Vihdin keskusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kyselin tossa aiemmin millainen on Nummelan keskusta. Vihdin keskusta olisi myös vahva ehdokas meidän uudeksi asuinpaikaksemme...

Olemme siis pikkulapsiperhe (itä-helsingistä) eikä kummastakaan paikasta ole oikeastaan mitään tietoa millaisia ovat.

Muutaman hyvän vastauksen sain tuohon Nummelakyselyyn, mutta osaisiko joku vielä kertoa Vihdin keskustasta. Millainen väki siellä asustaa, millaista siellä ihan yleisesti ottaen on asua?

Voi.. Siis jos Nummela on mielestäni pieni, niin Vihti on vielä 10 kertaa pienempi. Mukavaa porukkaa, melko vanhaa. Keskustassa s-market, pari kolme kuppilaa, elokuvateatteri, kukkakauppa, kirpputori, apteekki, r-kioski, eläintarvikeliike, valintatalo, kebabravintola ja joku autonvaraosa liike. Ehkä jotain jäi sanomatta. Mutta siis ovat kaikki todella pienellä alueella.
Mitähän nyt kertoisin viellä. En kyllä keksi enempää, kysy?

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Voi.. Siis jos Nummela on mielestäni pieni, niin Vihti on vielä 10 kertaa pienempi. Mukavaa porukkaa, melko vanhaa. Keskustassa s-market, pari kolme kuppilaa, elokuvateatteri, kukkakauppa, kirpputori, apteekki, r-kioski, eläintarvikeliike, valintatalo, kebabravintola ja joku autonvaraosa liike. Ehkä jotain jäi sanomatta. Mutta siis ovat kaikki todella pienellä alueella.
Mitähän nyt kertoisin viellä. En kyllä keksi enempää, kysy?

Lapsiperheitä? Leikkipuistoja? Päiväkoteja?

Tekstistäsi ymmärsin että on rauhallinen paikka?

Rauhallinen on varmasti.. Lapsiperheitä taitaa olla enemmän sielä reunoilla, omakotitaloissa ja rivareissa. Mutta siis en muista nähneeni sielä kyllä leikkipuistoa (tosin omani on vasta 1v3kk ja käymme sielä vain kesäisin, joten ei oo ollut tarvettakaan. Kai joka kunnasta päiväkoti löytyy. Koulun muistan ainakin nähneeni.

Meillä on tarkoituksena siis rakennuttaa oma talo sinne suunnalle, väliaikaisasuntoja olisi tarjolla sekä vihdistä että nummelasta. Ukko puoltaa vihtiä, minä nummelaa :/

Pääasiat mitä asuinseudultamme haluamme on suht rauhallinen seutu, elintarvikekauppa, lapsille hoitopaikka, ja normaaleita ihmisiä.

Itä-helsingin meno tulee niin korvista ulos.... Mä haluan jo muuttaa.... :0

no mä suosittelen sitten nummelaa, sielä on kotiäidille (jos siis olet sellainen) enemmän varmasti tekemistä. Mutta jos omasta rauhasta tykkää niin Vihti. Siis jollain googlen earth tai map toiminnolla saisit vähän kuvaa siitä mimmonen paikka se on. Siis semmosta satelliittikuvaa.
Siis Vihdissä kaikki on yhden kadun varressa, ja Nummelassa on monta asuinaluettakin.

Ite olen nummelassa asunut ja valitsisin noilla sun kriteereillä kyllä kirkonkylän, en Nummelaa. Nla on jo melkoinen pikkukaupunki, eli jos maalle haluaa niin vihtiin.

Kannattaa tutustua vuotee 2025 ulottuvaan kaavoitussuunnitelmaan, jossa Nummelaa aiotaan kasvattaa yhä isommaksi ja kirkonkylää vain vähän. Eli jos haluaa asua maalla vielä 20v päästä niin Nummela ei ole vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä on tarkoituksena siis rakennuttaa oma talo sinne suunnalle, väliaikaisasuntoja olisi tarjolla sekä vihdistä että nummelasta. Ukko puoltaa vihtiä, minä nummelaa :/

Pääasiat mitä asuinseudultamme haluamme on suht rauhallinen seutu, elintarvikekauppa, lapsille hoitopaikka, ja normaaleita ihmisiä.

Paras käytännön vinkki jo rakentaneelta on, että hankitte tilapäisasunnon mahdollisimman läheltä tonttia, jos siis olette tontin jo hankkineet. Auttaa itse rakentamisessa, että myös siinä, että lapset voi sitten jatkaa samassa hoitopaikassa/koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja kissa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Paras käytännön vinkki jo rakentaneelta on, että hankitte tilapäisasunnon mahdollisimman läheltä tonttia, jos siis olette tontin jo hankkineet. Auttaa itse rakentamisessa, että myös siinä, että lapset voi sitten jatkaa samassa hoitopaikassa/koulussa.

Olipa hyvä vinkki !! Peesailen tätä. Ja tuo on totta Nummela on pikkukaupunki ja vihti oikeesti semmonen maalaiskylä.

Se 2025-suunnitelma on täällä
http://www.vihti.fi/palvelut/kaavoitus/yleiskaavoitus/prime102.aspx

Lukeakaa tämä ajatuksen kanssa. Minkälaisessa ympäristössä haluatte asua 10v päästä?
Ei kirkolta ole niin pitkä matka nummelaan, etteikö sitä voisi ajaa päivittäin kotimammojen tapaamisiin. Lapset pysyy poissa pahanteosta, kun eivät pääse ominavuin teininä "pisteelle" eli Nummelan keskustaan kännäämään.

Vihdin kirkolle siis muutaisin minä.

Kouluja siellä on lukioon asti. Ala-aste uudehko. Päiväkoteja useampia. Lapsiperheitä varmasti aika paljon. Pieni paikka, mukava järvi lähellä, ulkoilumaastoja, lenkkipolku, venesatama.