Viikon ruokalista: mitä se teillä pitää sisällään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Eli multa on ideat loppu. Ensi viikon ruokien kohdalla on aivoissa vaan tyhjä taulu. Mitä teillä on siis viimeisen viikon aikana syöty (jos ei lasketa jouluruokia mukaan ;) ) tai tullaan syömään tai söisitte jos teillä olisi tapana suunnittella etukäteen viikon ruuat?

Täällä mä odotan, kynä ja paperi valmiina. Hyviä ideoita kehiin.......... NYT!

Maanantai;
Hlyrytettyä kukkakaalia, parsakaalia ja porkkanaa, sitruunaista uunilohta, tomattia ja kurkkua

Tiistai;
Itse tehty hernekeitto johon laitoin joulukinkun lopun, ruisleipä ja kurkku- ja porkkanatikkuja

Keskiviikko;
Keritettyjä perunoita, jauhelihakastiketta johon laitoin paljon tomaattia, porkkanaraastetta (jäi eiliseltä porkkanatikkuja ja raastoin kastikkeen sekaan kun ei ne olis enää sellaisenaan vähän nahistuneena maistuneet) ja maissi-herne-paprika sekoitusta, salaatinlehtiä ja paprikaa

Huomenna syödään;
Täysjyväpastaa, wokkivihanneksia höyrytettyinä, tonnikalakastiketta, paprikaa

Perjantaille sitten ostan varmaan perunasalaattiainekset ja käyn hakemassa lihatiskistä kunnollisia hyviä nakkeja :)

Meillä lapset on onneksi aina ollet hyviä syömään kasviksia... Usein uppoaa kasvitkset paremmin kuin liha, kalasta kyllä tykkäävät.

[QUOTE="kolmen äiti";22769929]Maanantai;
Hlyrytettyä kukkakaalia, parsakaalia ja porkkanaa, sitruunaista uunilohta, tomattia ja kurkkua

Tiistai;
Itse tehty hernekeitto johon laitoin joulukinkun lopun, ruisleipä ja kurkku- ja porkkanatikkuja

Keskiviikko;
Keritettyjä perunoita, jauhelihakastiketta johon laitoin paljon tomaattia, porkkanaraastetta (jäi eiliseltä porkkanatikkuja ja raastoin kastikkeen sekaan kun ei ne olis enää sellaisenaan vähän nahistuneena maistuneet) ja maissi-herne-paprika sekoitusta, salaatinlehtiä ja paprikaa

Huomenna syödään;
Täysjyväpastaa, wokkivihanneksia höyrytettyinä, tonnikalakastiketta, paprikaa

Perjantaille sitten ostan varmaan perunasalaattiainekset ja käyn hakemassa lihatiskistä kunnollisia hyviä nakkeja :)

Meillä lapset on onneksi aina ollet hyviä syömään kasviksia... Usein uppoaa kasvitkset paremmin kuin liha, kalasta kyllä tykkäävät.[/QUOTE]

Millaista tuo tonnikalakastike on? :)

Maanantaina: Makaronilaatikkoa
Tiistai: Makaronilaatikkoa ja salaattia
Keskiviikkona: Perunamuusi ja lihapullakastike
Torstai: Perunoita ja lohifilettä (salaatti)
Perjantai: Spagetti ja jauhelihakastike
Lauantai: Käydään syömässä
Sunnuntai: Nakkikeitto

Ei kovin monipuolista tällä viikolla

Meillä on 5 pkt paistijauhelihaa 400g
2 pakettia kanasuikaleita a 400g
2 purkkia tonnikalaa
ja kilon painoinen possun kassler

Näistä pitäis kasvisten kanssa kehitellä viikon ruoat. Vähähiilarisella ollaan.

Mitäs me on syöty viime päivät. Yks päivä oli uunilohta ja keitettyjä perunoita (+ vihanneksia), tänään on kinkkukiusausta (joulukinkun jämiä), huomenna jauhelihakastiketta, perjantaina tortilloja (täytteet vielä auki) jne :)

Maanantaina: Riisipuuroa
Tiistaina: Käytiin syömässä
Keskiviikkona & torstaina: Makaronilaatikkoa :P
Perjantaina: Ranskalaisia ja lihapullia ja varmaan jotain muuta uusvuos-ruokaa
Lauantaina & sunnuntaina: Kanakeittoa, tehdään kookosmaitoon

Lisänä sitten kasvikset yms :)

Maanantaina lounaalla kasvissosekeittoa ja paahtopaistia. Illallisella sunnuntaina laittamani lasagnen loput sekä fenkoli-saksanpähkinä-parmesaani -salaattia.

Tiistaina lounaaksi risottoa, jossa kasviksia (porkkana, sipuli, selleri ja kaali pieneksi silputtuina) ja linssipapuja ja hiukan paseerattua tomaattikastiketta. Illallisella kana-ceasar -salaatti, lapselle kasvispastaa sekä kanaa.

Keskiviikkona lounaana keitto, jossa erilaisia kuivattuja palkokasveja (linssipapuja, papuja, herneitä) sekä ohraa ja riisiä + hiukan sipulia, porkkanaa ja tomaattia. Illallisella syödään lohta ja pannulla paistettua mangoldia, voisi olla myös jotain muuta kasvista, kuten höyrytettyä parsakaalia ja porkkanoita.

Torstaina lounaalla ossobuchia ja sahramiriisiä, illallisella pastaa tonnikalakastikkeella. Lisukkeina höyrytettyjä kasviksi/salaattia.

Perjantaina lounaalla kasvispastaa ja illallisella janssoninkiusausta ja salaattia/lapselle höyrytettyjä kasviksia.

Lauantaina lounaalla tortilla espanola (eli espanjalainen munakas, johon sipulia, paprikaa, perunoita ja raastettua parmigianoa, silavan korvaan tod. näk. herkkutateilla) illalliselle olen suunnitellut alkupaloiksi esim. savustettua tonnikalaa tai maustetulla tuorejuustolla täytettyjä lohirullia, jotain pastaa eturuoaksi (tod. näk. mies tekee simpukoista) ja pääruoaksi täytettyä (speck-kinkulla ja tuorejuustolla), rullalle käärittyä paistia sekä peruna-sieni -kohokkaita. Jälkiruoaksi chocolat fondant -kakut ja valkosuklaamousse persikan viipaleilla (heh, minulle tärkeintä juhla-aterioilla on jälkkäri).

Sunnuntaina lounaalla pastaa parsakaalilla, anjoviksella ja tomaatilla ja edellisillalta yli jäänyt paisti, illalla todennäköisesti ruokaisa salaatti.

Seuraavalla viikolla syödään ainakin kaalilaatikkoa, täytettyä lihamureketta ja lohkoperunoita, karjalanpaistin tyylistä palapaistia perunoilla ja herneillä sekä kurpitsa-sinihomejuusto -risottoa. Tulee vieraita, niin että tod.näk. laitan myös yhtä miehen herkuista, eli pastaa speck-kinkulla, kermalla ja sahramilla. Kaikkea en ole vielä ehtinyt miettiä enkä kauppalistaa ensi viikolla tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22770156:
Maanantaina lounaalla kasvissosekeittoa ja paahtopaistia. Illallisella sunnuntaina laittamani lasagnen loput sekä fenkoli-saksanpähkinä-parmesaani -salaattia.

Tiistaina lounaaksi risottoa, jossa kasviksia (porkkana, sipuli, selleri ja kaali pieneksi silputtuina) ja linssipapuja ja hiukan paseerattua tomaattikastiketta. Illallisella kana-ceasar -salaatti, lapselle kasvispastaa sekä kanaa.

Keskiviikkona lounaana keitto, jossa erilaisia kuivattuja palkokasveja (linssipapuja, papuja, herneitä) sekä ohraa ja riisiä + hiukan sipulia, porkkanaa ja tomaattia. Illallisella syödään lohta ja pannulla paistettua mangoldia, voisi olla myös jotain muuta kasvista, kuten höyrytettyä parsakaalia ja porkkanoita.

Torstaina lounaalla ossobuchia ja sahramiriisiä, illallisella pastaa tonnikalakastikkeella. Lisukkeina höyrytettyjä kasviksi/salaattia.

Perjantaina lounaalla kasvispastaa ja illallisella janssoninkiusausta ja salaattia/lapselle höyrytettyjä kasviksia.

Lauantaina lounaalla tortilla espanola (eli espanjalainen munakas, johon sipulia, paprikaa, perunoita ja raastettua parmigianoa, silavan korvaan tod. näk. herkkutateilla) illalliselle olen suunnitellut alkupaloiksi esim. savustettua tonnikalaa tai maustetulla tuorejuustolla täytettyjä lohirullia, jotain pastaa eturuoaksi (tod. näk. mies tekee simpukoista) ja pääruoaksi täytettyä (speck-kinkulla ja tuorejuustolla), rullalle käärittyä paistia sekä peruna-sieni -kohokkaita. Jälkiruoaksi chocolat fondant -kakut ja valkosuklaamousse persikan viipaleilla (heh, minulle tärkeintä juhla-aterioilla on jälkkäri).

Sunnuntaina lounaalla pastaa parsakaalilla, anjoviksella ja tomaatilla ja edellisillalta yli jäänyt paisti, illalla todennäköisesti ruokaisa salaatti.

Seuraavalla viikolla syödään ainakin kaalilaatikkoa, täytettyä lihamureketta ja lohkoperunoita, karjalanpaistin tyylistä palapaistia perunoilla ja herneillä sekä kurpitsa-sinihomejuusto -risottoa. Tulee vieraita, niin että tod.näk. laitan myös yhtä miehen herkuista, eli pastaa speck-kinkulla, kermalla ja sahramilla. Kaikkea en ole vielä ehtinyt miettiä enkä kauppalistaa ensi viikolla tehdä.

:O Saako teille tulla asumaan? :saint: :p :p

Ja kiitos teille, tästä saanut taas jo monta ideaa :)

meillä ei mitään ihmeellisyyksiä harrasteta....

Maanantai : jouluruuan jämät
Tiistai : -
Keskiviikko : riisiä ja kanakastiketta
Torstai : pastaa ja jauhelihakastiketta
Perjantai : tortillat /nakit, lihapullat, perunasalaatti
Lauantai : lämmin tonnikalasalaatti
Sunnuntai : kanaribsit ja perunalohkot

Viimeksi muokattu:
Mä oon aina ihaillu niitä jotka tekee viikon ruokalista ja myös noudattaa sitä. TÄnään me syötiin perunoita ja valkosta kastiketta (jossa keitettyä munaa) ja nyt teen pitsaa, mutta huomisesta en tiedä vielä. Se riippuu siitä mikä on fiilis huomenna aamupäivällä :D MÄ oon joskus yrittäny tehdä muka ruokalistaa etukäteen mut sitte mua ei ookkaa huvittanu syödä sitä kalakeittoa just sinä päivänä ku oon sen merkinny nii ei siit tullu mitää :D

Yhteistyössä