Viikonloppuahdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
On asioita jotka pitää tehdä, ja asioita joita haluaa tehdä. Lapset isällään, aikaa itsekseen tehdä kaikki, mutta kun ei vaan saa aloitettua kun tuntuu että hommaa on niin paljon. Aina viikonloput menee niin nopeasti, ja aina hommat jää jotenkin roikkumaan kun ei osaa aloittaa mistään :/

Mun pitäis:
-imuroida ja pestä lattiat
-pestä pyykkiä
-raivata vaatehuone ja omasta huoneesta pöytätilaa
-trimmata koira
-pestä matot

Mä haluaisin:
-jatkaa keskeneräistä barbiprojektia
-siivota kellarin
-pestä ikkunat
-tehdä lapsille vappuasut tarhaan ja kouluun.

Mistähän sitä alottais että sais edes jotain tehtyä eikä maanantaina taas ottais päähän ku koko viikonloppu on menny ihan hukkaan?

Mulla on edessä siivousta, pyykkäystä, kauppareissu + ulkoilua lasten kanssa. Ei kauheesti vapaapäivältä tunnu, mut jos fiilistä nostais vaikka tilaamalla pitsaa ja saunomalla illasta. Pakkohan noi hommat on pois alta tehdä, joten jos sitten hyvällä fiiliksellä.. :)

Haluaisin vaan maata sohvalla, syödä ja lukea :D

Mulla on edessä siivousta, pyykkäystä, kauppareissu + ulkoilua lasten kanssa. Ei kauheesti vapaapäivältä tunnu, mut jos fiilistä nostais vaikka tilaamalla pitsaa ja saunomalla illasta. Pakkohan noi hommat on pois alta tehdä, joten jos sitten hyvällä fiiliksellä.. :)

Haluaisin vaan maata sohvalla, syödä ja lukea :D

Joo, kai se on tehtävä noi pakolliset jutut alta pois ja sitten siirryttävä listaan mitä haluan. Mutta kun siinäkään listassa ei montaa kivaa juttua ole. Välillä tuntuu että kaikki viikonloput menee vaan kodinhoitoon, ja mitään hauskaa ei ehdi tehdä. Eli jospa sitten suihkun kautta hommiin :)

mikset laittais pesukonetta pyörimään ja alkaisit suunnitella vappureleitä. Jos se on enemmän mukava kuin ikävä homma siis.
Siitä saat jonkinlaisen fiiliksen ehkä, alkaa aivotoiminta raksuttaa paremmin ja osaat fiksummin organisoida loput - ja jättää pari pois sieltä lopusta kokonaan tai delegoida.
Eli aloitat jostain miellyttävästä, ja ajattelet että teet vain sen yhden. (huiputat itsesi alkuun, toisin sanoen) :cool:

Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;28391840:
mikset laittais pesukonetta pyörimään ja alkaisit suunnitella vappureleitä. Jos se on enemmän mukava kuin ikävä homma siis.
Siitä saat jonkinlaisen fiiliksen ehkä, alkaa aivotoiminta raksuttaa paremmin ja osaat fiksummin organisoida loput - ja jättää pari pois sieltä lopusta kokonaan tai delegoida.
Eli aloitat jostain miellyttävästä, ja ajattelet että teet vain sen yhden. (huiputat itsesi alkuun, toisin sanoen) :cool:

Laitoinkin jo koneen pauhaamaan, ja aattelin meikata ja samalla tuumia seuraavaa stoppia (varmaan imurointi). Sit taas joku kiva juttu siihen väliin :)

• Tykkää
Reactions: lasipää edellä
[QUOTE="joo";28391866]ei siitä omasta ajasta kannata tollasta työleiriä tehdä..[/QUOTE]

Oikeessa oot. Mutta jotkut hommat on vaan pakko tehdä. Ja kun mulla kuitenkin on joka toinen viikonloppu lapsivapaata, niin ei niitä kaikkia voi vaan lorvia.

Koiran trimmaus ekana, mäkin venytin ja venytin ja eilennvihdoin pesin ja trimmasin, voi kun tuli nätti! J siitä sain virtaa niin, että pesin vielä ikkunat!
Siivoo vähä ja nauti olostasi:)

Toinen koneellinen pyykkiä pyörii ja kone pesi tiskitkin. Pesin itse toisen vessan, lasten kanssa raivasin heidän huoneensa, vaihdoin lakanat omaan sänkyyn ja esikoiselle sekä siivosin keittiön. Ja hei, raivasin myös eteisen.
Nyt tilasin pitsaa ja kebeä. Sitten kuopukselle päikkäriaika ja sen jälkeen imurointi, moppaus ja olkkarin siivous sekä toisen vessan. Toivottavasti mieskin kotiutuu niin päästään autolla tekemään viikon ruokaostokset, muuten pitää pikkukaupasta hakea kävellen muksujen kanssa jotain pientä. Kyl tää tästä.

Yhteistyössä