Viidennestä haaveilevia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onni09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei kaikille!

Minä yksin viidettä kuumeilen. Mies ei lämpene ollenkaan :/
Sen mielestä nyt on aivan riittävästi lapsia, on sitä mieltä että näissä riittää tekemistä tarpeeksi ja et muutakin elämää täytyy olla ku lapset ( tarkottaa siis sitä et kun nuo tuosta kasvaa niin jää sitä omaakin harrastusaikaa ym. enemmän )
mut en mä silti oo heittäny kirvestä kaivoon :D
kun tuo nyt kuitenkin noita lapsia rakastaa ja on loisto isä =) ja itekin sanoo ettei koskaan voi sanoa ettei koskaan =)

Ja toisaalta välillä tuntuu ettei ihan niin ehdoton olekaan ja esin vasektomiaan ei halua, koska se on niin lopullinen päätös... :D

heippa kaikille!

Löysin itseni tälläiseen pinoon..... viidettä täälläkin vissiin tekisi mieli mutta mies ei todellakaan ole innostunut. Meillä muut lapset ovat 14, 10, 7 ja nuorin pikku prinsessa 8kk.
Jostain tuo kumma ajatus 5 pienokaisesta on alkanut kytemään takaraivossa.....
Isäntä on sitä mieltä ollut että ei enempää mutta niin se oli tuossa ennen pikku neitiäkin sitä mieltä ja oikeastaa edellisenkin kohdalla :laugh: sanoin sille eilen että toisaalta hänen on turha laittaa hanttiin jos kuume kovenee koska aina ennenkin on antanut periksi että jos viidennen haluun parempi kun vaan tekee niin kuin emäntä käskee eli housut pois :laugh: vitsi vitsi ....... melkein paniikki sille iski...... no saapi nähdä mihin tämä tästä etenee.
Kotiäitinä olen ollut aina ja olen kyllä tykännyt hoitaa lapset ihan itse.

Täällä myöskin haaveilija, mietiskelijä:) Meillä lapset nyt 02,03,06 ja 08. Mies ei vielä ole innostunut asiasta mutta.. ei vielä ole ajoitus lähellä kun imetys on vielä "käynnissä":) IHANAA kun on näin paljon meitä samanhenkisiä, lapsiystävällisiä perheitä:)

Alkuperäinen kirjoittaja lonelylily:
Täällä myöskin haaveilija, mietiskelijä:) Meillä lapset nyt 02,03,06 ja 08. Mies ei vielä ole innostunut asiasta mutta.. ei vielä ole ajoitus lähellä kun imetys on vielä "käynnissä":) IHANAA kun on näin paljon meitä samanhenkisiä, lapsiystävällisiä perheitä:)

meillä lapset syntyny samoina vuosina =) kolme ekaa on tyttöjö ja tuo neljäs poika.
Mä haaveilen ainakin kuudesta lapsesta ja maalaiselämästä :D vuohia, kanoja ja sikoja ja silleen :heart: tuo mies haluaa kans elukoita, mutta lapset on kuulemma tässä :/ mutta ainahan sitä haaveilla voi...

Pia; meillä ensimmäiset kaksi poikaa, sitten pieni neiti ja sitten nyt tämä uusi tulokas on poika!Minkäikäinen teillä nyt on pienin? meillä aapo syntyi 10.10. :heart: Olisi mukava kuulla muutenkin teidän kuulumisia ihan arkiaskareista:) Asutteko missäpäin suomea ja onko tuleva eläinfarmi myöskin siellä suunnalla :D

nuorin syntyi 30.1 et on jo yli vuoden. Pohjanmaalla asutaan, vaasasta 30km. Maalla asutaan nytkin, mutta ihan keskustassa ( kauppa ja pankki vieres) et johonkin vähän vielä syrjemmälle haluttaisi päästä, että niitä elukoita saa :)
Mistäs päin te ootte?

Meillekkin nyt viides lopulta onnellisesti tulossa :heart: Huopaamista ja soutamista oli asian puolesta täälläkin :wave: Lapset meillä 5v, 4v, 3v ja 1 1/2v ja raskausviikkoja nyt 16 ja risat :heart:

Onnea kaikille yritykseen ja ihanaa kun meitä on näinkin monta :attn:

Kassu ja Maikki 16+4

Heippa :flower:
Täällä yksi vauvakuumeen "uhri",niin ihanaa kuin tämä kuumeilu onkin silti se mietityttää... :/
Jaksanko itse,ja miten arki sitten taas rullaa ja riittääkö varat..
viimesimmän jälkeen kyllä päätin että ois voinu olla iltatähtemme,mutta niin kummasti se mieli aina muuttuu,josko vielä yksi =)
Minkälaista teidän muiden arki on?Saatteko paljon hoitoapuja?tms.
Kertokaahan vähän niin jutellaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Auringonkukaksi:
Minkälaista teidän muiden arki on?Saatteko paljon hoitoapuja?tms.
Kertokaahan vähän niin jutellaan :heart:

Arki on usein aika raskasta ja hoitoapua saamme todella vähän :/ , jostain syystä silti tuo vitonen mietityttää edelleen, kummallista...

Niin ja ikääkin on jo 39v, joten hmmm... kello käy jo :ashamed: :ashamed: . Olisi mukava saada yv:tä muilta vanhemmilta vitosesta haaveilevilta =) ja vaikka meilailla!

Meillä on nuo 2 vanhinta hoidossa tai siis 7v on eskarissa 4h päivä ja tuo siskonsa on sit sen 4h hoidossa, kun menee syksyllä eskariin niin pitää vähän ees saada kielitaitoa kun asutaan ruotsinkielisellä alueella ja suomenkieliseen eskariin on 40km.
muutoin hoitoapua ei juuri saada, joskus mun äiti tulee hoitamaan. vaikea saada 4lasta hoitoon saati sit 5 :D mutta ei me hirveesti hoitoapua olla tarvittukaan. Anoppi otti noita isompia välillä luokseen lomalle, mutta sairastui syöpään ja menehtyi.
Appiukko hoitaa kyläillessään kauppareissun ajan =) ja isommat ollu kerran siellä yökylässä, mutta tuota pienintä ei vielä hoida kun se ei osaa puhua ja on vaipoissa..mutta eiköhän se sitten hoida kun kasvaa.
Siltikin se viides olis haaveissa, vaikka elämä helpottuu koko ajan kun tuo nuorin kasvaa..se jo nukkuu yöt, kävelee yms.

Toisaalta tuntuu hullulta haluta alottaa taas alusta yövalvoviset yms B) mutta naiset on hulluja :D

Meillä vanhimmat täyttää tänä vuonna 10 ja 13v, silloin tällöin käyvät mummilassa, varmaan viimeset ajat kun esikoinen suostuu.. tai haluaa ;) yllättäen meillä on silloin rauhallista, kun nahistelevat isot pojat on poissa. 7 v tyttö ja 2v8kk poika käyvät harvemmin yökylässä, etenkin tyttö on niin kova ikävöimään edelleen,ettei halua mennä. Meillä hoitoapuna ainoastaan miun äiti (ja isä) ,anoppi ei halua ja appiukko kuollut. Kaaosta on usein arki, kun käyn töissä, isommat lapset harrastaa paljon ja mies taas matkustaa työkseen. Silti koen,että kotona minusta on eniten "Iloa" lapsille ja siksi(kin) viides tuntuisi tähän väliin vielä hyvältä ajatukselta. Sitten on kyllä meidän lapsiluku täysi, ehdottomasti. :)

Onko ketään pirkanmaaltapäin? :flower: :flower: :flower:
Ootteko jo kaikki alottaneet yrityksen vaiko vasta kuumeilette?
Kotitöistä piti kysyä että auttaako miehenne niissä vai teettekö suurimman osan itse?
Mie vasta salaa kuumeilen..katsotaan nyt josko miehuudellekin pitäis ilmaista olonsa tästä asiasta...harkitsen ensin itse tarkkaan ja kuumeilen tääsä nyt aikani
:heart:

Ilmottaudun minäkin.. Vaikka taitaa oikeasti päässä olla vikaa kun jo nyt haaveilen vielä viidennestä.. :laugh:

meidän katras siis poika 05/00 tyttö 04/06 ja tuplapojat 07/08.

Itse olen karvan verran yli kolmenkympin, eli jos vielä lisää lapsia haluaisin niin alkaisi kai olla hyvä aika "tehdä" ennen kuin on liian vanha.. (tosin raihnanen olen jo nyt.. :laugh: )

Mies meillä on onneksi mukana kuumeessa, itsellä vähän kuitenkin tuo järki koittaa jarruttaa että josko nyt odottaisi että pojat kasvaa niin ettei olisi kolmea ihan pientä..
Vuoden kaksi jos jaksaisi odotella.. Tai ainakin kesään.. B) ("täytyy" aina laskea se 9kk odotus jne mukaan, eikös vaan.. :) )

Hoitoavusta oli juttua, Ei ihmeemmin, siis toki mummit ja vaarit isompia ottaa kyläilemään ja vie sinne ja tänne mutta ei siis mitään kovin "speciaalia".. Ja hyvin on kyllä pärjätty, välillä väsyttää enemmän ja välillä vähemmän.

Äidillä on vaan tää paha tapa juurtua tähän koneelle kun olis hyvä aika tehdä jotakin hyödyllistä.. (taaskin pojat nukkuis parvekkeella ja muut on mummilassa.. :) )

Auringonkukaksi tuossa ylempänä kyselit kotitöistä, meillä mies tekee varmaan enemmän kuin minä.. eli minä olen "suurinpiirtein siisti" ja mies enemmän.. Sitä häiritsee kaaos minua ei. Näin musta-valkoisesti ajatellen.. :laugh:
Samalla kyselit tuosta aloittamisesta/kuumeilusta.. tosiaan ei vielä, vaikkakaan ei mitään ehkäisyä käytetä kun mulle ei käy hormoonalliset ja eihormoonalliset ei tunnu tutuilta..(ts.kumi ei ei, kuparikierukka EI.. onko muita???? )
Eli "varmoilla" päivillä mennään, josko luonto hoitaisi tämän mun "päättämättömyyteni".. :laugh:

Aurinkoista kevättä kuumeilijoille, lähden olemaan hyödyllinen ja kohta mummilaan hakee lapsia..

ViidesHaaveissa Minullakin alkaa 40-v ikä olla lähempänä kuin 30-v joten nyt pitäis alkaa tapahtua jos meinataan viidettä....toivoisin et ennen 40-v ikää olen kaikki lapseni jo synnyttänyt. (Nuorempana vannoin et teen kaikki lapset ennen 35-v ikää) :D

Yhteistyössä