Vieläkö täältä löytyy kirppistelijöitä? (löytöpino)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poikia3";22863198]Ja varmasti niiden vikojen takia, jotka oli sitten hetkessä korjattu. Kuopuksen reimatec näyttää tosi hyvältä päällä :)

Mulla on kundit pian 14 v, 8 v ja 6 v. Ja olen varastoinut kaikki esikoisen pieneksi käyneet vaatteet. Joten en osta vaatteita sitten jatkuvasti, vaan katsastan käykö koot, ja ostan sitten. Kahdesti vuodessa olen myös hommissa MLL:n kirppiksellä, jossa käytäntö on se, että myyjät tuovat vaatteensa myyntiin, ne lajitellaan koottain pöytiin ja rekeille. Myymättömät tavarat puretaan rekeiltä sitten jätesäkkeihin ja rahat tilitetään myyjille. Myyntiaikaa on n. 3 tuntia. Tuona aikana huippukerroilla on kassan läpi kulkenut yli 10.000 euron myynti. Ja kun olen tuolla töissä, saan noilta kerroilta shopattua miltei kaiken tarpeellisen. Kirppiksellä kiertely on toki mukavaa muutenkin - ja aina silloin tällöin sitä teen, joskus kerran kuussa, joskus parin kuukauden välein, joskus useamman kerran viikossa - erityisesti silloin, jos itsellä on jossain pöytä.

Esikoiselle harvemmin enää mitään kirppikseltä löytää, hän on jo aikuisen kokoinen yli 170-senttinen ja harvoin löytyy sellaista, jota hän pitäisi päällään.[/QUOTE]

Mäkin alkuun varastoin esikoisen vaatteita pienemmille, mutta ei se oikeen toimi. Vaikka meillä on ihan ok:t säilytystilat, niin ei ne sentään niin suuret ole että kannattais alkaa säilyttämään vaatteita 6 vuoden ajan.

Mä olen kuullut noista MLL-kirppiksistä, joissa vaatteet laitetaan kokojärjestykseen. Siellä on kuulemma meno aikalailla rajua. Huhu kertoo, että siellä akat juoksee ikean kassit kourassa ja tyhjää rekeiltä kassiin kokonaan tietyn koon ja sivummalla sitten selaa ne läpi ja palauttaa rekkiin ne, mitkä ei kelpaa.

Aika hurjaa, jos pitää paikkaansa :D

[QUOTE="poikia3";22863255]Mä kyllä sanoisin, että ainakin poikien kohdalla on niin, että vaatteista jää koko ajan vähemmän käyttökelpoista pienemmille. Kundi saa toppisten polvet puhki ja takkeihin reikiä remutessaan, myös sisävaatteet kuluvat ihan toisella lailla kuin pienempänä.[/QUOTE]

Olen kuullut samaa. Meillä 8v:n vaatteet on vielä ihan priimaa (poikkeuksena ulkohousut) ja siis eteenpäin käytettävissä :)

Yhteistyössä