Viettekö lapsen hoitoon, jos itse olette kuumeessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Hyväksyttävä syy olla viemättä lasta hoitoon"...siis onko lapsi hoidossa lastensuojeluviranomaisten määräyksestä, vai mitä tuo lause tarkoittaa? Saahan oman lapsensa pitää kotona aina halutessaan.

Jos olen kovin kipeä, niin vien lapset hoitoon/mies vie heidät hoitoon, ja itse keskityn paranemiseen. Hoidossa lapset pääsevät ulos, kipeän äidin kanssa eivät pääse.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos olen kovin kipeä, niin vien lapset hoitoon/mies vie heidät hoitoon, ja itse keskityn paranemiseen. Hoidossa lapset pääsevät ulos, kipeän äidin kanssa eivät pääse.

Juurikin näin. Lapsella on varmasti mukavampaa hoidossa terveiden tätien ja lasten kanssa, kuin kotona lepäävän äidin kanssa ja äitikin parantuu nopeammin, kun saa kunnolla olla sairaana ollessaa levossa.

Veisin siis hoitoon, jos olisin sairas ja pitäisin kotona, jos en olisi sairas, mutta olisin kotona. Aikanaan vein lapsen kyllä vapaapäivinänikin joskus hoitoon, kun oli itsellä asiaa esim kaupunkiin - mielestäni lapsella on mukavampaa hoidossa, kuin kaupoissa koko päivä.

En vie. Jos olen niin kipeä että lasten hoitaminen tuntuu haastavalta ja siitä syystä "pitäisi" heidät hoitoon viedä niin olen kyllä silloin aidosti niin kipeä etten heitä hoitoon viemään pysty.

riippuu ihan voinnista, ja onko joku tärkeä juttu päiväkodissa, nyt sairasloma kolme iikko, ja lapset hoidossa et ne saa kunnon ruoka, kun en oikein pysty yhden käden kans niin monipuolista syömistä laittaa... mut muutama vapaa päivä piti iime viikolla.

ettei saa sitä tautia minkä mulla on ja saan itse rauhassa tervehtyä.

Nämä sankariäidit ovat sitten erikseen, jotka eivät voi paskalla käydä ilman, että lapsi on mukana

Jos tunnen olevani niin sairas etten jaksa esim. laittaa lapselle ruokaa, makaisin vaan jne. veisin ehdottomasti hoitoon. Lisäksi ottaisin huomioon, että usein sairauden alkuvaiheessa lepo on tehokas konsti estää kovin pahan taudin tulo. Että hoitoon vaan!

Olen ollut nyt 3kk sairauslomalla ja pääosin lapsi on ollut hoidossa (kylläkin lyhyitä päiviä). Hoitotäti itse suositteli kuntoni nähtyään, että reilusti vaan tuon lasta hoitoon.

Yhteistyössä