Vierashuoneen muuttaminen tytön huoneeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinkki ähky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinkki ähky

Vieras
Projektina olisi tällä hetkellä lapsen huoneen laittaminen ja sisustaminen (tyttö 11 kuukautta).

Vierashuone on tällä hetkellä kuin Ruotsin lippu :D eli edellisen omistajan jäljiltä löytyy hailakan sininen puolipaneeli ja keltainen tapetti (yöks!). Nyt olisi tarkoitus tästä huoneesta tehdä tytölle oma huone kun ajattelin ensi kesän aikana siirtää hänet omaan huoneeseen nukkumaan meidän vanhempien makkarista.

Pinkistä en ole koskaan hirveämmin tykännyt, mutta vauvan myötä alkanut hieman sitä sietämään. Kuitenkaan en halua, että huone näyttää pinkillä tyyliin:

Pretty in pink? Tori Spelling's new-born daughter better like it bright in her fluorescent new nursery | Mail Online

:D

Maton olen jo ostanut, jossa mustaa, harmaata, violettia ja pinkkiä. Sen lisäksi askartelin perhosmobilen (alla olevan linkissä olevan tapaan), jossa perhoset ovat vaaleanpunaisesta, tummemmasta pinkistä ja harmaasta kartongista leikattuja perhosia. On muuten tosi hieno, mutta oli siinä tekeminenkin.

Easy and cheap homemade wall art and mobile - CafeMom

Perhosteemalla menen tuossa sisustuksessa, mutta yritän olla innostumatta, ettei jokaisella pinnalla kuitenkaan ole perhosia maalattuna tmv.. :D :D

Sänky tulee olemaan valkea. Nyt tuskailen seinien väriä, sillä en halua, että ruotsin kansallislaulu alkaa soimaan päässä joka kerta kun kävelen huoneeseen. Puolipaneeli lähtee huoneesta pois kun en siitä tykkää yhtään. Maalaisinko seinät turkoosiksi (ensimmäinen kuva: House of Turquoise: Windsor Smith "Room in a Box") vai maalaisinko vain yhden seinän turkoosiksi ja loput valkoisiksi (vai jollain muulla värillä.. harmaa??)?

Millä tavalla olet sisustanut lapsen huoneen?? olisiko antaa ideoita?

Meidän tytön huoneessa on yksi seinä maalattu marjapuuronpunaisella ja loput valkoisella. Itsekään en juuri pinkistä perusta mutta tuon kanssa pystyn elämään, varsinkin kun sänky ja lipasto peittää osan tuosta tehosteväriseinästä. Jos kaikki seinät olisi maalattu muulla kuin valkoisella olisi väri saanut olla huomattavasti neutraalimpi.

lila on tytön huoneeseen mielestäni suloinen väri, jos ei pinkkiä halua :) tai vaikka lilan, valkoisen ja pinkin yhdistelmä! limen vihreetä vaikka vielä pienissä määrin tehostevärinä piristämään..

Minä en pinkeistä tai muistakaan punaisen sävyn seinistä oikein innostu. Pelottaa, että huoneeseen tulee valkeat seinät ja kaikki muu on jollain tapaa pinkkiä... sen vuoksi tuota turkoosia ajattelin vähän raikastamaan sävymaailmaa. Mieluiten käyttäisin harmaata, mutta ehkä se on vähän turhan "aikuismainen" väri lapsen huoneeseen...

[QUOTE="...";25908196]lila on tytön huoneeseen mielestäni suloinen väri, jos ei pinkkiä halua :) tai vaikka lilan, valkoisen ja pinkin yhdistelmä! limen vihreetä vaikka vielä pienissä määrin tehostevärinä piristämään..[/QUOTE]

Limen vihreä on ollut kans toinen mitä ajattelin. Lila on suloinen väri tytön huoneeseen, mutta.. en osaa nähdä sitä meidän seinien värinä. Rakastan kirkkaita, vahvoja värejä ja erityisesti violettia.. mutta lila on ollut pinkin ohella toinen sellainen inhokki väri minulle..

Pinkki ja lila sävyinä liippaavat vähän liian läheltä toisiaan.. myönnetään, että himpun verran olen antanut periksi pinkille, mutta lila teettää vielä töitä :D

[QUOTE="mä";25908276]Minä laittaisin vaalehkot seinät. Se olisi ajaton. Matoilla, verhoilla ym saa sisutettua huonetta lapsen iän ja omien mieltymysten mukaan.[/QUOTE]

Tuota minäkin olen miettinyt, mutta millaiset vaaleahkot? maalarin valkeat.. sitten näyttää, että kaikki kalusteet hyppäävät seiniltä ulos. Vaaleahkon vaaleanpunaiset? Vaaleahkon siniset? Vaaleahkon harmaat?

Vanhempana lapsi saa maalata huoneensa ihan sillä värillä kuin haluaa, mutta nyt kun minulla on mahdollisuus vaikuttaa, niin haluaisin jotain kivaa ja pirtsakkaa. Jos rahaa olisi, niin ottaisin valokuvatapetin isoimmalle seinälle, mutta kun rahaa ei ole niin pitää käyttää värejä...

Yhteistyössä