[QUOTE="Tirppis";24445747]Tosiaan, myös opettajalla on oikeus saada lapsia ja jäädä äitiyslomalle. Minulla on viisi lasta ja olemme ihan oikeasti yrittäneet saada lasketut ajat esim. kesälomalle, että olisin ollut kokonaisen lukukauden äitiyslomalla. Ei tokikaan joka kerta onnistunut, mutta olen ollut aina kokonaisen lukukauden pois töistä. Eihän kyllä missään muussa ammatissa tarvitse miettiä, mihin aikaan vuotta äitiysloma alkaa!!
Ja mitä tulee sijaisiin, minulla on aina ollut pätevä, koulutuksen saanut luokanopettaja sijaisena.
Töistä en ole pois, kuin äärimmäisessä hädässä. Melko yskäisenä/ lämpö koholla olen omia lapsiani vienyt päiväkotiin, jottei tarvitse olla töistä pois. Enkä koskaan jää kotiin, mikäli minulla on lämpöä. Kova kuume on eri asia.
Luulen, että suurin osa opettajista on samanlaisia, kuin minä. Omat oppilaat ovat todella tärkeitä.[/QUOTE]
No siis mikset muka voi sairastamaan jäädä jos on lämpöä. No ei tarvitse sitten kovin kaukaa syytä hakea miksi tauti taudin perään jyllää koululla.
Lapsen koulussa oli yks opettaja mahataudissa töissä, yön oli oksentanut ja ripuloinut, tosi heikossa kunnossa siellä heilui opetushommissa. Ja lopputuloksen varmaan arvaatte, jylläs aikalailla koko luokan se tauti. : /
Opettajan vaihtuminen on aina harmillista, omalla pojalla vaihtui opettaja 4 krt ekaluokan aikana. Mutta onneksi oli mukavia sijaisia, joilla oli homma hallussa