Viherpeukalot/ulkokukista tietävät. Teille muutama kysymys :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja kiitos jo etukäteen teille jotka viitsitte vastata :)

Meillä tossa tollainen terassi. Toisella terassin reunalla jo kukkapenkki ja siellä kasvaakin jotain monivuotista kukkaa. Toisesta kasvaa jotain pitkiä tosi nättejä kukkia. keltaisi, valkosia, punaisia ja olikohan vielä vaaleanpunaisiakin.

Mä oon nyt aikeissa tehdä myös tolle terasin toiselle reunalle kukkapenkin. Pituudeltaan noin 2m ja senkin penkin kukkien pitäisi olla siis jotain isompia että ei jääterassin aidan varjoon. Siis et näkyy.

Mut jotain monvuotista siihenkin ettei tartte joka vuos olla laittamassa uusia.
Siis mitä kukkia?
Ja voiko ne sipulit laittaa suoraan tonne maahan multaan jo?
Ja ja.. montako sipulia et tulis kauniiks penkki..

Laita perennoja (monivuotisia kukkivia kasveja). Sellaisia mitä ei tarvitse hoitaa. Esim. kalliovuorenkilpiä. Tai sitten jotain kukkivaa pensasta. Esim. morsiusangervo.

www.viherpeukalot.fi on ollut monta kertaa ns valmis paketti kukkapenkkiin, valitse vaan väri. Kannattaa kurkata :) Ja muista että osa kukista on myrkyllisiä vaikkakin kauniita (mm ukonhattu ja sormustinkukka)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Miten ois astereita? Niitä on olemassa sekä pitkiä, että lyhyitä. Ja kauniita ovat =)

ovat kyllä :)

mun pitää googlesta kuvahaulla kattoo minkälaisia kukkia :laugh:

Mut ne kukkii kyllä vasta loppukesästä mutta kukinta kestää kyllä sitte ihan alkusyksyyn asti. Muistaakseni :)

Yhteistyössä