vierastaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2 kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2 kk

Vieras
Minkä ikäisenä suunnilleen vauva alkaa vierastamaan? Meillä vauva nyt 2 kk ja vierastamisen merkkejä alkaa olla jo ilmassa. Aika hassua on sekin, että vauvan isä käy päivät töissä niin vauva alkaa iltaisin heti itkeä jos isä ottaa hänet syliin. Liekkö vierastaa isäänsäkin, toivottavasti nyt ei sentään...

kyllähän se on mahdollista.. mutta älä missään nimessä ota vauvaa isän sylistä pois vaikka itkeekin.. sillon vauva luulee että otit jostain pahasta turvaan.. yritä vain antaa mahd. paljon antaa vauvaa muiden ihmisten syleihin...

meidän 3 kk poju alkaa melkein aina itkeä kun isi tulee koulusta ja ottaa syliin. itkee muutaman minuutin ja jatkaa hymyilyä normaaliin tapaansa. mä luulen et pojalla on isiä ikävä päivällä ja ilmaisee itkulla ikävänsä. muita vierastamisen merkkejä ei meillä vielä ole eikä itke jos esim mummo ottaa syliin vaikka ei ole viikkoon mummolassa käyty.

**yritä vain antaa mahd. paljon antaa vauvaa muiden ihmisten syleihin...**

Vauvaa ei saa pitää väkisin vieraiden ihmisten syleissä. Vierastaminen ei ole lapselle ""totuttelukysymys"" vaan temperamentin mukana tuleva asia.
Lapsi ei siis totu vieraisiin sen enempää vaikka olisi koko ajan vieraiden sylissä vaan se menee ajan kanssa ohi.

Istuisitko itse vieraan syliin ihan mielelläsi?

Yhteistyössä