VIIMEHETKEN ODOTTAJAT/TUSKAILIJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiipii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiipii

Aktiivinen jäsen
09.08.2005
1 292
0
36
Saataisko kasaan porukka viimehetken odottajista?
Ite en ole tässä raskaudessa liittynyt mihinkään odotus-ketjuun, mutta nyt olis kiva saada pieni, tai mikesi isompikin, ketju pystyyn meille jotka ollaan viimesiä viikkoja masujemme kanssa ja vaihtaa ajatuksia sekä valitella oloa ;)
Katsotaan löytyykö innokkaita...

T.tiipii rv37+4 (toinen lapsi)

:wave: rv 37+1 eli la 4.6.
tuskailen jo tossa kesämasu-pinossa mutta voihan tännekin tulla valittaa aina silloin tällöin. :whistle: neljäs tyttö tulossa ja ikää 25v.

Täällä ois yksi jolla la 26.6. eli siis nyt 34+0 "vasta" mutta voisipa kiinnostaa! :wave: Itsekään en oo nyt raskausaikana pahemmin jaksanut kirjoitella mutta nyt vois olla aikaa. Esikoinen tulossa ja perätilassa tiukasti olla möllöttelee eli sellaista jännitystä tiedossa tässä lähiviikkoina. Synnytyshän se mielessä vaan koko ajan ;) Ja oloista varmasti riittää juttua... :whistle:

Kivaa, muitakin löytyy! Esikoista kun ootin niin kulin suurin piirtein kalenteri kädessä päiviä ruksaten ja odotus oli tosi kovaa. Nyt ajatukset on ollu melkein koko raskauden esikoisessa ja koulussa yms eikä ole ehtiny paljo raskauteen keskittyä, mutta niin vain yllätti että nyt kuluneen viikon aikana mieli alkanu oleen malttamaton... eikä nuo tukalat yöt yhtään helpota ;) Esikoinen muuten syntyi 41+0, varmaan menee tämäkin sitten yli...

niin ja la 3.6 (ultran mukaan kylläkin 5.6, mutta ei alkanu lääkäri sitä parin päivän takia muuttamaan)

tiipii: Mulla on tää esikoisodotus kyllä kanssa menny ihan tavallisissa rutiineissa ja vasta nyt on havahtunut tavaroita hankkimaan jne. Opiskelija olen minäkin niin vielä lukukauttakin vähän jäljellä (opinnäytetyötä). Olot ja just tuo malttamattomuus alkaa jo rajoittaa tätä opiskelutahtia :) saas nähdä tuleeko ollenkaan valmiiksi vai jääkö syksylle roikkumaan. Tekisi mieli tähän odotukseenkin edes viime viikkoina keskittyä.

Muoks. Miten ootte tuntenu/missä vaiheessa että yli menee? Eikö vaan tule supistuksia vai liittyykö siihen jotain erikoista?

Ainokki mulla kans opintoja jälellä tälle toukokuulle, ja jatkuvat sitten äitiysloman jälkeenkin. 2 tenttiä olis vielä tekemättä, 1 esiintyminen sekä 1 pakollinen harjotukseen osallistuminen...ja voin sanoa että mulla kans ajatukset jo ihan muualla :whistle: Mun olis pitäny tehä kans valmistava seminaari valmiiks tälle keväälle, mutta toisin kävi, jätän myöhäsempään kun en kerta jaksa enää paneutua koko asiaan ja muutenkin halusin ottaa vähän "stressivapaata" tähän loppuun.

Yliajasta esikoista kun ootin ja meni tuon viikon yli niin olin kyllä osannu siihen varautuakin. Mulla oli koko raskausajan tosi vähän mitään supistuksia ja kohdunsuu oli tiukasti kiinni ja kanava täysin jälellä rv38 tarkastuksessa...totesinkin kaikille että "norsun odotus kestää monta vuotta". Olin ihan varma että menee käynnistykseen, mutta niin vain se sitten yhtäkkiä alkoikin supistuksilla ja heti ekasta kyllä tiesin mistä oli kyse :laugh:

Nyt tässä tokassa raskaudessa tuntemuksia on ollut paljon enemmän ja supparit on olleet jo aika napakoitakin ja usein toistuvia, mutta mun säkällä tässä menee vielä ainakin se 3 viikkoa :ashamed: ja on tämä vauva tosi alhaallakin verrattuna mitä esikoinen aikanaan oli, mutta silti yritän asennoitua siihen että menee vielä aikaa synnytykseen, muuten sitä vaan pettyy jos odottaa liikaa tapahtuvaks liian pian...
Noh kokemuksesta tiedän että kun se eka suppari tulee taikka vedet menee niin tää malttamaton odottaminen loppuu saman tien! :D

ai että tällainenkin! :D

täällä ollaan 39+1 menossa ja LA ens torstaina.
Esikoinen tulossa ja 10 viikkoa sitten olin kaks päivää osastolla kun meinas syntyä keskosena. Noh, edelleen masussa köllii. :) Vähän pistää nyt tässä vaiheessa turhauttamaan. Tsemppiä kanssapiinatuille! :D

kissinminttu & pipana

mulla ei kyllä ollu mitään tuntemuksia että menis yli. oletin vaan että tulee ennen la:ta kun uutkin tuli. ja yhenkään kaa ei oo ollu mitään ennakkovaroituksia; limaa tai suppareita. kyllä sen on huomannu kun on menoa.

tällä kertaa olen kyllä niiiiiin varautunu että yli menee just ton kolmosen takia. turhauttavaa! ei muuten mutta kun ei oo mun kroppa tarkotettu hommaamaan näin monta lasta. viimeks oli kaikki hyvin mutta nyt on ollu kaikenlaisia kipuja ja kolotuksia. hankalaa nauttia vaikka pitäis. tää on meiän viimeinen. :heart:

päivä kerrallaan eteenpäin. :D
HS ja Jools rv 37+2

Haa, viimeyönä alko jo olemaan oikeenlaisia suppareita ;) Säännöllisesti tulivat ja tuntuivat selässä niinku mulla synnytyssupistukset tekee, myös kipua alko olemaan jo mukana. Eivät kuitenkaan ollu ihan sitä mitä esikoisen kanssa sillon ku vihdoin alkoi, mutta näköjään hyvään suuntaan ollaan menossa kuitenkin... Jospa tässä muutama viikko menis vielä näin ja sitten alkais tapahtua! :)

täällä ei mitään!!!! :kieh:
baby ollu tossa jo viikon tosi rauhallinen ja ehinkin ajattelee että tää nyt enteilee jotain ehkä mutta eilen illalla taas..huh mikä meno. kylkiluut ihan arat vieläkin. :D päivä kerrallaan eteenpäin..ei tässä muuta oikein voi. :kieh:

-rv 37+3-

tiipiillähän alkaa kuulostaa jo pikkuhiljaa lupaavalta! (Vaikka tota norsun odotusta epäilitkin... :D ) Aiotko rutistaa vielä ne viimeiset opinnot? Asutko lähellä kouluasi? Mietin vaan että onko kellään kokemusta autossa istumisen vaikutuksista ihan loppua lähellä: mua nimittäin vähän hirvittää kun viimeiset kaksi läsnäolopäivää on yli sadan kilsan automatkan päässä rv 37+3 ja 38+0. Pitää varmaan ottaa mies ajamaan ja sairaalakassi mukaan kun tuolta koulusta on yhtä pitkästi kotiin tai synnärikaupunkiin ;)

kissinminttu ja HS : eipä taida olla oikein muuta tehtävissä kun niitä S:iä tai ottaa päivä kerrallaan. Kissinminttu: joko ootte miehen kanssa fiilistelly tekemällä juttuja viimeistä kertaa kahdelleen? :)

ainokki; autossa istuminen saattaa kyllä aiheuttaa supistuksia mutta jos nyt kaikki ok muuten niin ei pitäis olla mitään vaaraa että syntyis. ja varmaan löytyy noita synnäreitä matkalla. sopivasti taukoja vaan niin ei väsy.

Loppuajan tuskailija. :laugh: :laugh: :laugh: Suomeksi ikuinen odottaja :whistle:

esikoinen syntyi LA

tämä toinen jääräpää viihtyy vieläkin masussa. rv 40+4/41+5 :kieh:

Ei ole enää minkäänlainen olo... Ei vaan jaksais. Olis luullu tämän tulevan aikaisemmin ulos kun esikoisesta vasta 1v3kk :o Mut näköjään vahvat on paikat. Liiankin vahvat!

rv 36 asti ollut paikat sormelle auki ja varmaan viimeviikkojen supistukset avanneet enemmän. Kaulaa jäljellä 2 viikkoa sitten nipinnapin 1 cm mut eipähän vauveli synny.

Ja mitä poppaskonsteihin tulee. Ni :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Kaikki läpi käyty. Tuntien saunomiset takana. Siivoillut olen oman ja muiden kämppiä lattiasta kattoon... Pihatöitä tehnyt jopa anopin pihalla. Loppui omalta pihalta hommat. Autolla ajellut ristiin rastiin... kävellyt epätasaisessa maastossa. Nukkunut yhden kokonaisen päivän ns ottanut ihan rennosti ollut tekemättä yhtään mitään. Seksiä ollaan harrastettu. sekin aiheuttanut vaan 2 tunnin säännölliset supistukset ja unettomat yöt. Mitäs vielä... Rappusia pitkin rampannut. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Tänään ollut taas rento päivä olen nukkunut JOS kuitenkin pääsis lähtemään. :laugh: :laugh: :laugh:

Että sillanen odotus ja olotila. Tsemppiä teille muillekkin loppuajoiksi. :wave:

Autoilusta kulen autolla koulumatkat mutta moottoritietä kun huristelee niin matkaan ei mene kuin 10min ja tarkotus olis saada kouluhommat pakettiin tälle vuodelle...vaikka motivaatio nolla |O Kyllä varmaan voit lähtee autolla kun varaat matkaan housut mitkä ei kinnaa vyötäröltä ja sitten vesipullo ja vähän jotain pientä syötävää ettei ala väsyttään kesken ajon. Liitoskivut mulla oli pahat esikoista kun ootin ja niitä voi tulla just esim autossa istumisesta kun penkki on pehmeä, mutta mitenkään vaarallisiahan ne ei oo.

Niisku-Rouva taitaa olla mun kirjotus parin viikon päästä :laugh: Meillä kans tuo esikko vasta 1,5-vuotias mutta saa nähä muistaako mun kroppa enää ollenkaan miten supistella kun sen aika tulee.. Vinkki: ei se vauva kuitenkaan lähe syntymään hyvin levätyn päivän jälkeen, mun kokemuksella ja tuurilla supparit alkaa just sillon ku olo on mitä raihnasin ja väsyttäs niin pirusti |O

juu. emmäkään usko noihin "poppakonsteihin". kyllä se tulee kun se tulee. :laugh: parasta on vaan yrittää ottaa rennosti ja kerätä voimia ennen suurta koitosta.

tsemppiä Niisku-Rouvalle että sun vuoro tulis pian! :hug: b=)d

Minäkin täälä vahvasti yhdessä koossa...tosin tällä viikolla olis ma-ke pakollisia koulussa istumisia jotta saan kurssit läpi, joten sen puoleen ihan hyväkin niin kertyy opintoja vielä kasaan.
Tekis mieli saada kaikki paikat järjestykseen ja siivottua ennen vauvan tuloa mutta tuntuu että sama kuinka paljon täälä siivoaa niin aina on sama kaaos...tuo esikkokin on aikas kova sotkemaan |O

t.tiipii rv37+6

Teillä joilla on lapsia ennestään niin kuka on tulossa lapsenvahdiks tai mihin viette lapset kun h-hetki on käsillä? Meillä anoppi on tulossa esikoista kaitsemaan mutta vähän meinaa jännittää kun matkaa tänne hällä on 200km :ashamed: tyttö kun syntyi niin siihen touhuun meni kyllä 2vrk, joten ei taida kovin nopsaan tulla tämäkään |O Anoppi tulee nyt tänään tai huomenna tänne muutamaks päiväks mua vähän auttelemaan kun on nuo kouluhommat vielä kesken ja vähän oon väsyny ollu kun hemppakin on lasekenu melkosen alas. Nyt olis siis hyvä hetki alkaa jakautumaan kun vahti nukkuu muutenkin jo olkkarissa =)
Mutta ollaan sovittu että sitten jos alkaa menemään yliajalle niin tulee tänne sitten jo valmiiks oottelemaan synnytyksen alkua. Onkohan se nykysin 10päivää mikä OYS:ssa annetaan mennä yli, esikoista kun ootin tais olla 14 päivää..

mies ei oo tulossa synnytykseen mukaan niin se hoitaa lapset sillä aikaa. sisko lupautunu mukaan mutta katotaan haluunko edes ketään sinne huoneeseen kun synnytän. sen näkee sitten. :D

Ainokki ei niistä S:istä oo vielä ollut mitään hyötyä. Ainuttakaan kipeetä supparia ei oo saaneet aikaiseksi, napakoita vaan. Ylihuomenna olis la, sen kunniaks mennään syömään miehen ja parin kaverin (joilla itselläänkin kohta la) kera. :)

Täällä vaan turvotusta joka lisääntyy ja lisääntyy ja limatulppaa tulee väärästä suunnasta. Supistelee useinkin vaan ilman kipuja. Napakasti ja pitkäänkin mutta kipuja ei vaan oo. heh..

kissinminttu 39+5

Niisku-Rouvahan on jo kaiken kokeillut! Jokohan on lähtö tullut kun ei oo raporttia pariin päivään kuulunut ;) Muutenkin aika lohdutonta kuulla ettei ässät tai näköjään mikään autakaan sitten kun sitä lähtöä jo voi toivoa :D

Eilen olin koko päivän koulussa ja junalla yksin menin. Huh, en kyllä uskalla ilman miestä mennä enää sitten kolmen viikon päästä, sen verran niitä supistuksia tuli jo nyt 35.llä viikolla paikasta toiseen kiirehtiessä :o Kipuakin oli, tosin en tiiä oliko tavallaan repäisykipuja samaan aikaan kun kivuttomia suppareita... Ja motivaatio. Kerro ihmeessä tiipii jos keksit jotain tsemppausta. Jotenkin toi tutkielmatiedosto on helpompi jättää avaamatta täällä kotona pyöriessä. Onneksi sulla on tommosia joihin on ulkoinen paine mennä, varmaan helpompi raahautua työn ääreen :D

Katotaan kerkeekö kissinmintulla viikot vielä poksahtaa ennenku kalvot :) HelloShittyllä varmaan ainakin vielä pari kertaa kerkeää. Sulla on muuten tosi naseva nikki, kehuinkin sitä johonkin ketjuun!

Ainiin, hyviä neuvolakuulumisia. Vauva oli ainakin kätilön tuntuman mukaan kääntynyt itsekseen rt:aan. Fingers crossed!

Täälä ollaan ja paksusti voidaan. Anoppi on nyt pari päivää täälä meillä auttelemassa, olis ollu hyvä hetki lähtä synnyttään kun olis lapsenvahti esikolle valmiina...noh, ei auttanu vaikka kuinka heitin eilen illalla löylyä, supistussaldo viimeyöltä tasan 0.

Ainokki aattelin etukäteen tossa kevättalvella että tässä vaiheessa varmaan innoissani tekisin kaikki opintojutut pikaseen pois päiväjärjestyksestä kun sitten vois alottaa äippäloman hyvillä mielin, noh, ei se ihan niin kyllä näytä menevän :whistle: Maanantaina kävin kyllä pitään yhen esitelmän ja eilen oli tentti mikä meni omasta mielestä hyvin, nyt olis taas lähettävä koululle pitään yks pikku esitys...pakollisia kun ovat niin tulee onneks hoidettua, en halua että nuo oottavat sit kun takas palaan opintojen pariin reilu vuoden päästä. Ens viikolla olis vielä maanantaina yks tentti mihin olis kyllä ihan kiva päästä...sitten voipi Relata!!! :D

Täällä saatu neuvolan kehotus vauvan liikkeiden laskemiseen. Vaisu on jo toista päivää putkeen. Illalla pitää mennä äippäpolille käymään jos ei sitä vaadittua kymmentä liikettä tunnissa tule kun ipanan vilkkain liikehdintäaika tulee.
Salaa elättelen toiveita että jospa nää vaisut päivät viittais siihen että napero kerää voimia tulevaan urakkaan.

B)

Huomenna se ois se iso poks sitten.

Yhteistyössä