Viikkosavo ke 5.8.09 kirjoittaa: koululaiselle 2-3 välipalaa päivässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Montakos välipalaa teidän lapset syö?

"Koululaisen tärkeimmät ateriat ovat aamupala, lounas ja ilta-ateria. Niiden välissä hän tarvitsee kaksi tai kolme välipalaa, sillä kasvaminen ja liikkuminen vaativat paljon energiaa".

Meillä on vielä alle kouluikäsiä, mutta syövät vain yhden välipalan. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

Itse sain kotona ruokaa aina kun pyysin ja olin kauhea nälkäkurki lapsena :-D Aion omille lapsillenikin antaa välipalaa ihan milloin vain pyytävät ja pyytämättäkin!

Lapsena ainakin aamiainen, kouluruoka, välipala, pääruoka, välipala ja yöpala tai jopa yöruoka vähintään:)

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Aamupala, lounas ja ilta-ateria. Teillä syödään lisäksi yksi välipala ja iltapala= kaksi välipalaa, eli ootte ihan normeja. =)

Tuossa lukee, että näiden välillä, joten käsitin, että ennen ilta-ateriaa (=päivällinen?) pitäs olla jo syötynä kaks tai kolme kertaa...

Mitäkähän hampaat tykkää ku yleensä sanotaan, että 5 kertaa sais syödä per päivä.

Luulen tosin että nykyajan läskipeppulapset tietokoneen ääressä eivät niin paljoa ruoasta piittaa.. Tai ehkä roskaruoasta tai kermaperunoista ;) Liikunta lisää nälkää ja saa lapsen syömään myös terveellistä ruokaa ihan vapaaehtoisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Luulen tosin että nykyajan läskipeppulapset tietokoneen ääressä eivät niin paljoa ruoasta piittaa.. Tai ehkä roskaruoasta tai kermaperunoista ;) Liikunta lisää nälkää ja saa lapsen syömään myös terveellistä ruokaa ihan vapaaehtoisesti.

Tuota mäki mietin mutten viittiny sanoa. Että ku lapset on jo lapsesta saakka niin pyöreitä... niin vielä niille lisää ruokaa.

Niinhän se menee. Koululainen syö aamupalaa, lounasta, välipala, päivällinen ja vielä yksi "välipala", eli iltapala. Jos taas päivällinen perheessä syödään kovin myöhään, voi toinen välipala olla paikallaan lounaan ja pääaterian välillä. Tai jos on pitkä koulupäivä tai kovasti urheileva lapsi, silloinkin yksi ylimääränen välipala olis hyvä.

Yhteistyössä