Viimeinen kerta kyllä ku missään kerhossa käyn.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ihan paskan maku jäi suuhun. Seurakunnan kerhossa oltiin tänään.
Tää on tosi pieni paikkakunta, ja siellä oli ehkä 4-5 aikuista ja niiden lapset. Tulin sisään ja tervehdin kaikkia, kukaan ei sanonu sanaakaan. Jos yhden naisen "hei" kuiskausta voi tervehdykseksi sanoa. Juttelivat keskenään koko n.tunnin kun jaksoin siellä yksin lapseni kanssa leikkiä.
Ja mä yritin mennä mukaan ja osallistua keskusteluun. Olin ilmaa. Tai pikemminki joku rutto.
No, kai niillä on muodostunu oma piiri sit sinne.
Eipä tarvi toiste mennä. :/

voi olla vaikeaa mennä kerhoilemaan "tähän aikaan vuodesta" kun toiset tuntevat toisensa jo usean kuukauden ajalta. nuo kerhot kun yleensä alkavat syksyllä ja päättyvät huhti-toukokuussa. syksyllä voisi onnistua paremmin. eikö kerhossa ollut diakonia tai vastaavaa ohjaajaa seurakunnan puolesta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan paskan maku jäi suuhun. Seurakunnan kerhossa oltiin tänään.
Tää on tosi pieni paikkakunta, ja siellä oli ehkä 4-5 aikuista ja niiden lapset. Tulin sisään ja tervehdin kaikkia, kukaan ei sanonu sanaakaan. Jos yhden naisen "hei" kuiskausta voi tervehdykseksi sanoa. Juttelivat keskenään koko n.tunnin kun jaksoin siellä yksin lapseni kanssa leikkiä.
Ja mä yritin mennä mukaan ja osallistua keskusteluun. Olin ilmaa. Tai pikemminki joku rutto.
No, kai niillä on muodostunu oma piiri sit sinne.
Eipä tarvi toiste mennä. :/

Mulle kävi ihan samallalailla. Siksi en mennyt toista ketaa. Ja kyse oli myös seurakunnan kerhosta.

Voi itku, tuollainen käytös uusia äitejä kohtaan on kyllä tosi yleistä.
Itsekin tunnen itseni aina vähän ulkopuoliseksi leikkipuistossa tai perhekahvilassa,
kun sinne on kuitenkin jo ne vakioporukat muodostuneet.

Hyi, tätä mä äideissä vihaan. Naisissa ylipäätään. Mut saisi ennemmin heittää alasti nuotioon kuin johonkin perhekahvilaan, perhekerhoon tai mihin tahansa muuhun perheh*lvettiin. Sori jos joku tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Siis kerhon vetäjäkään ei puhunut sulle? Todella outoa käytöstä!

Mä en tiedä oliko kukaan niistä vetäjä. Luulis nyt ainakin.
Menin sitte jotenki niin lukkoon jonkin ajan päästä kun kukaan ei noteerannut mua mitenkään, että meinas ihan itku tulla, lapsellista kyllä..

tahtoo olla pikkupaikkakuntien vika. KUn siellä kaikki on tunteneet toisensa iät ja ajat ja ovat mahdollisesti toisilleen sukua jotaki kautta niin voi olla vaikeaa päästä mukaan. Mutta älä luovuta eka kertaan. Itsellä tuollaisia kokemuksia MLL:n perhekahvilasta, sen sijaan avoin päiväkoti on aivan ihana ja erilainen, siellä on käyty sillon ku olin kotona lasten kans.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hyi, tätä mä äideissä vihaan. Naisissa ylipäätään. Mut saisi ennemmin heittää alasti nuotioon kuin johonkin perhekahvilaan, perhekerhoon tai mihin tahansa muuhun perheh*lvettiin. Sori jos joku tykkää.

No en ainakaan mä tykkää. Tää oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.
Tosiaan ku oon muuttanut uudelle paikkakunnalle eikä täällä ketään ystävää, niin ajattelin käydä.

Täällä kans kylällä liikkuu juttu, että me pidettäis tuolla kerhossa jotain sisäpiiriäjne jne muuta paskaa. Ja että katsotaan nenänvartta pitkin ja kaikkee. Ollaan puhuttu siitä tuolla kerhossa ja se ei kyllä pidä paikkaansa. Muutaman kerran se ehkä ottaa, riippuu ihmisestä ja siitä ketä kerhossa on paikalla sillä kertaa, mutta ei ketään nenänvartta pitkin katsota. Itse olen ollut kotiäiti jo 5vuotta ja käynyt tuolla ja siellä on porukka vaihtunut tänä aikana monta kertaa eli kyllä sinne on "sisälle" päässyt piiriin, kun o käynyt tututstumassa. Itse muistan ainakin, että tosi kivasti solahdin sekaan kun aloin aikoinaan käydä.

Mulla oli aikoinaan ihan samanlainen tilanne kun aloitettiin kerhoilu kesken kautta. Sitkeesti vaan kun mentiin joka viikko niin kyllä siihen piiriin nopeasti pääsi mukaan. Suurin hankaluus oli se että olen itse aika arka uusien ihmisten kanssa ja tuntui sille että niin olivat ne muutkin äidit siellä. Lasten kautta alkoi yhteistä jutun juurta pikkuhiljaa löytyä.

Kävin huvikseni kans kerran erään keskikokoisen paikkakunnan MLL-kerhossa ja istuin siellä hiljaa 2h lukuun ottamatta ruuan lämmityksestä ja rattaiden paikasta käytyä "keskustelua".. muutamalle lapselle sentään juttelin.. muuten minut jätettiin täysin keskustelujen ulkopuolelle.. Oli kyllä huvittava kokemus.. onneksi en asunut paikkakunnalla ja kahden muun kaupungin kerhoissa meininki on ollut ihan toista..

Mä voisin ihan kiusaks kyllä mennä uudestaan..

Toivottavasti vielä löydät kavereita, puistot on kans hyviä paikkoja vaik vaatiiki vähä useamman käyntikerran ku sisätilatutustuminen..

mulle kävi samalla lailla pari ekaa kertaa, sit pääsin sisälle.
Tosin täällä on yksi mummo joka siellä käy ja mua niin ärsyttää, kun olen siellä tiskanut ja siivonnut, silti mulle valittaa että kun hän tekee aina kaikki, ei hän ole tänne töihin tullut...ja että tuossa nyt on tuo lappu että kaikki tekee osansa, hän ei kaikkien astioita tiskaa...aina mulle valittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Kävin huvikseni kans kerran erään keskikokoisen paikkakunnan MLL-kerhossa ja istuin siellä hiljaa 2h lukuun ottamatta ruuan lämmityksestä ja rattaiden paikasta käytyä "keskustelua".. muutamalle lapselle sentään juttelin.. muuten minut jätettiin täysin keskustelujen ulkopuolelle.. Oli kyllä huvittava kokemus.. onneksi en asunut paikkakunnalla ja kahden muun kaupungin kerhoissa meininki on ollut ihan toista..

Mä voisin ihan kiusaks kyllä mennä uudestaan..

Toivottavasti vielä löydät kavereita, puistot on kans hyviä paikkoja vaik vaatiiki vähä useamman käyntikerran ku sisätilatutustuminen..

Mun eka kokemus MLL:n kerhosta oli hiukan samanlainen.

Menin toiste, kolmannenkin kerran, pian tunsin "kaikki" ja juttua riitti. Oli todella mukavaa, kotiäitivuosieni piristys :)

Mä taas en välittänyt, vaikka kukaan ei mulle juuri puhunutkaan ja kerhossa oli selkeä sisäpiiri. Kävin siellä silti ja annoin lapseni tutustua muihin lapsiin. Vähitellen itsekin sain muutamia juttukavereita, kun mukaan tuli uusia tai harvemmin käyviä äitejä.

No joo, voi toki olla kiusallista.. Mä itse en ole kokenut mitenkään kiusalliseksi sitä, että muut keskustelevat ja minä en. Lapseni takia siellä kerhossa käyn, että hän saisi totutella olemaan muiden lasten kanssa ja sietämään meteliä ja huutoa ym. ennenkuin menee päivähoitoon. Ehkä mä en vaan kaipaa sieltä mitään vertaistukea muista äideista. Mulle ollaan oltu aina kuitenkin ystävällisiä ja tervehditty, mikä on riittänyt mulle ja olen ollut siitä iloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Nyt kun näet niitä samoja mammoja puistossa tai kaupassa, olette kuitenkin vähän tuttuja. Kysele ensi kerralla, missä puistossa ovat ja mihin aikaan.

Miten niin? Kyllä mulle harvinaisen selväksi tuli että mua ei kaivata mukaan, oishan nyt tervehtiä edes voinut, vaikka ujo olisikin...

Eilen puistossa oli kaksi mukavaa naista, keiden kanssa vaihdoin kuulumisia.
Toivottavasti heitä näkyisi enemmän.