Viikon ruokalista, kauppaan meni 62?.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja melko halpaa:
Taitaapi mennä kuukauden muina viikkoina sitten rahaa paaaaaaaaaaaaaljon enemmän ;)

Miks menisi? Ei nimittäin mene :)

Ehkä hän tarkoitti, että onhan ne siellä kotona olevat ruoat joskus ostettu, niihin jossain vaiheessa on käytetty rahaa, vaikka nyt pääsitkin kaupasta 62 euron summalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Taitaapi mennä kuukauden muina viikkoina sitten rahaa paaaaaaaaaaaaaljon enemmän ;)

Ehkä hän tarkoitti, että onhan ne siellä kotona olevat ruoat joskus ostettu, niihin jossain vaiheessa on käytetty rahaa, vaikka nyt pääsitkin kaupasta 62 euron summalla.

Niinpä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Että 4*n.65eur/kk riittää lapsiperheen elämiseen? En usko, vaikka väittäisit mitä.

No ei tietenkään! Tottakai silloin menee enemmän, kun ostaa esim. vaippoja, pesuaineita jne. Mutta ei se ole kuitenkaan MUINA viikkoina, ja PAAAAAAAALJON enemmän, parista-kolmenstakympista puhutaan.

Mä en epäile yhtään etteikö tuolla rahalla ruokkisi perhettä. Hyvinkin, kun vertailee hintoja ja suunnittelee hiukan etukäteen ostamisia. Ja jos on pakastin niin vielä enemmän saa säästettyä.

Herranjumala sentään tätä palstaa!!!! Siis kyllä on kateellista porukkaa ku pitää heti kyseenalaistaa ja väittää ettei pärjää, ja ei voi riittää ja onkos nyt kuitenka monipuolista! Kyllä tossa säästöä tulee tollalailla vaik joskus pitäis ostaa enemmän just vaippoja ja täydentää riisi yms. kuivaelintarvikevarastoja jne.

Mun mielestä toi on ihalitavaa et osaa suunnitella ja hyödyntää jämiä. Haluisin tehä sitä itekki mut yleensä kaupassa ostan muuamaks päiväks sitä mitä sattuu tekemään mieli, monipuolista ja terveellistä kyllä, ja valitettavasti jämät menee yleensä roskiin. Puolivalmiita yms. en osta ikinä mut suunnitella kyl vois paremmin.

Hienolta kuulostaa toi kyllä:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Herranjumala sentään tätä palstaa!!!! Siis kyllä on kateellista porukkaa ku pitää heti kyseenalaistaa ja väittää ettei pärjää, ja ei voi riittää ja onkos nyt kuitenka monipuolista! Kyllä tossa säästöä tulee tollalailla vaik joskus pitäis ostaa enemmän just vaippoja ja täydentää riisi yms. kuivaelintarvikevarastoja jne.

:hug:

Siis miten te jaksatte tehdä uuden ruuan joka päivä? Mä teen ruokaa n. joka kolmas päivä, lapset siis syö lounaan koulussa. Sitten syödään aina muutama päivä sitä ruokaa mitä teen, kunnes jaksan tehdä uutta :D Enkä kyllä tee joka ruualle salaattia tai raastetta...

Työssäkäyvä äiti siis olen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten te jaksatte tehdä uuden ruuan joka päivä? Mä teen ruokaa n. joka kolmas päivä, lapset siis syö lounaan koulussa. Sitten syödään aina muutama päivä sitä ruokaa mitä teen, kunnes jaksan tehdä uutta :D Enkä kyllä tee joka ruualle salaattia tai raastetta...

Työssäkäyvä äiti siis olen.

Mä en tykkää syödä samaa ruokaa montaa kertaa peräkkäin. Salaattia tai raastetta teen monta kertaa päivässä ja usein uusi erilainen lämmin ruokakin 2 kertaa päivässä. Tykkään syödä hyvin ja ruoan tekeminenkin on mukavaa.

Kiva kiva ap, mäkin olen koittanut päästä tohon samaan =)

Meitä on neljä ja kun la kävin kaupassa meni rahaa 55 ?. Sisälsi viikon "ruoat". Meillä listalla on:
Su-Ma Nakkikeitto (teen keittoa aina vähintään kahdeksi päiväksi niin että siitä syödään lounas+päivällinen )
Ti broilerisalaattia ja lämpimät voileivät
Ke-To jauhelihakastike+spagetti+salaatti
Pe-La Lasagne + salaatti

Ja tosiaan, ruokakori sisälsi; 1 kg nakkeja, keittojuurekset, perunoita, 800g jauhelihaa, 400g broileria, jäävuorisalaatti, tomaatteja, kurkkua, paprikaa, täysjyväspagettia, fetaa, pestoa, tomaattimurskaa, leipää 2 pkt + sämpyläjauhot ja hiiva, juustopaketti...

Tietysti esim. lihaliemikuutioita oli kotona ja semmoista, mutta meillä kaikillahan on JOTAIN kotona.
Meillä ei joka päivä kokata, vaan pyrin tekemään ruoan aina kahdeksi päiväksi, joskus teen päivittäinkin, mutta harvemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Ja tosiaan, ruokakori sisälsi; 1 kg nakkeja, keittojuurekset, perunoita, 800g jauhelihaa, 400g broileria, jäävuorisalaatti, tomaatteja, kurkkua, paprikaa, täysjyväspagettia, fetaa, pestoa, tomaattimurskaa, leipää 2 pkt + sämpyläjauhot ja hiiva, juustopaketti...

Meidän sakki nakkelee kertaistumalta naamareihin 800g jauhelihaa tai broileria ja hyvä että riittää. Varsinkin 15v poika söis varmaan vaikka yksin tuon verran.

se jolla meni 4? päivässä per henki

Alkuperäinen kirjoittaja kade:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:

Meidän sakki nakkelee kertaistumalta naamareihin 800g jauhelihaa tai broileria ja hyvä että riittää. Varsinkin 15v poika söis varmaan vaikka yksin tuon verran.

se jolla meni 4? päivässä per henki

Niin, näissä pitääkin huomioida se että meillä lapset on 4 ja 7 v, ja tottahan toki ne syö vähemmän kuin 15 vee........

Maanantaina jauhelihakeittoa ja tuoreita sämpylöitä

Tiistaina perunamuussia ja lohipihvejä, salaattia

Keskiviikkona kanakastiketta, riisiä+ohraa ja kasviksia, perunarieskoja edellisen päivän muussin jämistä.

Torstaina spagettia ja ja jauhelihakastiketta, salaattia, kiisseliä

Perjantaina kasvissosekeittoa ja karjalanpiirakkaa

Lauantaina ranskalaisia, makkaraa ja broilerpyöryköitä

Sunnuntaina broilerikasvisvuokaa

Ja tuo 62? sisälsi myös paljon muuta, esim.hammastahnaa, hammasharjoja 2kpl, kissan ruokaa jne.

Mä olen niin kade! Meillä ei jakseta suunnitella, vaan ostetaan sitä sun tätä ( ja kaiken lisäksi äiti karppaa ) joten en edes tiedä, paljonko meillä menee viikossa ruokaan. Wau! Ja terveelliseltäkin tuo vaikuttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja pisteet ap:lle:

Keskiviikkona kanakastiketta, riisiä+ohraa ja kasviksia, perunarieskoja edellisen päivän muussin jämistä.

Ja tuo 62? sisälsi myös paljon muuta, esim.hammastahnaa, hammasharjoja 2kpl, kissan ruokaa jne.

Mä olen niin kade! Meillä ei jakseta suunnitella, vaan ostetaan sitä sun tätä ( ja kaiken lisäksi äiti karppaa ) joten en edes tiedä, paljonko meillä menee viikossa ruokaan. Wau! Ja terveelliseltäkin tuo vaikuttaa!

Kyllä tuo suunnittelu kannattaa, ei mekään ennen tehty listaa vaan ostettiin mitä sattuu. Kyllä huomaa säästön :)

Tiedätkö, vielä voit säästää tavallaan sähkössä kun aina leivontapäivälle teet uuniruuan. Minusta ei pelkkien perunarieskojen takia kannata uunia lämmittää.

Alkuperäinen kirjoittaja pisteet ap:lle:

Kyllä tuo suunnittelu kannattaa, ei mekään ennen tehty listaa vaan ostettiin mitä sattuu. Kyllä huomaa säästön :)

Minä kans teen ruokalistan mukaan ruuat ja aikalailla samanverran meni tämän viikon ruokiin kuin sulla :-) Käyn kans maito ja hedelmätäydennykset tekemässä ja salaattitarpeita pitää kans loppuviikosta täydentää.

Yhteistyössä