Vieläkin oireita antibiootista, jolle olin allerginen, vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaappppp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaaappppp

Vieras
Viime perjantaina minulle aloitettiin antibioottikuuri ja lauantaina totesin olevani sille allerginen. Silloin illalla tuli ihon kutinaa, ihottumaa vähäsen, limakalvojen turvotusta, kurkun kutinaa mm. Allergialääke auttoi oireiseen. Otin viimeisen tabletin lauantaiaamuna. Sunnuntaina kun heräsin tärisin voimakkaasti. Silloinkin allergialääke auttoi tähän. Sunnuntaina antibiootti sitten vaihdettiin toiseen, mutta vielä tänäänkin olen joutunut ottamaan allergialääkettä tuohon tärinäoireeseen, joka ilmenee heti kun aamulla herään. Olen joskus kokenut vierotusoireita joistakin lääkkeistä, jotka on pitänyt alasajaa hitaasti, ja oireet nyt muistuttavat niitä. Tärinää, lihasjännitystä ja tuskainen olo. En ole kuitenkaan lopettanut nyt muita lääkkeitä kuin tuon yhden antibiootin. Uuden antibiootin sivuvaikutuksissa ei lue tärinää ollenkaan. Saanko siis edelleen oireita tuosta sopimattomasta antibiootista, vai mistä on kyse? Kauankohan tätä vielä kestää? Kyse ei ole ainakaan ahdistustärinästä, koska sitäkin olen kokenut ja tämä on ihan erilaista, enkä ole heti herättyäni mitenkään ahdistunut ja tunnistan kyllä hyvin, milloin olen ahdistunut.

On vain inhottavaa joutua käyttämään allergialääkettä joka päivä, koska se väsyttää tosi paljon, vaikka pyysinkin lääkäriltä jotain väsyttämätöntä merkkiä. Sain häneltä reseptin desloratadineen, jonka ei pitäisi väsyttää, mutta olenkin herkkä saamaan lääkkeistä sivuvaikutuksia. Koko päivä menee vaan aikalailla hukkaan, kun ei jaksa tehdä mitään. Tänäänkin nukahdin uudelleen kuudeksi tunniksi otettuani tuon allergialääkkeen, vaikka olin jo nukkunut kuusi tuntia kun heräsin ja normaalisti nukun vain tuon kuusi tuntia yössä, vaikkei olisi aamulla herätystäkään.

Mikset ottaisi allergialääkettä nukkumaan mennessä? Voisi auttaa ettei tule allergiaoireita aamuksi, ja saisit yön nukuttua jos se lääke sua väsyttää.

Allergiareaktio itsessään tekee myös väsymystä, että ei välttämättä ole lääkkeestä johtuvaa.

No voisko sillä tärinällä olla mitääb tekemistä sen taudin kansaa mihin antibiootti määrättiin? Nytkö sinulla ei ole mitään antibioottia sitten käytössä?
Tekstisi on kyllä ahdistuneen ihmisen tekstiä. Mielestäni turha väittää etteikö ahdistuksella voisi olla mitään tekemistä asian kanssa.

Nojoo voishan sitä nukkumaan mennessä ottamista koittaa, ihan hyvä idea.

"Vierras" Noh, onhan se kai mahdollista, että liittyy tautiin, mutta ei mulla ollu tärinäoiretta ennen kuin aloin tota sopimatonta antibioottia syömään, mikä auttoi kyllä tulehduksen oireisiin todella hyvin, mutta sitten tuli nuo muut oireet. Ja siinä kyllä lukee sivuvaikutuksissa mm. vapina/tärinä. Huoh, tyypillinen asenne johon törmää jatkuvasti, että ahdistusta se vaan on. Onneksi nykyään osaan sivuuttaa nämä kommentit laajan omakohtaisen kokemuksen myötä. Jos olisit lukenut kunnolla, niin kyllä, mulla on nyt uusi antibiootti käytössä. Mistä lähtien allergialääkkeet on muuten alkaneet auttaa ahdistukseen? Luulisi niiden olevan laajassa käytössä siihen, jos näin on. Aah, mutta tottakai varmasti kyseessä on vain kuuluisa blacebovaikutus!

"bbbb" No varmaksi en osaa sanoa, mutta ainakin kivut on aikalailla poissa. Toki kuurista on vielä yli puolet jäljellä, mutta uskoisin, että myös tämä uusi antibiootti on oikeaa laatua tulehdukseen. Mutta varmuudella tuo allergialääke ainakin väsyttää, koska olen joutunut välillä ottamaan kaksi tai jopa kolme tablettia sitä päivässä ja aina ollut tosi väsynyt ottamisen jälkeen. Lääkärin ohjeiden mukaan kumminkin sitä käytän. Hän sanoi maksimiksi neljä tablettia päivässä.

Yhteistyössä