Vieläkö löytyy niitä, joille hokkarit ovat "poikien luistimet"? *turhispohdintaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
:xmas: Olin eilen 3-vuotiaan tyllerön kanssa luistelemassa ja mulla jalassa hokkarit, tytöllä harjoitusluistimet. Kentällä oli melko paljon porukkaa ja parin äiti-ihmisen kanssa vaihdoin pari sanaa, molemmat ihmettelivät sekä mun luistimiani että tytön luistimia. "Ai tolla sun tytöllä on poikien luistimet". Öh. Ei, vaan harjoitusluistimet :xmas: Harmaat väriltään, ei taitoluistimien "hyppykärkiä".

Huoh. Kunhan pohdin B)

Mä luistelin aikanaan pelkästään hokkareilla, en huolinut kaunareita. Meillä tyttö luisteli useamman talven veljeltä jääneillä hokkareilla, nyt vaati saada eskarilaisena vaaleanpunaiset kaunoluistimet, kun uusien luistimien tarve oli.

Meillä on molemmilla tytöillä vieläkin hokkarit, ja Seniori on kutosluokkalainen ja Juniori nelosella. Eivät ole ikinä halunneet kaunareita, vaikka niidenkin hankkimista on joskus väläytelty.

Ja niin on muuten tosi monilla ikäisillään muillakin tytöillä heidän koulussaan.

me ostittii pojalle hokkarit ni siin paketis luki tyttöjen. "poikien" hokkareita ei ollu siel sillo jäljellä.... ja ne kyl o ihan samanlaiset ku ne muka poikien oikeet hokkarit.emmä tajuu miks niit pitäis eritellä. kaunoluistimet o kaunoluistimet hokkarit hokkarit sama kai se kumpi niitä käyttää se käyttötarkoituksella on kai väliä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
onhan kaupoissakin tyttöjen ja poikien luistimia myynnissä niin miksi ei puhekielessäkin

Ihan totta? :| Mä en ole luistimien markettimainontaa suuremmin seurannut mutta tää oli mulla kyllä yllätys...

se on jaoteltu ihan siksi näin että ennen pojat pelasi kaukalopalloa ja tytöt luisteli kauniisti liikuntatunneilla. Tänä päivänä tasa-arvon aikaan kun suomelaiset naiset on joka alueella miehisiä kannattaisi ne luistimetkin vaan myydä sekasin sukupuoleen katsomatta. Ja nykypäivän pojille kaunoluistimet :)

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Meillä ostettiin tytölle hokkarit ja en osaa ajatella niitä mitenkään poikien luistimiksi, hokkareilla luistelen itsekin.

Hokkarit= icehockey, lätkäpeliluistin. Yleensä pojat sitä lätkää paremmin pelaa ja enemmän :) Huviluisteluun on kaunoluistin, eikä hokkarit. Kaunoluistimia myydään niin miehille kuin naisille.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Meillä ostettiin tytölle hokkarit ja en osaa ajatella niitä mitenkään poikien luistimiksi, hokkareilla luistelen itsekin.

Mä en myöskään ole koskaan mieltänyt hokkareita poikien luistimiksi, johtunee ehkä pitkälti siitä että pelasin lapsuudessa/nuoruudessa yli 5 vuotta jääkiekkoa... Sain kyllä aika ajoin selitellä harrastustani milloin kenellekin :|

Tytölle minä mieluummin ostaisin jotkut nätimmät luistimet kuin mustavalkoiset hokkarit, mutta en koossa 31 löytänyt muita kuin sitten kaunoluistimia. Ja niitä en luistelemaan opettelevalle halunnut ostaa, joten hokkarit hankin. Ainakin meillä 5v liittää luistelun jotenkin tanssimiseen, ja haluaisi tietysti nätit luistimet, mutta niitä en vain löytänyt :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ostaisitko nämä tytölle vai pojalle?
http://www.intersport.fi/groups/jurheilu/muujurheilu/56308145.html

Jos ovat laadukkaat luistimet, voisin ostaa kummalle tahansa.

peesi. ja ainahan voi maalata ite "poikien väriseksi" jos valkonen ei kelpaa. kyllä mä ite luistelen mielummin hokkareilla ku niillä hiton piikkinokilla. Mun ekat luistimet oli hokkarit ja niin varmaan muksuillaki tulee olemaan :)

Meillä täällä kaikki luistelee hokkareilla. Pieni paikkakunta, jossa harrastetaan paljon jääkiekkoa ja tytöt pelaa sitten ringetteä tai sitten sitä jääkiekkoa. Kaunoluisteluseuraa täällä ei taida edes olla olemassakaan, joten melkein kaikki siis noilla hokkareilla menee.

8 v. tytöllä meni kaunoluistimet pieneksi ja samaten pojallekin oli ostettava isommat. Tyttö sanoi saman tien että hän ottaa veljensä hokkarit käyttöön, ei halunnut uusia kaunoluistimia.

Kyllä joku tyttö samalta luokalta oli jotain sanonut noista, mutta eipä se Hetaa hetkauta mitä muut ovat mieltä. Ei pidä "tyttöjen mallista" koska niissä on ne piikit.

Meillä tyttö 5v ilmoitti tänä talvena ekan luistelu reissun jälkeen että haluaa mustat luistimet (ja niihin punaiset nauhat), koska niillä pääsee lujempaa.
On kaksi vuotta luistellut mustilla harjoitusluistimilla ja nyt oli ekaa kertaa kaunoluistimet jalassa (serkulta saadut).
Onneksi kaapista löytyi isoveljen vanhat hokarit ja niillä on nyt sitten luistellut paljon ja tykkää kovasti.