viilaajat 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prinressa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me tavattiin niin että olin alaikäisenä vieraalla paikkakunnalla baarissa ja siitä se sit lähti...aluksi oli kaukosuhde ja nähtiin vaan viikonloppuisin ja sen jälkeen onkin sit jo asuttu yhdessä...

Vielä 7 päivää, niin pitäis tädin tulla...jos on tullakseen. Tai sit pääsen niitä testejä tekemään :D Rinnat on edelleen hellät, mutta muuten on tänään ollut masisolo ja semmoset fiilikset että ihan turhaan mä vielä tässä vaiheessa elättelen toiveita raskautumisesta. Tjottailu kyllä loppuu tähän kiertoon jos vielä ei tärppää. Kuluu nimittäin niin hitaasti tää aika että pakko on päästä ees sitä ovista testaamaan tms. (Vaikka ilmeisesti sen ihan itsekin bongasin viime viikolla ja yourdays vielä vahvisti mun epäilyt)

Tervetuloa mukaan Siiseliini! Ja Minskulle tsemppiä lekurille! Ja muille vipinää vällyjen väliin :D

No ei tod. ole ainakaan meikä plussannut, ei taida onnata kp 4 ;)

Kaikki vaan odottelee sun uutisia lääkärissä käynnin jälkeen! nii kerta :)
Ja mä muistan sun kp.n kun se on mä plus 2 :P

Caktus kp 4 siis, menis jo täti pois...

Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/33,y06/06,km 10/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, Uusimaa
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 31/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 26/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78 29/30, y 01/07, Pohjois-Savo
Siiseliini 28/29, yritys alkaa 03/07, Varsinais-Suomi

To-be-viilaajat:
Elviira80, 26/28, y05/07, Hki

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Monsku 23.7.2007
Aikku
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu
Ilona[/quote]

Päivitin omat tietoni listaan.
Olen tosiaan 28v ja olen tähän asti ollut tiukasti sitä mieltä, että meille ei lapsia tule. Kas kummaa, että niin se mieli vaan muuttuu kaverien lisääntyessä ympärillä.
Nyt olis enää tämä päivä pillereitä jäljellä ja sitten alkais vuodon jälkeen todellinen yritys.
Täällä näyttää olevan minun lisäkseni muutama muukin vastikään yrityksen aloitellut.

Siiseliini, olin juuri samaa mieltä tuosta lastenhankinnasta aijemmin kuin sinäkin.

Lääkärissä on käyty ja sain metformiinin käyttöön. Ultrassa selvisi että komeat follikkelit oli siellä kasvamassa ja kohdussa ei ole polyyppejä eikä mitään kummosta. Tunki jotain nestettä sisään (auts ei tuntunut kivalle ei) ja sitten ultrasi, aukiolotutkimusta ei siis tehty. Pari kuukauta yritetään vielä metuilla ja sitten saa lähetteen lapsettomuusklinikalle :(

Minerva, mitä no metformiinin on? Mihin ne vaikuttaa? Ei oo ennen tullu vastaan...

Minnes kaikki muut on kadonnut?

(.) Tätiä odottelen että sais ne terot alotettua...

Prinressa kp30/42

Ahaa... en kyllä siltikään ihan vielä tajunnut miten tuo toimii pco.n kanssa. Googlella löysin tämän:

"Metformiinin tarkkaa vaikutusmekanismia ei tiedetä. Lääkkeen tärkeimpiä vaikutusmekanismeja ovat insuliinin vaikutuksen (insuliiniherkkyyden) parantaminen solutasolla, maksan glukoosituotannon vähentäminen ja glukoosin imeytymisen hidastuminen suolistosta. Joidenkin tutkimusten mukaan se vähentää painoa, etupäässä keskivartalolihavuutta, ja sen seurauksena vapaiden rasvahappojen vapautuminen viskeraalisesta rasvakudoksesta verenkiertoon vähenee ja insuliiniherkkyys paranee. In vitro -tutkimuksissa metformiini näyttää lisäksi vähentävän suoraan androgeenituotantoa munasarjan teekasoluissa, mutta tätä vaikutusta ei ole pystytty vahvistamaan in vivo. Metformiini ei stimuloi insuliinieritystä ja näin ollen ei aiheuta vaarallisia hypoglykemiakohtauksia."

Enää tarttis tietää mitä noi teekasolut on, ja sen googletan sitten huomenna, nyt meen nukkumaan. Hyvät yöt kaikille ja toivottavasti tuosta on Minerva sulle hyötyä.

Pakko puuttua. Artikkeli on vuoden takaa, mutta...

http://www.diabetes.fi/tiedoston_katsominen.php?dok_id=409
Sivusta 17->

Minerva uskon siitä olevan sinulle hyötyä, voimia.

Pikaisesti ilmoitan että elossa ollaan. Enkä ole plussannut. :)
Mukavia uutisia minervalla, toivottavasti metformiinista on apua. En jaksa lukea tota artikkelia nyt, mutta metformiini on tosiaan diabeteslääke (aikuisiän diabetekseen), mutta siitä voi olla apua myös PCO:ssa, sillä PCO:hon liittyy heikentynyt glukoosin sieto (insuliiniresistenssi), ja samasta asiastahan siis on kyse DMII:ssakin. Kuten varmaan tiedätte niin myös ylipaino voi aiheuttaa alentunutta fertiliteettia, ja siinäkin syytä on tossa sokerissa. Eli sokerin hoitaminen hyvälle tasolle parantaa hedelmällisyyttä, siksi käytetään metformiinia. :)

Omassa navassa ei mitään uutta... tää alkukuu on aina aika hiljaista. :) Yritän olla miettimättä asioita liikaa, että en turmele ovista. :D

Inkku, kp enmuista :)

Huomenta tytöt!!

En minäkään ehdi nyt mitään lukea, mutta ehkä iltapäivällä jos kaikki juoksut menee hyvin. Vähän väsyttää ja toivon todellakin että jostain ois apua, prkl :(

Heipsan!
Hyvä juttu, Minerva, että lääkäriltä löytyi uusia konsteja. Toivotaan, että Metformiini tuo sen tarvittavan avun. Edelleen uskon vahvasti, että me saadaan susta pian seuraa tuonne toiselle puolelle :-)

Ja Prinressalla oli kans ollut lääkäri… Toivotaan, että Terolutit saa kierron tasaantumaan ja pikkuisen pian alulle! Tuollainen mukava ja fiksu omalääkäri on kyllä kullan arvoinen.

Koskas se Fanny palailee ruotuun? Mua kovasti jänskättää, kuinka on käynyt! :-)
Ja joko Joppuli bongasi oviksen…?
Siiseliinille tervetuloa munkin puolestani.
Ja tsemppiä & plussatuulia kaikille tasapuolisesti!

Ilona, 6+5

Plussaonnea kaikille, ja Siiseliinille tervetuloa joukkoon! Palailen palstalle kunhan käväisen sanomassa "Tahdon" ja häämatkalla. Minä olen tavannut mieheni sokkotreffeillä. ;)

Olihan se aika huojentava tieto jo sinäänsä että siellä on se johtava munasolu kasvamassa. Simpat pitää saada tässä jossain vaiheessa labraan, mutta katellaan sitä sitten oviksen jälkeen.

Aavalla ihanaa häämatkaa :)

Onnea Aavalle!
Minerva: Se on tosiaan kiva tietää, että siellä megamunasolu odottelee... nyt vaan bongailemaan milloin se lähtee taipaleelle. ;)
Plussatuulia kaikille! Vielä joutuu kotvan odottamaan ennen kuin minä pääsen tikuttelemaan.

täällä ollaan tikuteltu ja tänään puski jo tummempaa viivaa mut ei niin tummaa kun pitäis, mutta kehitystä. Pakko oli eilen peittoa heilutella ihan vaan varoiks, eihän ilonallakaan ollut viime kuussa ovista ja seuraukset siitä oli kyllä elämän muuttavia. No tänää alkoi sitten se tuttu jomottelu alavatsassa ja sen oli pakko olla se ovis. Se alkoi (siis jomottelu) viiden aikaan ja nyt jo ohitse se viiltely, mutta peittojakin heiluteltiin, mies kutsuu siementämiseksi, pakkohan se oli. Viime kierrossa ei siemennetty silloin kun vihlo ja seuraukset tiedetään. Eli pakko oli hommiin alkaa. OOn muuten huomannut et limat ollut paljon isompii kun on syönyt niin raskausvitamiineja, aikaisemmin mulla oli hyvin vähän mitää limaa, joten jotain on tapahtunut. Meillä töissä multa kysy tänään kaksi ihmistä, et oonko raskaana, olipas se mukavaa... onneksi löytyy vielä huumoria, voi olla et vuoden päästä ei enää naurata. Ihanaa kevätt ä pukkaa ovista ja ikkunoista, oon niin kesä ihminen et nyt rupee jo hymyilyttämään... Ja huomenna saa nukkua, mikä on aivan ihanaa kanssa, tänään oli vaikee nousta. Mutta nyt pitää lopettaa tää tarinan kerronta ja mennä syömään... Niin ja AAVALLE paljon onnea ja viettäkää aivan ihanat häät....

Tulipas niin ihanaa tekstiä että,
-Joppuli 15/29-