Vielä viides vai ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Mietityttää kun yhteiskunta ja muut piirit laittaa kauheita paineita omalle elolle....
Tahtoisin vielä yhden lapsen...neljä rakasta on jo.
Viidennen ja ehkä sitten viimeisen.Kuinka osaan päättää kumpi on hyvä...
kyllä vai ei tai sitten myöhemmin...
Järkevämpää olisi ehkä nyt heti eikä myöhemmin vai kumminpäin..

oma ikä,jaksaminen,toimeentulo,muiden mielipiteet,apu,asuminen...

Mikä olisi parasta meidän perheelle ja sisaruksille jne.
Olen tämän ajatuksen kanssa kamppaillut jo jonkin aikaa ja ahdistaa kun en osaa päättää..
Onko kellään hyviä neuvoja?
Kiitos ja halit:)

Eihän sitä kukaan muu osaa päättää teidän puolesta, se pitää sun päättää puolisosi kanssa. Muiden mielipiteistä sen verran että niistä minä ainakin viis veisaan ja teen itse 5nnen aikanansa. Meilläkin 4 lasta tällä hetkellä ja täytyy sanoa että ei siihen 5nnen tekoon kyllä muiden mielipiteet paina yhtään :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Ongelma se tuokin on. Itse kun saisi edes sen ensimmäisen lapsen.

Ei se toinen, kolmas, neljäs tai viides tai vaikka kymmenes lapsi ole yhtään sen kummempi kuin ensimmäinenkään, ainakaan meillä. Yhtä hartaasti sitä vauvaa silti odotetaan.

ei tämä ongelma ole.pohdiskelua vain..itse tietenkin päätöksen teen mieheni kanssa.kyselin vain mielipiteitä josko jollain olisi joskus ollut samanlainen tilanne niin olisi voinut valaista asiaa omalta kohdaltaan minulle.
Sinulle Minna toivon sydämeni pohjasta sitä suurinta onnea,jotta oman lapsen saisit,onnea tulevaan:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Ei se toinen, kolmas, neljäs tai viides tai vaikka kymmenes lapsi ole yhtään sen kummempi kuin ensimmäinenkään, ainakaan meillä. Yhtä hartaasti sitä vauvaa silti odotetaan.

Mutta helppoa se on teillä jotka saatte niitä lapsia vaikka kuinka monta. Itse kun ei tahdo saada sitä ainuttakaan.

Jokaisen kohdalla on ainutlaatuinen odotus ja jännitys ja huolet,uutta se ihmeellinen asia on jokaisen kohdalla joka kerta!
Ja niin ainutkertaisia ja laatuisia rakkaita lapsia heistä kasvaa jokaisesta omanlaisensa persoona:)se vasta minulla ainakin on tehnyt elämän arvokkaaksi.

Tarviiko lapsettomien aina hernettä vetää? Kyllä mekin odotettiin 9v esikoista, mutta ei mua haitannut muiden lapset/raskaudet tms. Nyt lapsia jo 6 (kaikki luomuna).

Alkuperäinen kirjoittaja lapsettomien valitukseen kyllästynyt:

Tarviiko lapsettomien aina hernettä vetää? Kyllä mekin odotettiin 9v esikoista, mutta ei mua haitannut muiden lapset/raskaudet tms. Nyt lapsia jo 6 (kaikki luomuna).

Mulla ikää sen verran jo, että hyvä kun sen yhden ehtii saada.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsettomien valitukseen kyllästynyt:

Mulla ikää sen verran jo, että hyvä kun sen yhden ehtii saada.

Minkä verran? Mä sain esikoisen 38v. Nyt 45v ja vielä olisi vauvakuumetta yhteen lapseen jos saisi. Esikoinen tosiaan tärppäs, kun luovuttiin vauvahankkeista kokonaan, myytiin jo ostamat vauvatarvikkeet, muutettiin omakotitalosta keskustan kaksioon ja ajateltiin, että meidät on tarkoitettu elämään vain kaksistaan.

Mutta helppoa se on teillä jotka saatte niitä lapsia vaikka kuinka monta. Itse kun ei tahdo saada sitä ainuttakaan.

No ei se kuule noinkaan aina mene, näinpähän mäkin joudun sen tajuta 5nnen kohdalla. Ei niitä niin vain tuu aina vaikka ties miten monta olis tullu aiemmin vain "vilauttamalla".

No ei se kuule noinkaan aina mene, näinpähän mäkin joudun sen tajuta 5nnen kohdalla. Ei niitä niin vain tuu aina vaikka ties miten monta olis tullu aiemmin vain "vilauttamalla".

Onkos teillä Kirsikka viides sitten jo "tekeillä" vaiko vasta pilkkeenä silmäkulmassa?

Itse olen samaa pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että jos meille viides lapsi annetaan, otetaan se ilolla vastaan, mutta sitten ei yhtään enempää.
Ja en enää kuuntele muiden ajatuksia lesta busseista yms kommentteja.
Se kuinka monta lasta meillä on ei kuulu muille kuin mulle ja mun miehelle.

Minulla viides lapsi myös tulossa. Harkittiin miehen kanssa 1,5 vuotta ja päätettiin, että kokeillaan. Heti pikkuinen sitten ilmoitti itsestään ja me molemmat tiedämme, että tämä on meidän juttumme. Viides ja viimeinen vain "puuttui" miedän perheestämme. Se oli meidän tunteemme ja nyt elämme sitä elämää, jota haluammekin. Tämä pieni ihme saa vielä tulla meille - odotamme jännityksellä, millainen tämä viides pikkuinen onkaan. Sitten perheemme on valmis <3

No, itse miettisin, että onko toisilta lapsilta sitten jotakin pois, jos viidennen saisitte. Meneekö talous kovin tiukille tai aika ja jaksaminen kortille? Ei kai siihen muuten mitään estettä ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
heh tais kirsikalle iskee paniikki et joutuu töihin ni äkkiä viides lapsi ennenku nuorin kerkee 3 täyttää

Ehheh... Ei taida itselläsi olla neljää lasta? Menee kuule ihan työstä ja monessa oikeassa työssä pääsisi melkoisen paljon helpommalla!! Mieskin sanoo meillä välillä menevänsä "töihin lepäämään", vaikka on vastuullisessa ja stressaavassa hommassa...

Yhteistyössä