Vihaan lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24367658]Hyi, että, kylmät väreet tuli. Oikeesti tää on asiatonta. Poistoon![/QUOTE]

Asiatonta jakaa mielipiteitä jotka sattumoisin eivät miellytä sinua? Hmm? Miksi annat tämän häiritä elämääsi näin paljon!!!!!1111

"Uu, modet hei modet apua tämä ketju täyttää vihapuheen tunusmerkit apua! Olen täysin kykenemätön käsittelemään vieraita asioita ja asenteita apua antakaa astmapiippu!"

Eip, olet väärässä Dr.Psykologi. Vihasin muita, en itseäni. Oli mulla pari hyvää kaveria, mutta olin, ja olen, tosi nirso ihmisten suhteen. Sen takia mulla on nytkin vain muutama kaveri ja se passaa mulle ihan loistavasti.

Et taida olla hirveän pidetty ihminen? Sellasiahan ne outolinnut tuppaa olemaan. Hyvä että viihdyt edes itsesi kanssa, muuten olis tosi yksinäistä.

[QUOTE="Mutsi";24367563]Kun haluaa tulla vanhemmaksi, minusta omien elämänarvojen on oltava kunnossa ja mahdollisimman hyvin myös oma elämantilanne. Joskus kuitenkin elämä yllättää, eikä lapsen tuloon olekaan varauduttu. "Lapsenkasvatuskoulua" käydään koko sen ajan, kun lasta kasvatetaan ja hänestä huolehditaan. Ei sitä voi oppia mistään kirjoista. Neuvoja niistä toki saa, samoin kuin muilta vanhemmilta, esim. tällaisilta foorumeilta, neuvolalta, ammattikasvattajilta jne. Se on sellainen juttu, että raskaana ollessaan useat, myös allekirjoittanut, on ajatellut tapoja, joilla kasvattaa lastaan jne., mutta jokainen päivä tuo mukanaan uusia yllätyksiä ja tämä on kasvun paikka myös vanhemmille ja erittäin rikastuttava kokemus. [/QUOTE]

Tämä pitää kyllä paikkansa. Oma ajatusmaailma ja suhtautuminen asioihin on muuttunut voimakkaasti, onneksi parempaan suuntaan.

Osa ihmisistä tuntuu pelkäävän lasten aitoutta. Eivät osaa suhtautua lapseen, ehkä pelkäävät lapsen näkevän huolella piilotellut heikkoudet ja viat.

[QUOTE="vieras";24367585]No on ihan oikein olla tekemättä lapsia, jos tuntee noin, kuten sinä. Mutta se, että sanot vihaavasi jotakin ihmisryhmää yleisesti ja vieläpä elämän alkutaipaleella olevia, keskeneräisiä , niin se on huolestuttavaa. Viha ylipäätään on tuhoava tunne, henkilöä itseään tuhoava. Se, jos et välitä lapsista etkä heitä halua hankkia ja pysyttelet erossa heistä ja ehkä silloin myös tästä palstasta, on ok. En käsitä miksi tänne tulet avautumaan, jos olet sinut asian kannsa?[/QUOTE]

Viha on voimakas sana kyllä, mutta inho on taas liian lievä. Tajuatko mitä tällä haen? Toisaalta, voi olla että te käsitätte sanan "viha" ihan eri tavalla kuin minä tai joku muu. Ei tämä minua tuhoa, koska niin kuin sanoin, en mieti tätä päivittäin. Ajattelin vain tulla aiheuttamaan keskustelua tänne, kun aihe tuli mieleeni toiselta nettisivulta.

[QUOTE="just";24367687]Mitä teet lapsipalstalla kirjottelemassa vihaavasi lapsia?[/QUOTE]

Luitko yhtään? Just siks että täältä saan enemmän mielipiteitä jotka on vastakohtia mun mielipiteelle. Luulin että täällä olis ollu enemmän asiallisia perusteluja, mutta eih. :D

No kyllä mä tavallaan ymmärrän "jaskaa". En minäkään pidä muiden lapsista, yhtään. Omiani rakastan, mutta toki heissäkin on ärsyttäviä piirteitä - juurikin tuollaisia kun ap luetteli. MUTTA hehän ovat keskeneräisiä, kuten joku jo lapsista totesikin! Jos he jäisivätkin ikuisesti tuolle 3-vuotiaan tasolle, olisinkin varmaan jättänyt lapset tekemättä. Mutta lapset kasvaa päivä päivältä ja pikku hiljaa nuo ärsyttävät jutut jäävät pois. Lapset ovat lapsia nyt mutta jonain päivänä he toivonmukaan ovat tasapainoisia, omillaan toimeentulevia aikuisia!

[QUOTE="jaska";24367702]Luitko yhtään? Just siks että täältä saan enemmän mielipiteitä jotka on vastakohtia mun mielipiteelle. Luulin että täällä olis ollu enemmän asiallisia perusteluja, mutta eih. :D[/QUOTE]

Jos ei itsellä ole mitään järkevää sanottavaa, niin turha odottaa järkeviä vastauksia. :)

[QUOTE="Mutsi";24367685]Ei ollut minulle tarkoitettu tuo kommentti, mutta tästä lauseestasi tuli mieleen, että kaipaat itse kovasti huomiota. Saatat vastata tähänkin näennäisen fiksusti, mutta kyllähän sinä haluat, että sinut huomataan. Kukapa ei, tapasi osoittaa se on vain outo ja huolestuttava.[/QUOTE]

Na-aa. Taas väärin. En halua huomiota, olisin vain halunnut muiden mielipiteitä siitä miksi lapset ovat kivoja. Sainkin muutaman, mutta loput ovat "hyi siis iik miks ajattelet tollee iha kauheeta sä oot tunne_elämän_vikainen kakka pää possu!!!1"- tasoa.

[QUOTE="vieras";24367708]Jos ei itsellä ole mitään järkevää sanottavaa, niin turha odottaa järkeviä vastauksia. :)[/QUOTE]

Minähän perustelin miksi en pidä lapsista..

[QUOTE="jaska";24367702]Luitko yhtään? Just siks että täältä saan enemmän mielipiteitä jotka on vastakohtia mun mielipiteelle. Luulin että täällä olis ollu enemmän asiallisia perusteluja, mutta eih. :D[/QUOTE]

Noin typerään alotukseen ei asiallisia perusteluita tipu!

[QUOTE="huh";24367726]Noin typerään alotukseen ei asiallisia perusteluita tipu![/QUOTE]

Siksikö se on typerä että en jaa kanssasi samaa mielipidettä? :D Sananvapaus!!!!!!!!1111111

[QUOTE="äiti kahdelle";24367707]No kyllä mä tavallaan ymmärrän "jaskaa". En minäkään pidä muiden lapsista, yhtään[/QUOTE]

Etkö tosiaan? Kokemukseni mukaan lapset ovat sitä mukavampia mitä enemmän heihin tutustuu.

[QUOTE="jaska";24367730]Aika outoa. Minun mielestäni olisi kiinnostavaa törmätä tuollaiseen lapseen, joka oikeasti osaisi tulkita muita ihmisiä.[/QUOTE]

Missäpä luulet tolla asenteella sellaisiin törmääväsi?
Pidätkö lapsia tyhminä, etteivät vaistoa tunteitasi?
Olen työskennellyt lasten parissa 10v, ja sanonpa että yllättyisit..

[QUOTE="jaska";24367742]Siksikö se on typerä että en jaa kanssasi samaa mielipidettä? :D Sananvapaus!!!!!!!!1111111[/QUOTE]

Niii jeeeeeeeeeeeeeee ihanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!""""""""""""""""""""#33333333333333333333

Jos keskustelusi on tätä tasoa, niin... No, älä ihmettele näitä saamiasi vastauksia. :hug:

[QUOTE="vieras";24367731]Ihanko totta. Vau, hienoa. Ja nyt odotat minun perustelevan miksi pidän lapsista? Mietipä sitä ihan itseksesi.[/QUOTE]

No, en keksi että miksi te pitäisitte lapsista. Olisin halunnut kuulla erilaista kantaa asiaan, mutta sainkin vastaanotoksi "SAIRASSS!!111 HYI ADKPSDKASD!!! 666!!!"- juttuja. Mitä jos tämä olisikin ollut keskustelu siitä miksi lapset ovat ihania. Olisitteko sitten tulleet kertomaan omia mielipiteitänne hymy pyllyssä?

[QUOTE="jaska";24367742]Siksikö se on typerä että en jaa kanssasi samaa mielipidettä? :D Sananvapaus!!!!!!!!1111111[/QUOTE]

Ei, vaan että ilmeisesti aikuinen? tulee julistamaan otsikolla:-Vihaan lapsia- Sananvapaus ja sananvapaus. Entäpä sanomattomuus?

[QUOTE="vieras";24367751]Niii jeeeeeeeeeeeeeee ihanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!""""""""""""""""""""#33333333333333333333

Jos keskustelusi on tätä tasoa, niin... No, älä ihmettele näitä saamiasi vastauksia. :hug:[/QUOTE]

U mad?

[QUOTE="jaska";24367759]No, en keksi että miksi te pitäisitte lapsista. Olisin halunnut kuulla erilaista kantaa asiaan, mutta sainkin vastaanotoksi "SAIRASSS!!111 HYI ADKPSDKASD!!! 666!!!"- juttuja. Mitä jos tämä olisikin ollut keskustelu siitä miksi lapset ovat ihania. Olisitteko sitten tulleet kertomaan omia mielipiteitänne hymy pyllyssä?[/QUOTE]

Opetteles kirjottamaan ekaks, ja tuu sitten takas..tai pysy poissa

Yhteistyössä