Vieläkin pottailuun apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Eli tyttö on 2v1kk ja ollut päiväkuiva n. parisen kuukautta. Yöksi laitetaan vaippa kuitenkin. Mutta kun se kakka ei tule millään pottaan |O . Sitä pidätetään vaikka koko päivän ja sitten illalla ennen nukkumaan menoa väännetään kakka vaippaan. Vaipan olen tytölle välillä päivällä laittanut, kun on ollut kakkahätä, koska muuten pidättää ja tulee massu tosi kipeäksi. Mä en tiiä millä ihmeellä mä saan sen kakan tonne pottaan/pönttöön tekemään... Kerran on tehnyt, ja sillon taputettiin ja juhlittiin ym. mutta ei niin ei... Neuvoja? =)

Meidänkin neiti (n. 1v4kk) on lakannut kakkaamasta pottaan. Aikaisemmin sen kyllä sinne teki. Istuu vaikka kuinka kauan potalla mutta kakkaa sinne ei tee. Sitten noustaan potalata, laitetaan vaippa ja hetken päästä siellä on tavaraa. No, eiköhän se "taito" taas joskus palaa...

Sekin on hassua että pissa tulee ihan kunnolla, oma-aloitteisesti pottaan/pönttöön, oltiin sitten missä vaan. Eli sen kanssa ei ole ongelmia muuta se kakka... Kai se aikanaan tulee, viimeistään kouluikäisenä :whistle:

meillä on taisteltu todellisen ummetuksen parissa aikoinaan. Jouduttiin kaikki mahdolliset keinot käyttämään. Nyt vieläkin käytössä on palkkio, jonka saa kun kakkalla käy. Pari palaa lakua saa hyvälle mielelle ja pitää masunkin kunnossa. Hampaatkin harjataan ahkerasti jos lakua on syöty.
Toimii meillä. Palkinto voi olla mikä tahansa tietysti..

meijän 1v9kk on kotona ilman vaippaa ja tekee kakat oma-aloteiseti pottaan kun se on esillä ei mene vessaan yksin (syytä en tiedä)joten homma toimii ja ei ole tarvinnu mitään pakotamisia ihan ite hokas kun kerran vahingos teki kakat ja pissan pottaan siitä se sit lähti :) :) kaikki aikaa kutakin ei voi pakottaa jos toinen ei ole viel valmis

Anna kakata vaippaan, kaikenlainen hössöttäminen ja "painostaminen" vaan pahentaa asiaa. Meillä poika oppi vajaa 2v pissaamaan pottaan, mutta kakkavaippa oli melkein 4-vuotiaaksi.

Yhteistyössä