vieras

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hei tähän samaan asiaan.. Kun isä pitää isäkuukauden esimerkiksi Heinäkuussa. Äidin vanhempainrahakausi loppuu keväällä ja äiti jatkaa siitä hoitovapaalla. Miten sitten toi Heinäkuu? Äitihän ei saa mistään rahaa, mutta onko mahdollista olla esimerkiksi vuosilomalla tällöin? Kun niitä on jäänyt säästövapaiksi äitiyslomalle jäädessä.
Eli siis voiko äiti pitää vuosiloman kesken hoitovapaan vai pitääkö se pitää ennen tai jälkeen? Jos näin, niin millä nimikkeellä äiti on silloin Heinäkuussa, kun isä on isäkuukaudella eikä äiti mene töihin, vaan jatkaa hoitovapaata sitten elokuussa?

Toivottavasti joku ymmärsi mitä ajoin takaa?

Sä voit olla vuosilomalla silloin, kun isä pitää isäkuukauden. Ja tuskin työnantajalla on asiaan mitään sanottavaa, jos et kuitenkaan loman jälkeen palaa töihin. Tarkasta Kelan sivuilta monessako osassa hoitovapaata voi hakea, siis työnantajan puolesta. Muistaakseni kolmessa.
Itse olin lomalla, kun mies piti isyyskuukauden.

Yks asia vielä mietityttää.. Eikä se selvinnyt edes kelan sivuilta.. Eli, kun mun vanhempainvapaa loppuu maaliskuussa, miehelle siitä jätetty ne 12 pv:ää säästöön.. Jatkan siitä hoitovapaalla ja mies esimerkiksi Heinäkuussa pitää isäkuukauden. Voinko itse olla vuosilomalla tämän Heinäkuun ja jatkaa taas elokuusta kotihoidontuella? Pitäis varmaan mennä ihan kelaan jutteleen näistä.. mutta, jos nyt jollain sattuis oleen kokemusta..

Yhteistyössä