Vieroittamisen tuskaa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenankukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omenankukka

Vieras
(Tässä minun vuodatustani, johon en välttämättä kaipaa 'näsäviisaita' kommentteja, mutta jos jollakin liikenee sympatiaa/vinkkejä/kokemuksia vastaavasta, niin mielelläni niitä vastaanotan)

Olen kamala äiti!!! Olen mielessäni toivonut, että pääsisimme imettämisestä viimeistään kun tyttö täyttää vuoden. No, joskus aikoinaan neiti alkoikin nukahtamaan illalla ilman rintaa ja päiväimettämisen neiti jätti itse hieman yli vuoden vanhana.

Nyt sitten jotenkin olemme menneet takaisin vaiheeseen (tyttö nyt 1,5v.), jolloin neiti ei suostu nukahtamaan/nukkumaan ilman rintaa ja heräilee öisinkin vähän väliä ja vaatii rintaa.Välillä myös päivisin roikutaan äidin paidassa kiinni, rintaa itkien. Olen itse väsähtänyt koko imetyspuuhaan ja etenkin katkonaisiin öihin. Eniten minua kuitenkin painaa, se mitä olen jo nyt saanut tytölleni aikaan; Neiti on itse päivisin väsynyt, nukkuu kahdet pitkät päikkärit eikä syö päivisin kunnolla! Olen kamala äiti- olen tahtomattani ajanut meidät tähän umpikujaan.

Juuri nytkin tytön isä yrittää saada neitiä nukkumaan, mutta ainakin toistaiseksi huuto on aivan sydäntäriipaisevaa. Tiedän, että nyt viimeistään olisi vain kestettävä huutamiset ja olla itse antamatta rintaa- ainakin muiden kokemukset kertovat, että 3.päivä/yö on jo parempi..

No, ehkä tämän tarkoitus oli valaa itseeni luottamusta etten itse enää ainakaan mene tytön huutoa lievittämään tarjoamalla rintaa!
Kiitos, jos jaksoitte lukea:-)

En nyt tiiä pitääkö tähän vastata ja miten :ashamed:

Mutta.. Niin tutun kuulosta!
Meillä neiti on 1v 2kk ja on oikein tissi haukka! Sana tissi likan kuullen ni jo on paitaa repimässä ja osingoille tulossa! Yöt ovat risaisia joskus enemmän joskus vähemmän! Ite kyllä tykkään tissitellä likan kanssa mutta nykyään se tahtoo mennä siihen pelleilyyn!

Tänään onnistuin ettei syönyt tissiä muutakun aamulla, päikkäreille mennessä ja yö unille mennessä! JESS
Likka kyllä kävi sitä ruinaamassa ja vonkumassa mutta sitten vaan pehmeästi ja lempeästi käänsin ajatuksia muualle muihin puuhiin!
Saa nähä miten yö menee? Päivä meni yllättävän hyvin!
Ite olen ollut siinä toivossa että likka lopettas ite tissittelyn mutta toisinaan tuntuu että se syö tissiä vielä esikoulussakin ;)

Jep ei missään nimessä sinulla ole mitään tekemistä nukuttamisessa, mies saa lapsen kyllä nukkumaan. Jos ajattelen omaa lastani joka on samanikäinen suunnilleen osaa kyllä vaatia palvelua jos vain antaa. Meillä välillä vielä syödään aamuyöstä pullo ja jatketaan nukkumista. Vieroitus meillä tapahtui tossa 1,2v.

Nykyään nukuttaminen ja yölliset syönnit tapahtuu hyvin vähäeleisesti, tapahtuma loppuu niin jää yksin nukahtamaan. Meillä mentiin tassutuksella läpi noi unikoulut, pidin siitä systeemistä. Nyt kun miehesi on koulutuksen alottanut, älkää vaan antako periksi vaikka huutaisi kuinka, todella hankala alottaa alusta, kyllä se siitä ja ei kaikilla välttämättä mene hirveen kauan. Yksikin yö saattaa riittää, onko teillä hyvin itsepäöinen lapsi, riippuu vähän siitä.

Voi, :hug: sinulle. Et ole yksin. :) Meillä pian samanikäinen tyttö. Yösyötöt on saatu jätettyä pois, mutta aamu-päivä-iltamaidot vielä syödään. Tämä on normaali käytäntö. Aina kun ollaan kipeenä lipsutaan niin helposti tästä systeemistä :headwall: Muuten syö hyvin mutta sairaana ei maistu kuin maito ja totta kai annan että saa jotain sisäänsä.

Määrätietoisuutta kait tämä homma vaan kysyy.

Yhteistyössä