Kopioin tähän vastaukseni toiseen ketjuun, eli älkää välittäkö jos kaikki kohdat eivät ole relevantteja tämän keskustelun kannalta:
Me vieroitimme 6 kk iässä yösyömisestä (imetyksestä), koska halusimme kokeilla jos se olisi rauhoittanut öitä, jotka olivat olleet levottomia 3,5 kk lähtien. Kokeilimme kaiken; omaan huoneeseen siirtämisen, rinnasta vieroituksen, pimeän, vähemmän pimeän jne. jne. Mikään ei auttanut. Siihen asti kun poika rintaa yöllä imi, tuntui etteivät määrät kuitenkaan olleet isoja, ja aamuisin ei uponnut puuro, eli tulkitsin ettei pojalla voi olla yöllä nälkä/jano.
No, 8kk kieppeillä poika sairasti lievän vatsataudin, jolloin juotin PULLOSTA korviketta yöllä ettei iske nestehukka (olin juuri lopettanut imetyksen). Sillä oli dramaattinen vaikutus yöuneen. Kokeilin samaa pojan tervehdyttyä. Vihdoinkin se selvisi - pojalla oli ollut JANO, ja pullosta sai maitoa niin paljon kuin upposi! Siitä asti olemme kaikki nukkuneet hyvin. Poika juo pullosta klo 01-05 välillä 200 ml maitoa. Koskaan ei päivällä juo niin paljoa, eikä todellakaan rinnasta juonut niin paljoa öisin. Olen tulkinnut että rintamaito oli minulla 6-7 kk kieppeillä jo sen verran tuhtia, ettei käynyt janojuomasta. Tai sitten rinta niin unettava paikka ettei siinä malttanut juoda. Tai maitoa ei tullut tarpeeksi. Ja aamuisin tosiaan ei juurikaan mitään uppoa, mutta se ei tarkoittanut sitä etteikö pojalla olisi ollut yöllä jano. On vaan sellainen tyyppi joka ei aamuisin paljoa alas saa.
Sekava sepustus, mutta siis meidän jo 5 kk kestäneet yöheräilyt loppuivat öisen pullosyötön kanssa kuin seinään. Syötön lisäksi tällä hetkellä tuttia täytyy käydä nostamassa keskimäärin kerran yössä, ennen herätyksiä oli 4-7, joista yksi aika usein pitkä rauhoittelu aamuyön tunteina.
Neuvolassa ohjeistivat pitämään kiinni siitä ettei yöllä syödä, mutta kyllä minä poikani ja itseni vuoksi jatkan yösyöttöä vaikka vuoden ikään asti, jos me kaikki näin saamme nukkua! Pojan kannalta yöt ovat nyt niin paljon paremmat, että on siirtymässä yksiin päiväuniin, kun siirtyi kolmista kaksiin vasta reilu kk sitten
Niin ja ap; meidän poikamme ei myöskään suostunut kuukausiin syömään pullosta, mutta onneksi sain opetettua. Muutamina kertoina tultaessa 8 kk ikään poika ei huolinut rintaa jolloin kokeilin pulloa, ja se yhtäkkiä kelpasikin. Liekö maito ollut tosiaan pullosta jo parempaa kuin omani