vielä vähän ja tuun hulluks,meillä on matoja

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
niin huomasin sen esikoisesta että hän ei nukku vaan kokoajan repi pyllyä sekä minullakin on jotain kutina,niin ja kun äiti on äsken tarkistanut hän sanoi ne on matoja |O MISTÄ NE ON SITTEN???Miten niitä hoidetaan?Meen kohta aptekkin ja kiva en ole yhtään nukkunut kun meillä on aina jotai

Kihomatoja. Inha vaiva, mutta voi saada ihan mistä vaan. Yleensä lasten mukana päiväkodista tms. Ei niitä istumalla saa. Tosiaan munat menee käsien kautta suuhun. Lääkkeen saa ilman reseptiä. Koko perheen pitää ottaa sitä, että saa kaikki munatkin pois elimistöstä, mistä ei ole ehtinyt tulla matoja. Pitäs myös siivota tosi huolellisesti (niitä voi olla huonepölyssä) ja lakanat vaihtaa ja käsipyyhkeet ja leikata kynnet lyhyiksi (munat pysyy hyvin pitkien kynsien alla) jnejne. Googleta, niin löytyy kaikki varotoimenpiteet, mitä tehdä. Tosi paskamainen vaiva, meillä pari kertaa ollut, kun olen töistä saanut (työskentelin lasten parissa). Jos niistä ei meinaa päästä eroon, niin sitten saa lääkäriltä tuhdimman lääkkeen reseptillä. Tsemiä. :) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eiköhän saa.

Noi madot tulee siten, että niiden munia joutuu suun kautta elimistöön, vaikka käsistä.

eli ei saa vai niin kuin ymmärsin?

Mutta mikä siihen auta ja saako ilman reseptiä saada lääkitystä?

Kiitos sulle paljon :hug: :hug:

Niin ja tiedätkö milloin kaupat auki onko klo 8.00 tai 9.00

Oih mä varma lyön päätä jossain kun en ole nukkunut edes puol tuntia tänään sekä touhunut ihan kipeänä niin paljon eilen :ashamed:

Saat lääkkeen kyllä apteekista ilman reseptiä. Ja sen mukana varmaan tulee ohje ja saat lisää tietoa niistä madoista. Älä hätäile, kyllä ne saadaan pois. On mullakin ollut niitä pienenä.

Alkuperäinen kirjoittaja hapsie:
Kihomatoja. Inha vaiva, mutta voi saada ihan mistä vaan. Yleensä lasten mukana päiväkodista tms. Ei niitä istumalla saa. Tosiaan munat menee käsien kautta suuhun. Lääkkeen saa ilman reseptiä. Koko perheen pitää ottaa sitä, että saa kaikki munatkin pois elimistöstä, mistä ei ole ehtinyt tulla matoja. Pitäs myös siivota tosi huolellisesti (niitä voi olla huonepölyssä) ja lakanat vaihtaa ja käsipyyhkeet ja leikata kynnet lyhyiksi (munat pysyy hyvin pitkien kynsien alla) jnejne. Googleta, niin löytyy kaikki varotoimenpiteet, mitä tehdä. Tosi paskamainen vaiva, meillä pari kertaa ollut, kun olen töistä saanut (työskentelin lasten parissa). Jos niistä ei meinaa päästä eroon, niin sitten saa lääkäriltä tuhdimman lääkkeen reseptillä. Tsemiä. :) :flower:
Kiitos
:flower:

Voi ei,kun meillä oli täitäkin ja muistan miten vaikea oli päästä näistä eroon ja nyt vielä niitä :/ onneks ei istumalla niitä saa,kun mä aina jos on jotain mietin että mun vika ja aina etsin itsessä vika...
Mutta miten sä olet pääsyt näistä eroon?Mun äiti vielä sanoi että kurpitsasiemenet auta,en tiedä onko totta?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Saat lääkkeen kyllä apteekista ilman reseptiä. Ja sen mukana varmaan tulee ohje ja saat lisää tietoa niistä madoista. Älä hätäile, kyllä ne saadaan pois. On mullakin ollut niitä pienenä.

En hätäilee,mutta kun kutia :x sekä kun sain tietä äsken että minullakin niin tuntu että nyt kutia triplasti :ashamed:

Pyrvin-nimistä lääkettä saa apteekista ilman reseptiä. Tänään otatte koko perhe (myös mies) lääkkeet ja huomenna aloitat siivouksen. Mä pesin jopa verhot ja kaikki lasten lelut pesin, pyyhin, mutta se taisi olla vähän liioittelua. Kunnon perussiivous kuitenkin, ja hyvä nihkeällä rätillä pyyhkiminen, munat voi elää jopa 2kk. Toki voit viedä leluja jne. jemmaan pariksi kuukaudeksi, niin munat varmasti kuolevat. Inhottava vaiva, mutta ne madot ei oo kuitenkaan vaarallisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja hapsie:
Kiitos
:flower:

Voi ei,kun meillä oli täitäkin ja muistan miten vaikea oli päästä näistä eroon ja nyt vielä niitä :/ onneks ei istumalla niitä saa,kun mä aina jos on jotain mietin että mun vika ja aina etsin itsessä vika...
Mutta miten sä olet pääsyt näistä eroon?Mun äiti vielä sanoi että kurpitsasiemenet auta,en tiedä onko totta?

Ainahan sitä miettii, että onko ite jotenkin mokannut, mutta toisin kuin jotkut luulee (mm. entinen työnantajani :kieh: ) Niin kihomadothan ei ole omaa syytä, siihen tarvitaan tartunta. Eikä tosiaan ole mitenkään hygieniaan liittyviä. Että vaikka kuinka siivoaisi, niin jos ne saa, niin saa.

Me päästiin eroon siten (ei vielä ollut lapsia), että leikattiin kynnet, vaihdettiin lakanat muistaakseni viikon välein, alusvaatteet vaihdettiin päivittäin ja pestiin 60 asteessa, ja imuroitiin ja siivottiin jne. Ei edes mitään älytöntä puunausta tarttenu tehä, vaan vähän perusteellisempi. Ja käsipyyhettä ja pyyhkeitä muutenkin vaihdeltiin. Ei päästetty yökylään ihmisiä, ja jos tehtiin muille ruokaa, niin tehtiin vaan kypsennettäviä (ei esim. salaattia), ettei ne päässyt leviämään ne munat.

En ole kuullut kurpitsansiemenistä, mutta kai kaikkea voi kokeilla? =)

Alkuperäinen kirjoittaja mites:
se on kun eläimillä ainakin madot voivat olla keuhkoissa asti? Voiko yskä olla ihmisellä merkki siitä että keuhkot on täynnä matoja?
Voi, mutta silloin kyse on suolinkaisista eikä kihomadoista.

siis ei voi olla totta! miten teille kaikki kasautuu? siis täit ja madotki nyt? ainaki yks hyvä konsti ehkästä kihomatoja on pessä käet kunnolla ku tulee ulkoa sisälle ja ku käypi vessassa. tietty lapsethan kaivelevat hiekkalaatikoilla ja mullassa ja lähmivät toinen toistensa leluja joten jos yhellä on niin kohta kaikilla on :/

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis ei voi olla totta! miten teille kaikki kasautuu? siis täit ja madotki nyt? ainaki yks hyvä konsti ehkästä kihomatoja on pessä käet kunnolla ku tulee ulkoa sisälle ja ku käypi vessassa. tietty lapsethan kaivelevat hiekkalaatikoilla ja mullassa ja lähmivät toinen toistensa leluja joten jos yhellä on niin kohta kaikilla on :/

se on niin mahdotonta jotain ehkäistä kuin ainakin mun toinen on niin vilkas hän otta kaikki suuhuun,jopa lattialta,esim,kaupoissa,no oikeasti vaikka missä...

Niin mutta kysyn vaan onko ne oikeasti varaalisia?Miksi?

Voitko sä olla töissä strippipaikassa jos sulla on kihomatoja? Jaiks, mikä näky, seksikäs typy roikkuu strippitangossa valkoinen mato pyllystä vilkkaen. Ja jos sä viet ne teidän kaikki lelut nyt kirppikselle niin kannattais varmaan pestä ne ensin, niistä tarttuu sit seuraavalle onnelliselle omistajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voitko sä olla töissä strippipaikassa jos sulla on kihomatoja? Jaiks, mikä näky, seksikäs typy roikkuu strippitangossa valkoinen mato pyllystä vilkkaen. Ja jos sä viet ne teidän kaikki lelut nyt kirppikselle niin kannattais varmaan pestä ne ensin, niistä tarttuu sit seuraavalle onnelliselle omistajalle.

ensiks mä otan loma pidemmäksi ja toiseks mä en vie nyt mitään mihinkään

Alkuperäinen kirjoittaja mites:
se on kun eläimillä ainakin madot voivat olla keuhkoissa asti? Voiko yskä olla ihmisellä merkki siitä että keuhkot on täynnä matoja?

Eeeeeiikä....
Krhm, juu sii tottakai!! Siitähän se johtuu, kun on kova yskä. Matoja on silloin keuhkot täynn. Kyllä.

Yhteistyössä