsee sitten mahdollisesti jauhamaan kuinka joku on ollu niin saita.. :whistle:

Tätä minäkin ihmettelen! Ja tosiaan ainakin aikaisemmini tuo kuorien tyhjentäminen (ts. rahasisältö varmaan talteen ja kortti esille) on ollut aivan yleinen tapa.
Jos (raha)lahjan antajalle on noin ylettömän tärkeää se että hääpari tietää tarkkaan lahjoitetun summan, kannattaisi varmaan antaa lahjashekki....

tai kuori suoraan hääparille.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
siis oliko ap:n tapauksessa sovittu nuin tehtävän hääparin lahjojen kanssa ?

siis on ollut ihan yleinen käytäntö ainakin heidän tuttavapiirin häissä. hääpari oli tietoinen asiasta ja täysin ok. Ainoastaan muutama vieras sai siepin.

Siis ei rikottu kirjesalaisuutta. Mulle ei ole tullut mieleenkään että joku vetää herneet nenään tästä(kin) aiheesta. Jos se on niin tarkkaa niin soittakoon jälkikäteen ja ilmoittakoon hääparille että annettiin niin ja niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
olisin todella loukkaantunut jos antamaani lahjaa ei tiedetä
ja toisin päin haluaisin tietää mitä olen keltäkin saanut.
ne kuoret on tarkoitettu hääparille ei missään nimessä kenenkään muun aukaistavaksi!!!!!!

täähän on ihan yleinen käytäntö ollut kaikissa häissä et kuoret avataan ja kortit laitetaan kaikkien luettaviksi niin niiden mahdollinen sisältö poistetaan.

No eikä ole...

kyselen tätä lähinnä vieraan näkökulmasta en hääparin.

no sillä taas ei minusta ole loppupeleissä mitään merkitystä mitä joku VIERAS odottaa tai ajattelee koska loppujen lopuksi ne eivät ole hänen juhlansa. Ja jos asia niin rassaa, niin voihan sitä kirjottaa vaikka onnittelukorttiin "että kartutimme ( esim ) häämatkakassaanne XX eurolla" tms ni ei oo pelkoo että ne omat roposet "katoaa" sinne satasten sekaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ne kuoret on tarkoitettu hääparille ei missään nimessä kenenkään muun aukaistavaksi!!!!!!

täähän on ihan yleinen käytäntö ollut kaikissa häissä et kuoret avataan ja kortit laitetaan kaikkien luettaviksi niin niiden mahdollinen sisältö poistetaan.

No eikä ole...

no ehkä ei teillä.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kyselen tätä lähinnä vieraan näkökulmasta en hääparin.

no sillä taas ei minusta ole loppupeleissä mitään merkitystä mitä joku VIERAS odottaa tai ajattelee koska loppujen lopuksi ne eivät ole hänen juhlansa. Ja jos asia niin rassaa, niin voihan sitä kirjottaa vaikka onnittelukorttiin "että kartutimme ( esim ) häämatkakassaanne XX eurolla" tms ni ei oo pelkoo että ne omat roposet "katoaa" sinne satasten sekaan :D

tää on mustakin ihan hyvä hyvä idea et jos odottaa kiitosta lisäksi lahjan suurudesta kuin paikalla olosta niin kirjottaa siihen paljonko laitettiin.

itse olen ollut vain tyytyväinen et ne on otettu pois mahdollisten pitkäkyntisten varalta.

en ole ikinä kuullutkaan tälläisestä käytännöstä ja suoraan sanoen se järkyttää minua.
ei siksi että haluaisin erityiskiitoksia tms. vaan siksi että vaikka se on tylsä rahalahja on se silti
henkilökohtainen lahja minulta heille ja olen sen tunteella kuoreen laittanut.

en ole ikinä kuullutkaan tälläisestä käytännöstä ja suoraan sanoen se järkyttää minua.
ei siksi että haluaisin erityiskiitoksia tms. vaan siksi että vaikka se on tylsä rahalahja on se silti

mut sun kannattaa pyytää sit tästä lähtien joko tilinro, tai teettää shekki tai antaa se kuori suoraan hääparille, koska tämä voi olla käytäntönä seuraavissa häissä minne menet.

mut sun kannattaa pyytää sit tästä lähtien joko tilinro, tai teettää shekki tai antaa se kuori suoraan hääparille, koska tämä voi olla käytäntönä seuraavissa häissä minne menet.

niin ilmeisesti pitää tehdä.

Meillä kaasot ottivat kortit talteen. Eivät avanneet vaan me itse avattiin ja kirjattiin kuka antoi mitäkin. Vieläkin on ylhäällä kuka antoi mitä. Lahjoista toivottiin, että olisi kortti jätetty.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kuoret kannattaa avata ja otta rahat talteen. Koskaan ei tiedä, millasta vaikka on paikan henkilökunta. Epärehellisiä mahtuu maailmaan. Jopa sukuun.

Järkevästi homma hoidetaan niin, että joku sovittu hlö tyhjää kuoret ja kirjaa paperille keneltä tuli ja minkä verran. Näin meillä on aina tehty juhlissa.

Näin tehtiin meidän häissä ja muissakin häissä joissa olen käynyt.

No ei todellakaan ollut meidän häissä! :o
En todellakaan halua että kukaan "ulkopuolinen" menis kopeloimaan meijän häälahjoja.

Juu, ihan normaalilta kuulostaa. Musta se on tosi tärkeää, että joku käy lahjat läpi ja jotenkin merkkaa että esim. mikä kortti on minkäkin lahjan kanssa, ei ne niissä pysy vaikka teipillä laittais kun vieraat kuitenkin katsoo ja pyörittelee.
Ja rahat tosiaan pois korteista, kortit nähtäville. Johonkin toki ylös että keltä mitäkin, jos on niiiiin tärkeää.

Aluksi ajattelin, että ihan sama, mutta sitten tulin siihen tulokseen, ettei tuo kuitenkaan ole hyvä juttu. Jos siihen rahalahjaan on oikeasti panostanut sillä ajatuksella, että onpa mukava nähdä hääparin ilme, kun saavat tämän suuren summan, niin silloin se varmaan harmittaa.

tässä jos missäin on rahastuksen makua kun kuorista rahat heti kaivetaan "parempaan talteen". kyllä pistää suututtaan! menee maku kohta kaikista häistä. prkle viedään sitten seuraavaks vaan pelkkä kortti koska kukaan ei edes saa tietää mitä olet antanut.
lahja = annetaan suoraan vastaanottajalle (vaikka olisikin lahjapöytä ei siä muiden täydy ronkkia)
lahjoitus = voidaan antaa nimettömänä eteenpäin kun halutaan avustaa jotakin ihmistä / kohdetta
ja häissä annetaan mielestäni lahjoja ei lahjoituksia!!!!!!!!!!!!

tässä jos missäin on rahastuksen makua kun kuorista rahat heti kaivetaan "parempaan talteen". kyllä pistää suututtaan! menee maku kohta kaikista häistä. prkle viedään sitten seuraavaks vaan pelkkä kortti koska kukaan ei edes saa tietää mitä olet antanut.
lahja = annetaan suoraan vastaanottajalle (vaikka olisikin lahjapöytä ei siä muiden täydy ronkkia)
lahjoitus = voidaan antaa nimettömänä eteenpäin kun halutaan avustaa jotakin ihmistä / kohdetta

no toivo hartaasti ettei seuraavissa häissä ole ketään epärehellistä joka pöllii kuoria koska silloin ei sun lahja päädy edes saajalle asti.

no toivo hartaasti ettei seuraavissa häissä ole ketään epärehellistä joka pöllii kuoria koska silloin ei sun lahja päädy edes saajalle asti.

ei ole kukaan kieltänyt ottamasta kuoria parempaan talteen.
olen kritisoinut kuorien avaamista!!!!!!

Kaikissa häissä, missä mä olen ollut, on kuoret aukaistu ja rahat otettu talteen (ennalta sovittu joku henkilö tähän hommaan), summa kirjoitettu korttiin ja kortit näkösälle.

Näin on ollut myös tanskalaisissa häissä eli samaa tapaa on sielläkin noudatettu. Olen kaksissa häissä käynyt Tanskassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kaikissa häissä, missä mä olen ollut, on kuoret aukaistu ja rahat otettu talteen (ennalta sovittu joku henkilö tähän hommaan), summa kirjoitettu korttiin ja kortit näkösälle.

Näin on ollut myös tanskalaisissa häissä eli samaa tapaa on sielläkin noudatettu. Olen kaksissa häissä käynyt Tanskassa.

tää on vain todella ajattelemattomien ihmisten tapa.

siis mitä ajattelematonta tässä on? Totta kai kortit laitetaan esille. En ole ollut yksissäkään häissä missä näin ei olisi toimittu. Avataanhan lahjatkin jos on paperissa ja laitetaan esille kortin kanssa. Mut se on mun mielestä ehdoton, että kunkin lahjasumma tulee olla hääparin tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

siis mitä ajattelematonta tässä on? Totta kai kortit laitetaan esille. En ole ollut yksissäkään häissä missä näin ei olisi toimittu. Avataanhan lahjatkin jos on paperissa ja laitetaan esille kortin kanssa. Mut se on mun mielestä ehdoton, että kunkin lahjasumma tulee olla hääparin tiedossa.

toi sun viimeinen lause on se mitä olen koko ajan sanonut.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

toi sun viimeinen lause on se mitä olen koko ajan sanonut.

no näinhän tässäkin yllä oli toimittu, niin Tanskassa kuin Suomessakin. Luitko lauseen kokonaan?

Yhteistyössä