Vihreät ehdottaa puolustusveroa varakkaille joilla aineellisesti eniten puolustettavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On se kyllä täysin järjetöntä että julkinen terveydenhuoltokin kaatuu, kun maanpuolustukseen pitää laittaa ihan älyttömästi rahaa. Oispa vähemmän hullu naapurimaa, niin nekin rahat vois laittaa kaikki terveydenhuoltoon. Kaikki olisi Suomessa monin tavoin onnellisempaa.

Vihreät ehdottaa puolustusveroa varakkaille joilla aineellisesti eniten puolustettavaa

Vihreät ehdottaa uutta puolustusveroa

Kansanedustaja Hyrkön mielestä puolustuskuluja olisi perusteltua kattaa niiltä, kenellä on aineellisesti eniten puolustettavaa.

Saara Hyrkkö ei halua murentaa yhteiskunnan turvaverkkoja puolustuksen takia.

Vihreiden kansanedustaja, valtiovarainvaliokunnan varapuheenjohtaja Saara Hyrkkö ehdottaa väliaikaisen maanpuolustusveron ottamista käyttöön Suomessa. Ehdotus on osa vihreiden uutta veropoliittista ohjelmaa.

Hyrkkö sanoo tiedotteessaan, että korvamerkityt verot eivät pääsääntöisesti ole hyvä idea, mutta poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia ratkaisuja.

Ei ole oikeudenmukaista eikä kokonaisturvallisuudenkaan kannalta kestävää, jos puolustusmenojen kasvattaminen rahoitetaan murentamalla hyvinvointivaltion turvaverkkoja.

Maanpuolustusvero voitaisiin Hyrkön mukaan toteuttaa esimerkiksi yhteisöveron yhteydessä sekä maltillisena varallisuusverona kaikkein varakkaimmille henkilöille. Veron tuotto voitaisiin korvamerkitä Naton puolustusmenotavoitteen saavuttamiseen.

On perusteltua, että tämän ponnistuksen rahoittamiseen osallistetaan erityisesti niitä, joilla on ikään kuin aineellisesti eniten puolustettavaa. Uskon, että isänmaalliset suomalaiset olisivat tähän valmiita, Hyrkkö uskoo.

Veron tavoitteena olisi Hyrkön mukaan myös sovittaa yhteen puolustukseen, valtion velkaantumisen hillitsemiseen, kokonaisturvallisuuteen ja hyvinvointivaltion turvaamiseen liittyviä tarpeita.

Erittäin kannatettava ajatus!
Entä se puolutustahto vihreissä miehissä ylipäätään. Taitavat olla sivareita suuri osa. Mitä vihreät haluavat että soijasotilaat menevät armeijaan eikä sivareiksi?

On se kyllä täysin järjetöntä että julkinen terveydenhuoltokin kaatuu, kun maanpuolustukseen pitää laittaa ihan älyttömästi rahaa. Oispa vähemmän hullu naapurimaa, niin nekin rahat vois laittaa kaikki terveydenhuoltoon. Kaikki olisi Suomessa monin tavoin onnellisempaa.
Venäjä on aina ja tulevaisuudessa pitänyt meidät köyhänä juurikin tämän sodanuhkan takia. Suuren armeijan takia Venäjä on ollut köyhä 800 vuotta.

Kertoo paljon vihreiden arvoista, jos heidän mielestään puolustetaan ensisijaisesti omaisuutta, ei ihmishenkiä tai demokratiaa.
Ihmishenkiä puolustetaan parhaiten poistumalla sodan jaloista pois. Siis luovuttamalla maa hyökkääjälle. Kyllä se on se omaisuus, joka vaatii sotimaan eli siis se, että ei tarvitse luovuttaa maata hyökkääjälle. Demokratia on hieno ihanne, mutta äänestävät ne Venäjälläkin.

Oma maanpuolustustahto on karissut maahanmuuton myötä, mutta alan olla niin vanhakin, ettei asia minua koske.

Ihmishenkiä puolustetaan parhaiten poistumalla sodan jaloista pois. Siis luovuttamalla maa hyökkääjälle. Kyllä se on se omaisuus, joka vaatii sotimaan eli siis se, että ei tarvitse luovuttaa maata hyökkääjälle. Demokratia on hieno ihanne, mutta äänestävät ne Venäjälläkin.

Oma maanpuolustustahto on karissut maahanmuuton myötä, mutta alan olla niin vanhakin, ettei asia minua koske.
Minä sanon suoraan poistuvani maasta heti, jos venakot tunkevat ahterinsa Suomeen. Minulle riittää, että isäni oli viisi vuotta rintamalla.
Persujen roskajutuille nauran röhönaurun.

• Haha
Reactions: Johnny Appleseed
Kertoo paljon vihreiden arvoista, jos heidän mielestään puolustetaan ensisijaisesti omaisuutta, ei ihmishenkiä tai demokratiaa.
Kertaluonteinen puolustusvero voitaisiin kyllä määrätä niille, jotka tosipaikan tullen eivät joudu rintamalle, naisille (poislukien vappaehtoisena armeijan käyneet), sivareille ja maahanmuuttajille. Veron määrä voisi vastata puolen vuoden keskimääräistä nettopalkkaa (tuohan armeijan käyneet vähintään menettävät -ja ehkä henkensäkin.
Varakkailla on ihmishenkien ja demokratian lisäksi myös omaisuusmassat suojeltavana, joten varallisuutta verottava puolustusvero on paikallaan.

Minä sanon suoraan poistuvani maasta heti, jos venakot tunkevat ahterinsa Suomeen. Minulle riittää, että isäni oli viisi vuotta rintamalla.
Persujen roskajutuille nauran röhönaurun.
Ihan uteliaisuuttani kysyn: millä kulkuvälinneellä kuvittelet maasta poistuvasi ja minne? Ja miksi isäsi miehekäs toiminta jotenkin laskettaisiin sinun ansioksesi?

Omaisuusmassojaanko palestiinalaisetkin puolustavat?

Saara Hörkkö esittää "vihreää" mutta on ilmiselvä äärivasemmistolainen, siis jonkinlainen piilokommunisti.
Onko hänelle juolahtanut mieleen, mitä vapaaehtoisesti metsiään hakkaamatta tai omistamaansa maata tonteiksi myymättä jättävät joutuisivat tuon uuden omaisuusveron takia tekemään?
Sijoittajat joutuisivat entistä enemmän hakemaan tuottoa, eettinen sijoittaminen lentäisi romukoppaan.

Yhteistyössä