Vihaan miestäni, syvästi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
EN jaksanut lukea muita kommentteja, mut miehesi kuulostaa narsistilta. Ottaa vain ja ainoastaan itsensä huomioon, syyllistää sinut, esittää vieraitten silmissä täydellistä jne jne jne. Itse olen läheltä joutunut seuraamaan elämää narsistin kanssa ja se on todella kamalaa katsottavaa. Miehesi ei todellakaan kuulosta normaalilta ja siksi suosittelenkin eroa.. pärjäät varmasti lapsen kanssa kahdestaan paljon paremmin kuin tuollaisen miehen kanssa asuessa. Joka ei edes tee mitään lapsensa eteen..

Toivon ap sulle hirmuisen paljon voimia ja jaksuja!! Toivottavasti asiat järjestyy parhain päin!!!!

Miehesi on narsistinen ihminen. Myös isäni oli. Luulenpa, ettei miehesi osaa olla ikinä isä lapsellesi. Hän on itse se lapsi, jota pitää hoivata.

Minun neuvoni on, että ero on paras ratkaisu tuossa. Vaikka itse olen aikuinen, niin isäni käytös satuttaa eikä ne haavat taida parantua ikinä. Tunteet häntä kohtaan on vain tukahdutettava ja elettävä omaa elämäänsä. Isäni oli nuoruudessaan aika lailla kuvauksesi kaltainen. Hän edelleenkään ei näe kuin oman napansa. Hän ei ole koskaan osanut suhtautua omiin lapsiinsa niin kuin vanhemmat yleensä suhtautuu. Päinvastoin. Hän on ollut aina se lapsi. Hänellä on vain pelkkiä oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Hän kerää suhteesta positiiviset asiat, negatiiviset jätetään muille perheen jäsenille, hän elää niin, että oma napa on paras napa, muut on vähän niin kuin ilmaa, jos hän ei niistä hyödy mitenkään...

Mutta enhän voi tietää koko tarinaanne. Kannattaa itse tehdä lopullinen päätös...

Kannattaa myös muistaa se, että kun ja jos eroatte, niin narsisti sälyttää eron sinun syyksi. Sinä olet se paha ihminen, joka jätti perheensä. Sinä olet syntipukki kaikkeen. Hän on se raukka ja raasu, jota on sorrettu...

Panssarit ylös ja varaudu pahimpaan. Eläkä ylläty mistään mikä tulee miehesi suunnalta...

Alkuperäinen kirjoittaja voi jysäsys kun tyhmää:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Lapsesi saa paljon tasapainoisemman perheen SINUN kanssasi, kuin sinun ja tuollaisen miehen kanssa. Voimia ja jaksamista.

No ei tuo äitikään jären fiksulta vaikuta kun tuollaisen kanssa lapsen tehnyt. KYllä miehen näkee jo ennen lapsia mikä on. Vai yhdessäkö siihen saakka juostu? Sitten ääni muuttuu kun joutuukin joku lasta hoitamaan eikä voi aina mennä.

Ja tässä taas nähtiin, miten nainen on naiselle susi. Järin fiksu et ole sinäkään.

Olen itsekin aikoinani ollut miehen kanssa, joka ei todellakaan ollut mikään hirviö, kun tapasimme ja kolme vuotta meni, kunnes mies SAIRASTUI psyykkisesti ja siitä olisi alkanut pidempikin perhehelvetti, jollen olisi lähtenyt. Lapset olivat suunnittelulistalla, onneksi ei ehtinyt yhtäkään siihen tilanteeseen syntymään.

Joten onpa kannustavaa ap:lle tulla tänne arvioimaan hänen älykkyyttään asiassa, aina ei todellakaan voi tietää, mihin suuntaan puolison sairaus voi mennä. Ja kyllä se mullakin tovin vei, ennenkuin hyväksyin tosiasiat ja totesin, ettei mitään ole tehtävissä. En halunnut heti jättää toista vain siksi, että tulee mielenterveysongelmia, mutta kun ei lupauksista huolimatta mennyt hoitoon, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lähteä.

Edelleen ap: Mieluiten äkkiä ja tuttujen luo pois sieltä asunnosta. Kyllä sen oman kämpän sitten saa, eikä tarvi "toisten nurkissa" kauaa olla. Pääasia, että saat eron fyysisesti alulle mahdollisimman pian! Ja hei, jos tuntuu, että tarviit oikeesti apua, etkä saa lähdettyä sieltä ns. ajoissa, laita yksityisviestinä jotain tietoa itestäs, niin voidaan olla vaikka yhteydessä poliisiin, jos tilanne sitä vaatii.

Eipä kukaan ehdontahdoin halua narsistin uhriksi. JA KYLLÄ; TÄSSÄ ON KYSEESSÄ ERITTÄIN TODENNÄKÖISESTI NARSISTINEN IHMINEN! Jos tällaiseen ihmiseen törmää tietää että narsisti on aluksi liian hyvää ollakseen totta, he tarjoavat negatiivisten hallinnollisten toimiensa vastapainoksi sopivasti positiivisia jotta uhri pysyisi juuri ja juuri narussa.

Tulipa surullinen olo. Narsistin uhriksi joutuu ihan liian helposti. (Pika-analyysi kirjoituksen perusteella)

Voimia irtautumiseen!

Joku sanoi että viha aiheuttaa katkeruutta, MUTTA mä kannatan että vihaa vihansa pois, sitä kautta ei synnykään katkeruutta kun uskaltaa vihata (kunhan ei tee mitään vahingollista, pelkkä vihan tunne ei ole vaarallinen).

Alkuperäinen kirjoittaja voi jysäsys kun tyhmää:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Lapsesi saa paljon tasapainoisemman perheen SINUN kanssasi, kuin sinun ja tuollaisen miehen kanssa. Voimia ja jaksamista.

No ei tuo äitikään jären fiksulta vaikuta kun tuollaisen kanssa lapsen tehnyt. KYllä miehen näkee jo ennen lapsia mikä on. Vai yhdessäkö siihen saakka juostu? Sitten ääni muuttuu kun joutuukin joku lasta hoitamaan eikä voi aina mennä.

Niin juuri.. Fiksu tai en, tässä tilanteessa kuitenkin elän nyt.

Harmi että sun elämänkokemuksesi on kait niin kapeaa, ettet ilmeisesti tiedä siitä juurikaan mitään. Asiat eivät ole aina niin yksiselittäsiä tai mustavalkoisia, tilanteet muuttuvat.
Olin täysin valmis lapsen tuomaan vastuuseen ja vanhemmuuteen, mutta en silti koe pystyväni opettamaan miestä olemaan isä lapselleen. Vastuuta kun ei kait voi pakottaa ottamaan, jos toisella näyttää olevan jonkinlainen asenne vamma?

Nyt, kun aikuisista ihmisistä on kyse, olisi voinut odottaa että joko vastuu kannetaan tai puhutaan hyvissä ajoin jos ei ole valmis tällaiseen. Mieheni oli sanojensa mukaan hyvin onnellinen raskaudestani.

Kiitos muille myötäelämisestä ja kannustuksesta!

Monet ovatkin varoitelleet mahdollisesta vaikeasta erosta.. Olen valmistautunut siihen, vaikkakin mieheni vielä nyt ottaa puheeni melko tyynesti.
Tulikin tuossa mieleen, kun mies tuumasi kerran lähdöstä puhuessani että tekee lapsellemme selväksi sen että äiti on rikkonut perheen. Huhhuh.

Ei voi sanoa että miehesi olisi pyhimys... Mutta toisaalta, täytyyhän hänenkin yövuoron jälkeen nukkua. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että yövuorot ovat raskaita eikä ihminen jaksa jos ei nuku ollenkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Eräs:
Ei voi sanoa että miehesi olisi pyhimys... Mutta toisaalta, täytyyhän hänenkin yövuoron jälkeen nukkua. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että yövuorot ovat raskaita eikä ihminen jaksa jos ei nuku ollenkaan!

Just joo, ja kaikki tämä miehen yövuoroista, hei haloo! Vikaa sillä ukolla on päässä ja pahasti

Ymmärrän kyllä väsymyksen yövuorojen jälkeen, mutta ne tuskin kuittaavat muuta välinpitämättömyyttä ja perheen laiminlyöntiä?
Ja on yövuoro tai ei, niin hoidan lasta yksin joka tapauksessa pitkälle päivään.

Minä lähtisin tuossa tilanteessa jo nyt vauvan kanssa isovanhemmille ja asuisin siellä sen aikaa, että saisin sen vuokrakämpän. Minusta nimittäin tuo miehen reagoimattomuus kuulostaa kirjoitustesi perusteella jopa hyytävän pelottavalta. Tulee mieleen sanonta tyyntä myrskyn edellä ja jotenkin tuntuu, että mieheltäsi voi odottaa ihan mitä tahansa. Näin ulkopuolisena, kun olen tekstisi lukenut, mieleen tulee pelkästään ajatus pois sieltä ja äkkiä.

Sellainen ohje vielä... jos lähdettyäsi miehesi uhkailee sinua tms. säilytä kaikki todisteet, tekstiviestit, sähköpostit ym. Jos miehesi koittaa saada lapsen huoltajuutta itselleen tai alkaa muuten syyttää sinua jostakin, on sinulla todisteet hänen uhkailustaan. myös lähteminen kannattaa suunnitella tarkkaan, jotta saa omat ja lapsen tavarat varmasti mukaansa. Niitä tapauksia on paljon, missä lähteneen tavarat on kannettu roskalavalle tai hajoitettu suutuspäissään.

Kaivoinpa tämän vanhan aloituksen esille ja vähän päivitän tilannetta.
Meillä on nyt lapsen kanssa oma asunto, johon muutamme maaliskuun alussa. Muutto venyi, mutta olen niin onnellinen että pääsen irtautumaan tästä helvetistä.

Tilanne on kärjistynyt monen monta kertaa tässä parin kuukauden aikana ja mies on kääntänyt minulle totaalisesti selkänsä ja ollut minua kohtaan täysin välinpitämätön; ilkeillyt, tehnyt pieniä "kepposia" millä on pahoittanut mieltäni ja ennen kaikkea kääntänyt kaiken ihan päälaelleen.
Kertoo kärsineensä koko suhteemme ajan henkisestä väkivallasta ja syyllistämisestä. Syyttää minua mielenterveyongelmistaan(mitkä eivät muissa yhteyksissä ole ennen esiin tulleetkaan) ja yleisesti huonosta olostaan. On ryntäillyt äidilleen yöksi koska minun harjoittamani henkisen pahoinpitelyn vuoksi kotonamme ei voi nukkua ja lista vain jatkuisi. Eli on petannut itselleen sijaa, jotta ihmiset eivät epäile hänen osuuttaan kun ero tulee.

Lapseen suhtautuminen ei ole liiemmin muuttunut... Ei ole hänen kanssaan kuin silloin kun aikatauluihinsa sopii ja sattuvat olemaan yhtäaikaa hereillä. On penännyt oikeuksiaan, mutta tehnyt myös selväksi sen, että minulle ei saa olla mitään hyötyä näistä heidän tapaamisistaan (eli ei ota viikonloppuisin jne.).
Ostan lapsellemme paljon vaatteita, mutta se ei estä tämän kaltaisia kommentteja: "Miksi sinut on puettu noin vanhoihin vaatteisiin" ja "äidin pitäisi ostaa sinulle uusia vaatteita".

Itse olen myös alentunut samalle vähättelevälle ja haukkuvalle tasolle vaikka olen sitä viimeiseen asti vältellytkin, maksan sitä nyt kun kaikki minun sanomani muistetaan ja käännetään minua vastaan... Eli siinä mielessä muutto todellakin liian myöhään, mutta nyt voi todeta nähneensä tämän viimeiseen asti.

Paljon asioita on tapahtunut ja liikaa vettä virrannut, mutta vihdoin voin sanoa sen olevan ohi (vielä en jaksa miettiäkään taistelua lapsesta).

en lukenut ketjua, mutta ap oikeasti miehesi tarvitsee apua ja sinun on lähdettävä tilanteesta heti. Kertomasi mukaan miehelläsi saattaa olla narsistinen persoonallisuus häiriö, joka tuhoaa lopulta koko perheen, ellet lähde. Tuo on nimittäin aivan kuin meidän elämästä muutama vuosi sitten. Miehelläni oli narsistinen persoonallisuushäriö jonka hän itsekin tajusi lopulta, asiat eivät päättyneet kuitenkaan meidän kohdallamme hyvin.. mies ei kestänyt itseään ja tappoi itsensä. Ja olisi saattanut tappaa meidätkin, mistä sen tietää. Mutta annan neuvon, että erotkaa ensin ja sitten, jos mies suostuu hoitoon niin hyvä, mutta älä sinä tuhoa itseäsi.

Hyvä että olet saanut asunnon ja nyt muuttamassa. Petaa sinäkin nyt tulevaisuutta ottamalla muistiin ja mielellään "todistajien" kanssa miehen tempauksia. Äläkä missään tapauksessa suostu yhteishuoltajuuteen miehen kanssa vaikka sellaista yritettäisiin mistä tahansa suunnalta ehdottaa. Ihan jo pelkästään lapsen turvallisuuden takia!

Lapsen isän kuuluisi osallistua mm. lapsen vaatteiden ostoon joten täysin turhaan pahoitat mieltäsi mm. tuosta lausahduksesta jonka olit kirjoittanut.

Voimia toivotan sinulle viimeiseen rutistukseen että pääsette lapsen kanssa omaan asuntoon rauhoittumaan. :hug:

Yritä vielä jaksaa muutama viikko, se on varmasti raskasta... Toivon että saat apua omalta perheeltäsi ja ystäviltäsi. Myös sosiaalitoimi voi sinua auttaa, tukiperheenä tai perhetyönä. Hienoa että sait voimaa lähteä suhteesta. Tiedät, vaikka asiat olisivat jo pitkään olleet niin huonosti, jotenkin sitä toivoo ja uskoo parempaan tulevaisuuten. Nyt se on sinulla edessä, kahdestaan lapsen kanssa, mutta onnellisena

:heart:

En vielä lukenut koko ketjua mutta minulle tuli mieleen miehesi käytöksestä, että hän saattaa olla masentunut? Ehkä ei itsekään tunnista tuntemuksiaan eikä osaa puhua niistä oikeilla nimillä. Äskettäin juuri puhuttiin, että tutkimusten pohjalta on todettu miesten usein myös kärsivän "synnytyksen jälkeisestä masennuksesta". Miehesi käyttäytyy todella ikävästi mutta ehkä hän tarvitsisikin apua mielialaongelmiinsa? Minusta tähän viittaa myös se, ettei kykene vuorovaikutukseen vauvan kanssa.

Luin tekstisi. Toivon, että olet päässyt hyvään alkuun ja eteenpäin elämässäsi. Sinä et aiheuttanut hänen mielenterveyttään. Et todella! Mukavaa kesää 2011! Toivottavasti vaikka uusi rakkaus olisi astunut elämääsi tai sitten muuten olette onnellisia ei niin enää pienen- vaavin kanssa! :)

*hali*

Itse elän vastaavassa tilanteessa, olen elänyt jo seitsemän vuotta samanlaista helvettiä mutta minulla ei ole voimia lähteä tästä... Lähde edes sinä, sinulla ja lapsella on elämä edessä ja mahdollisuus paljon parempaan. <3

Sinulla on ihan yhtä samanmoiset mahdollisuudet (ja oikeus) parempaan elämään. Miksi ihmeessä ei olisi? Miksi et olisi niin vahva nousemaan ja lähtemään? Tottakai olet!