vihreä kakka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikasyöjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikasyöjä

Vieras
Onko kellään ollut vihreää kakkaa ilman, että se olisi merkki sairaudesta?

Mun 3kk vauva syö noin 8 kertaa päivässä ja vetää molemmat rinnat noin 6 minuutissa. Paino kyllä nousee vaikka alakäyrillä ollaan menty alusta asti (oli pieni syntyessään).

Musta tuntuu että toi vihreä kakka johtuu liiasta etumaidosta suhteessa takamaitoon mutta kun vauva ei suostu syömään enempää (ja huutaa kunnes tarjoan toista rintaa). Olis kiva kuulla jos muilla olllut vastaavaa.

meillä tuli tytöltä kaksi kertaa vihreä kakka ja molemmilla kerroilla olin syönyt mansikkaa ja sit tietty imetin. ei vissiin tuo mansikka sopinut meidän neidille silloin pienenpänä. eli voi olla jotain mitä itse olet syönyt, joka aiheuttaa tuon masuvaivan ja kakka menee vihreäksi.

Juu meilläkin vihreä kakka löyty vaipasta, neuvolan täti sanoi just että merkki vatsavaivoista. Muuten kun ihan normaalisti käyttäytyy jne. Mutta kuulema jos ihottumaa tai jotain muuta ilmenee niin pitää tutkia johtuuko allergiasta jne.
Nyt ei pojalla enää vihreää kakassa, mutta muuten vain löysää ja hieman limaista. Sitä vaan en tiedä, miten kauan se saa kestää...??

Meidän pojallakin alkoi tuossa iässä kakka vihertää ja mä tietty kans jo pelkäsin ties mitä varsinkin kun sen hajukin muuttui semmoseksi imeläksi. Tätä kesti n. reilun kuukauden päivät, mitään hyvää syytä ei löytynyt. Olin kaksi viikkoa maidottomalla kuurillakin, kun pojalla lisäksi pientä ihottumaa rinnassa, mutta ei tilanne siitä muuttunu, ihottumaakaan ei enää oo, vaikka oon syöny pikään jo ihan normisti. Meni siis itestään ohi. Vatsavaivoistahan se useimmiten on kyse, mutta jos lapsesi muuten on terve niin tuskin on mitään vakavaa.

Meillä on tytöltä tullut kyllä koko ajan (ikä 4kk) useammin vihertävä kakka, kuin sellainen ""kauniin keltainen"" :)
Mahavaivoja oli alle kolmikuisena. Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, et on ihan normaalia, jos rintamaidolla olevan lapsen kakka on vihertävää.
Uskoisin kyllä, et AP:n lapsi saa riittävästi takamaitoa, jos ei kuitenkaan tuon useammin syö ja paino nousee.
(tarkoitan et, se ""laiha"" etumaito ei pidä nälkää niin kauaa pois, joten lapsi söisi varmasti useammin),

Yhteistyössä