Vihdoinkin syntyvyys nousussa!

Johnny Appleseed

Tunnettu jäsen
05.03.2024
7 874
1 327
113
Aihetta juhalaan!
happy-dancing.gif
happy-dancing.gif
happy-dancing.gif

Syntyykö Suomeen loppuvuodesta poikkeuksellisen paljon lapsia?

– Äitiysavustuksia haetaan nyt eniten vuosikymmeneen. Syksyllä voi tulla synnäreillä kiire (mikäli tilastovirhettä ei ole), kertoo graafin jakanut tutkimusassistentti ja syntyvyydestä aiemmin Väestöliiton blogissa kirjoittanut Tuure Pelkonen.

– Hieman hieraisin silmiäni, kun tämä graafi piirtyi eilen eteeni. Olin jopa Kelan asiantuntijaan yhteydessä, eikä kyseessä voi olla puhdas tilastointivirhe, Pelkonen taustoittaa X:ssä.

Hänen mukaansa edellisen kerran yhtä paljon lapsia ilmoitettiin äitiysavustushakemuksissa vuonna 2016, jolloin kokonaishedelmällisyysluku 1,57.

– Tuskin sinne asti päästään. Silti vaikea uskoa, ettei tämä näkyisi syksyllä.
2767a2c062f4bc9cbcd9a1022bfc0515abc971feed046d82f5ca802d69c35a9e.jpg

Viimeksi muokattu:
Ateistina et pysty käsittämään, että me kaikki olemme Luojan luomia ja hänelle yhtä rakkaita. Täydellistä ihmistä ei ole koskaan syntynyt eikä tule syntymään ellei Jeesusta lasketa mukaan.
Minäkö ateisti? Teologiseen useita kertoja pyrkinyt ja myöhemmin srkn palveluksessa urani tehnyt. En ole ateisti vaan puhdas realisti paljon ihmisiä elämää ja kuolemaa nähnyt.

Ei uskoisi, että olet tosissasi. Olisi kannattanut pysyä maallikkona muilla aloilla.
Seurakuntaelämä avasi silmäni. Ihmisillä on kummallinen käsitys kirkosta, papeista, piispoista, tuomiokapitulista kirkkoneuvostoista/valtuustoista, diakoniatyöstä, vanhustyöstä... Sanotaan siis että kokemus opettaa. Mikään muu työyhteisö ei ole niin "sairas" kun seurakunta ja kaikkea muuta kun rakkauden, armon ja anteeksiannon tyyssija.

Ja kyllä siirryin lopulta maallisen terveydenhuollon palvelukseen.
Mielenkiintoista. Kuuntelen parhaillaan Yle radio ykkösen podcastia, josta selvisi Helsingin kauppatorin kolera-altaan nimen syntyhistoria.
Minulle aikoinaan asiantuntija suositteli diakoniaopintoja. Olin ihmeissäni hänen analyysista. Arvostan asiantuntemustasi. Hyvä, että palstalla kirjoittaa terveysalan ammattilaisia.
Pidetään palsta hyvähenkisenä eikä vedetä herneitä neniin.
Hernelajien mauissa on eroja huomasimme kauppatorilla.

Yhteistyössä