Vieläkin turvotusta, APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
LOppu raskaudesta alkoi jalkojen turvotus, mutta muita raskausmyrkytys ym. oireita ei ollut. Nyt vielä 2 viikkoakin synnytyksen jälkeen on jalat aivan kivikovat turvotuksesta (jalkapöydät). Kenelläkään kokemuksia tai apua asiaan. Vettä on juotu kuin vaippa ja koholla pidetty jalkoja, mikään vaan ei tunnu auttavan...

Minullakin oli n. kuukausi ennen synnytystä jalat ihan turvoksissa ja sitten useemman viikon synnytyksen jälkeen tuntui että turvottaa vielä enemmän. Sairaalassa meinasivat että ihan normaalia. Helpottelin oloani sillä että pistin jalat kylmään vesiastiaan lillumaan... tuntu muuten toooooosi hyvältä, suosittelen kokeilemaan :)

Mulla tuli jalkoihin turvotus synnytyksen jälkeen.Mitkään kengät ei mahtunut jalkaan..Kätilö sanoi että turvotus johtui istukan irtoamisesta kohdussa,eli elimistön aineen vaihdunta muuttuu.Jotenkin näin se meni..Suositteli syömään ananasta ja juomaan ananas mehua.Auttoi!

Hei!
Mulla samaten turvotus tuli vasta synnytyksen jälkeen. Tukisukat kaivoin kaapista ja niitä olen pitänyt ja apua on ollut. Myös ananas ja mansikat ovat auttaneet =).

Yhteistyössä