Viikon ruokalistanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitäs on tiedossa?

Meillä tänään broileririsottoa
huomenna tonnikalalasagnea
keskiviikkona jauhelihakeittoa
torstaina muussia ja kalapuikkoja/lihapullia
perjantaina palapaistia ja perunaa

Viikonlopun ruuat on vielä auki :)

Tänään on meilläkin jotain broilerruokaa. Muusta en tiedä, meillä mennään tarjouksien ja aletuotteiden mukaan toistaiseksi, koska olen kotona eikä tartte etukäteen miettiä valmiiksi mitä tekis.

mitä laitat tuohon tonnikalalasagneen?

meillä tänään broileria, nuudeleita ja wokkivihanneksia.
huomenna ja keskiviikkona makaronilaatikkoa
torstaina pitsapäivä

perjantaina lapset lähtee hoidosta suoraan isälleen ja ä elän leipäpalasille viikonlopun :D

ma maksalaatikko, porkkanaraaste, kurkkukuutiot, raejuusto
ti muusia ja kalapuikkoja, punajuuri-omenasalaatti
ke broilerkiusaus, vihersalaatti
to kasvissosekeitto + karjalanpiirakka
pe spagettia ja jauheliha-kasviskastiketta

loppuviikko vielä auki :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs on tiedossa?

Meillä tänään broileririsottoa
huomenna tonnikalalasagnea
keskiviikkona jauhelihakeittoa
torstaina muussia ja kalapuikkoja/lihapullia
perjantaina palapaistia ja perunaa

Viikonlopun ruuat on vielä auki :)

Sama kuin töissä.Saan ruokaa ostettua keittiöstä HALVALLA!(:

Intialaisittain maustettua kanaa, täysjyväriisiä ja raejuustoa
Sitruunataimenta, perunaa ja salaattia
Kaalilaatikkoa ja puolukkaa
Inkiväärillä maustettu wokki ja riisinuudeleita
Makkarakeitto Bierwurstista
Spelttipelttipastaa ja bolognesekastiketta sekä salaattia

Viikonloppu vielä auki. Meillä ruokalista tehdään viikoksi kerrallaan ja kauppaan mennään ostoslistan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mitä laitat tuohon tonnikalalasagneen?

meillä tänään broileria, nuudeleita ja wokkivihanneksia.
huomenna ja keskiviikkona makaronilaatikkoa
torstaina pitsapäivä

perjantaina lapset lähtee hoidosta suoraan isälleen ja ä elän leipäpalasille viikonlopun :D

Mä teen sen ihan omasta päästä :D Mutta raejuustoa, tonnikalaa, tomaattimurskaa ainakin. Joskus myös ananasta, mutta harvemmin. Porkkanaraastetta myös joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, ja jälkkärit/välipalat on rahkaa, hedelmäsalaattia, kiisseliä ja pannaria :)

Suht epäterveelliset välipalat.
Lähes joka päivä tuollaista jälkiruokaa???

Epäterveellistä tossa on ööö.. pannari. Ja lähinnä välipalaks tarkoitettu, jälkkäriä harvemmin edes syödään.

Mäkään en suunnittele etukäteen, koska en voi tietää, onko mulla huomenna vähän vai paljon aikaa ruuanlaittoon. Vielä vähemmän tiedän keskiviikosta tai loppuviikosta. Tänään syödään borch-keittoa.

Lounaaksi mitä milloinkin, tänään munakasta kinkkutäytteellä.

Päivälliseksi tänään viikonlopun jämiä mm. lohkoperunoita, possupihvejä, muussia, mureketta + jtn salaattia.

Huomenna makkarakeittoa + sämpylät

Keskiviikkona kalaa jossain muodossa

Muista pävistä en tiedä vielä.

Niin, ja jälkkärit/välipalat on rahkaa, hedelmäsalaattia, kiisseliä ja pannaria :)

Epäterveellistä tossa on ööö.. pannari. Ja lähinnä välipalaks tarkoitettu, jälkkäriä harvemmin edes syödään.

Kaikki melko epäterveellisiä jos mukana sokeria.
Joskus hedelmät hyvä syödä sellaisenaan, eikä salaattina, rahkakin ok jos menee alas ilman sokeria (harvemmalla menee, edes hedelmien kera)

Kiisselissäkin kyllä sokeria.
Marjat ym. olis kiva joskus syödä sellaisenaan.

Jos nuo itse tekee niin ei epäterveellistä.Itse joskus kun jaksan teen itse pilkkoen tuoreista hedelmistä hedelmäsalaattia.Todella hyvää :p :p

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
en mä suunnittele tolleen mitään listoja... mut tänään on makkarakeittoa!

Kannattais suunnitella. Ekologista ja taloudellista :).

Miten ekologista?

Voi hyödyntää edellisen päivän tähteitä tai tehdä tarkoituksella isompia annoksia kerralla (esim. perunavelli tai letut edellisen päivän perunamuusista, tai vaikka tortilloihin täytettä edellisen päivän jauhelihakastikkeesta).

Alkuperäinen kirjoittaja numo:

Joskus hedelmät hyvä syödä sellaisenaan, eikä salaattina, rahkakin ok jos menee alas ilman sokeria (harvemmalla menee, edes hedelmien kera)

Eikö se ole aivan sama, syökö hedelmät sellaisenaan vai salaattina? Rahka menee meillä ilman sokeria (2prk rahkaa ja purkki vaahtoutuvaa vaniljakastiketta+marjat). Kiisselissä on joo sokeria, mutta hyvin vähän. Parempi vaihtoehto se mun mielestä on kuin makeat jugurtit. Marjoja syödään myös pelkiltään, tai maustamattoman jugurtin kanssa.

Ihan hoikkia ja terveitä nuo lapset on, joten ollos huoleti vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja numo:

Rahkaan voi laittaa vaikka vanilja- tms jogurttia mukaan + hedelmiä/marjoja. Eipä sokeria tarvitse. Ja samapa tuo, jso lapsille maistuu tuoreet hedelmät paloina (hedelmäsalaattina) paremmin, kuin kokonaisina.

Muoks. Mun mielestä ei se pieni määrä sokeria jossain rahkassa tai kiisselissä mikään maailmanloppu ole, jos lapsi syö muuten hyvin ja monipuolisesti eikä mässäile namia yhtenään. Kai lapsetkin saavat joskus nautiskella.

Tänään syödään eilistä riisihässäkkää.
Muuten vaihtelevasti, mitä mies tuo töistä halavalla..
Niin ja ke+to syödään ekaksi ruuaksi pinaattikeittoa keskimmäisen pojan kans, kun ei muita ole paikalla ja se on meiän suurta herkkua :D :D

Yhteistyössä