vieläkö häälahja päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emppu

Vieras
Mieheni (keittiömestari ammatiltaan) lupasi auttaa kaverinsa veljen häissä ruokien laitossa. Ajoi häitä edeltävänä päivänä 110 km:n päähän laittamaan ruokia kaverinsa luokse, ja illalla tietenkin takaisin kotiin. Hääpäivänä ajoi 50 km:n päähän juhlapaikalle aamusta laittamaan ruokia vadeille yms. Itse tulin muutaman tunnin perässä toisella autolla, sillä emme saaneet lapsia hoitoon aiemmin.
Emme antaneet parille lahjaa, sillä mielestäni mieheni työpanos (+bensakulut) olivat useamman sadan euron arvoisia. Jotain pientä olisin voinut ostaakin, mutta hääpari ilmoitti kutsussa tilinumeron minne voi lahjarahat laittaa, emmekä tunne kovin hyvin, että olisimme osanneet jotain ostaa esim. kotiin.
Viikonloppuna näimme tätä pariskuntaa yhteisten tuttujen luona, mutta rouva ei voinut edes tervehtiä saatikka esim. kiittää viimesestä tms. Kuulin sitten kun supsutteli kaverilleen, että "noi ei edes lahjaa viitsineet antaa"...
Olen itse hoitovapaalla, eikä rahaa todella viiden hengen taloutta pyörittäessä ole liikaa.

Mitä mieltä olette, olisiko meidän pitänyt vielä antaa heille rahaa lahjaksi?

No ei todellakaan! mä ihmettelen niitä jotka menee naimisiin vaan että saa lahjoja. Te olette antanut parhaan lahjan auttamalla. ja jos kaverisi on niin kiittämätön, niin anna olla. Tulet varmasti saamaan vielä paljon ystäviä jotka arvostavat tota.

lisäyksenä vielä, että emme varmaan olisi edes kutsua saaneet jos ei mieheni olisi luvannut auttaa... eli ei todellakaan mitää hyviä kavereita. Itse olen tämän naisen tavannut kerran, miehen ehkä kolme-neljä kertaa. Mieheni muutaman kerran enemmän.

Tuntuu nykymorsiamilla etenkin helposti näihin kutsuihin tulevan se
'rahaa kiitos kaikkea muuta meillä on tuo vaan rahaa, me tarvitaan RAHAA älä tuo muuta, anna rahaa PALJON rahaa'

ja vaikka täälläkin on morsiamia pyörinyt,puolustellut tuota raha lahjaa henkeen ja vereen jopa siihen pisteeseen että on välillä itsekin kauhuissani täällä silmiä päässäni pyöritellyt kuinka jotkin kehtaa.
Ja niinhän nämä morsiamet 'väittää' että ei he katso tililtään kuka minkäkin summan antaa lahjaksi mutta kyllä katsoo ;)
jopa minunkin ystäväpiirissäni valitettavasti eräs pariskunta toivoi suoraan rahaa ja kyllä se korvaani minullakin särähti kun joku antoi vaan niin ja niin vähän rahaa hääparin mielestä
niin ja paras oli se kun joku oli käynyt ensin juhlissa ja tallettanut sitten vasta häärahaa

Alkuperäinen kirjoittaja inhottavaa:
Ja niinhän nämä morsiamet 'väittää' että ei he katso tililtään kuka minkäkin summan antaa lahjaksi mutta kyllä katsoo ;)

Minua ei kyllä kiinnosta pätkänkään vertaa mitä joku antaa / antaako ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva morsio:

:laugh: :laugh: :laugh: Mutta tarkista kuitenkin tili ja supisehan kovaan ääneen selän takana :laugh:

pakko tunnustaa, että mä ole katsonut mitä saatii ja keneltäkin ja saatiinko edes kaikilta. silloin häiden aikaan katselin, mutta en pannut merkille kuka anto...

Alkuperäinen kirjoittaja plörö:

:laugh: :laugh: :laugh: Mutta tarkista kuitenkin tili ja supisehan kovaan ääneen selän takana :laugh:

Mikäs sun ongelma on? On ilmeisesti vaikea käsittää että kaikki ei tosiaankaan rahan perässä juokse...

Mikäs sun ongelma on? On ilmeisesti vaikea käsittää että kaikki ei tosiaankaan rahan perässä juokse...

HÄH?
sinä et sitten leikkiä kestä vai satuiko vahingossa sohaisemaan sinun muurahaispesääsi :laugh:

sinä et sitten leikkiä kestä vai satuiko vahingossa sohaisemaan sinun muurahaispesääsi :laugh:

Mun muurahaispesää? :D
Mistä minä tietäisin milloin täällä tyypit leikkii ja milloin ei. Nämä hääasiat kun tuntuu monelle olevan niiiin vakava asia.

Yhteistyössä