Viikonloppureissu eurooppaan, mutta minne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Päästään vihdoin mieheni kanssa kahdestaan viikonloppumatkalle jonnekin eurooppaan. En vain osaa päättää mihin kohteeseen, niin paljon olisi erilaisia kaupunkeja... Minne lähtisit, jos pääsisit 3 pväksi reissuun?

Kohteeseen pitäisi olla suora ja suht lyhyt lento, jotta aikaa jäisi muuhunkin kuin matkustamiseen.

Itse olen hurahtanut Espanjaan ja erityisesti Espanjan pohjoisrannikkoon. Suoran lennon rajoitus taitaa kuitenkin kallistaa vaa'an Barcelonan eduksi. Gaudin ja Picasson töihin pitää jossain vaiheesa tutustua. Kataloniassa voi herkutella äyriäisillä ja cavalla. Kannattaa uhrata vähän ja maistaa erinomaista Kripta-kuohuviiniä.
Jos lomallanne olisi hieman enempi pituutta, ehdottaisin Santanderia (Kantabria) tai Gijónia (Asturia). Pohjoisrannikolla on myös upeita pikkukaupunkeja kuten Llanes (Asturia) ja San Vicente (Kantabria).
Keski-Euroopassa suosikkikaupunkejani ovat Praha, Budapest ja Wien.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkahattu:
Itse olen hurahtanut Espanjaan ja erityisesti Espanjan pohjoisrannikkoon. Suoran lennon rajoitus taitaa kuitenkin kallistaa vaa'an Barcelonan eduksi. Gaudin ja Picasson töihin pitää jossain vaiheesa tutustua. Kataloniassa voi herkutella äyriäisillä ja cavalla. Kannattaa uhrata vähän ja maistaa erinomaista Kripta-kuohuviiniä.
Jos lomallanne olisi hieman enempi pituutta, ehdottaisin Santanderia (Kantabria) tai Gijónia (Asturia). Pohjoisrannikolla on myös upeita pikkukaupunkeja kuten Llanes (Asturia) ja San Vicente (Kantabria).
Keski-Euroopassa suosikkikaupunkejani ovat Praha, Budapest ja Wien.

Kiitos vastauksestasi!:) Espanjassa en ole koskaan käynytkään, täytyy tallentaa viestisi ja alkaa ottamaan asiasta selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
mä menisin varmaan budabestiin.

Budabest olisi kiva nähdä, ja hintatasokin olisi ehkä alempi kuin Roomassa. Mutta olen raskaana ja mietin uskallanko siellä syödä mitään?

Toki uskallat. :) Olen raskaana ollessani käynyt siellä ja esim. julkisissa liikennevälineissä sain ruhtinaallisen kohtelun: jopa vanhat mammat tarjosivat istumapaikkaa. Söin jopa "katukeittiön" ruokia, tarkotan ostoskeskuksen pikkupuoteja, vaikka olin muutoin todella tarkka syömisteni suhteen. Normaaliravintolassa saat varmasti samanlaista ruokaa kuin täälläkin.

1. Barcelona (ihana kaupunki, suosittelen)

2. Pariisi (ollaan asuttu täällä, hyvä vaihtoehto)

3. Rooma (voi olla että 3 päivässä ei hirveesti ehdi näkemään mitään,me oltiin 5 pv ja tiukkaa teki silti)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä lentäisin Bremeniin, Pirkkalasta. Tai sitten Berliiniin, jos Vantaalt. Lyhyt lento, pidän saksalaisista kaupungeista.

Juu, Bremen tosi kiva ja sopiva kolmen päivän kohde. Kenttäkin 10 minuutin ratikkamatkan päässä keskustasta.

Mama, muista sit, että eteläisemmässä Euroopassa on raskausaikana ihan erilaiset riskit ruoan suhteen kuin Suomessa. Toksoplasmoosi on hyvin yleistä ainakin Ranskassa, Espanjassa ja Italiassa. Joudut välttelemään salaatteja, kaikkia leikkeleitä, jopa tiettyjä hedelmiä. Ota selvää asioista ennen matkaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Budabest ei ole kovin häävi, tää on siis mun mielipide.

Kaunis kaupunki, karut ihmiset. Palvelu, tai siis "palvelu" kuin neuvostoaikaan.

Samaa mieltä, tosin kauneus ei kyllä voita missään nimessä esim. Pariisia tai Roomaa....

Me olimme Roomassa 2 yötä ja 3 päivää. Hyvin ehti nähdä tärkeimmät ja istua ravintoloissa ja katukahviloissa tarpeen mukaan.

Salaatit on helppo jättää väliin, koska italialainen ruoka on täynnä kuumennettuja kasviksia.

Alkuperäinen kirjoittaja reissaaja:
Mama, muista sit, että eteläisemmässä Euroopassa on raskausaikana ihan erilaiset riskit ruoan suhteen kuin Suomessa. Toksoplasmoosi on hyvin yleistä ainakin Ranskassa, Espanjassa ja Italiassa. Joudut välttelemään salaatteja, kaikkia leikkeleitä, jopa tiettyjä hedelmiä. Ota selvää asioista ennen matkaasi.

Hui kauhistus! :/ Kiitos tiedosta.