Vieraat ryhmätilanteet + lapsen käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaininkainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaininkainen

Vieras
Onko outoa jos periaatteessa reipas ja sosiaalinen lapsi menee vieraissa ryhmätilanteissa ihan lukkoon. Ei osaa toimia ryhmän mukana, esimerkiksi jumpassa. Eikä halua puhua kellekkään vaikka on normaalisti puhelias. Mistä voisi tuommoinen käytös johtua?

[QUOTE="Vieras";28169029]Jos sitä jännittää? Mikä kysymys tää nyt oli?[/QUOTE]

Jännittää varmaan joo. Mutta jos käy vaikka saman ryhmän kanssa harrastuksessa yhden syksyn ja silti on ihan jumissa.

Emminä vaan tiedä. Poika on hiukan samanlainen, pelkää vauvoja kun ne saattavat yhtäkkiä pärähtää parkumaan. Sitten kun vauvat on viety vekettiin, alkaa puhua aikuisille. Lasten seuraan menee muttei puhu heille vielä mitään, missään, koskaan. Täyttää kohta 3.

Emminä vaan tiedä. Poika on hiukan samanlainen, pelkää vauvoja kun ne saattavat yhtäkkiä pärähtää parkumaan. Sitten kun vauvat on viety vekettiin, alkaa puhua aikuisille. Lasten seuraan menee muttei puhu heille vielä mitään, missään, koskaan. Täyttää kohta 3.

Meillä ei varsinaisesti hakeudu seuraan, paitsi silloin kun tuttuja aikuisia ja lapsia. Niille kyllä puhuu, jos siis ovat tarpeeksi tuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;28169622:
Muilla kellään lapsella ollut vastaavaa?

Minkäikäinen lapsi kyseessä? Onko yksin siellä ryhmässä vai oletko sinä mukana? 6-7 vuotiaana pitäisi alkaa pärjätä eyhmässä, sitä ennen kaikenlsinen käytös on ok.

Älä laita sitä vielä yksin ryhmään, joka on vain kerran viikossa. Päiväkoti on erikseen, mutta jos on arka lapsi niin ahdistuu moisesta turhaan.

Itse olin hyvin arka lapsi ja päiväkodin vaihto viisivuotiaana sai minut ihan paniikkiin. Viihdyin parhaiten aikuisten kanssa, enkä oikein edes kaivannut lapsikavereita. Kun sain kasvaa rauhassa, rohkaistuin. Ekaluokkalaisena reissuvihkossa useita merkintöjä, kun olen ollut liian puhelias ja höpöttänyt kavereiden kanssa. Noina hiljaisina vuosina opin lukemaan ja laskemaan ja koulussa oli kai tylsää :D

Nykyisin en hirveesti jännitä, mutta näen lapsessani samat piirteet ja annan hänen olla oma itsensä. Menemme vain niihin harrastuksiin, joihin mamma saa tulla mukaan.

Yhteistyössä