Viimeinen toivo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lytätty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lytätty

Vieras
Tuntuu kuin elämäni olisi loppunut. En saa henkeä!

Olen joutunut pahasti hyväksikäytetyksi. Minua on huijattu taloudellisesti ja minut on nujerrettu henkisesti.

Olen erittäin heikossa kunnossa, tuntuu, että minulla ei ole voimia päästä eroon väärästä ihmisestä. Olen sairastunut ilmeisesti läheisriippuvuuteen, mutta nyt olen valmis päästämään irti. Se on todella vaikeaa.

Voisitteko auttaa minua? Mistä saisin takaisin oman arvon tunteen. Mitä tarvitsen jotta pääsen eroon ihmisesti joka tuhoaa minua päivä päivältä enemmän? Jos olisin normaali ja voimissani niin en koskaan katselisi tällaista kohtelua. Olen masentunut ja en koe tarpeeksi, että ansaitsen parempaa.

MIKSI EROAMINEN ON NIIN VAIKEAA?:cry:Auttakaa, olkaa kilttejä. Sanokaa jotakin.:cry:

Sinun on saatava omaa tilaa ja heti. Mene ensiksi kävelylle. Soita palvelevaan puhelimeen.
EVL-seurakuntien palveleva puhelin
Palveleva puhelin tarjoaa mahdollisuuden purkaa mieltä painavia asioita. Tarjolla olevista mahdollisuuksista voit kysyä seurakunnasta, esimerkiksi diakoniatyöntekijältä tai papilta. Apu on maksutonta ellei toisin mainita. Työntekijää sitoo vaitiolovelvollisuus. Häntä voi pyytää myös tulemaan kotiin. Palveleva puhelin numerossa 0400 22 11 80.
Rupea sitten tekemään suunnitelmaa, miten toimit.
Mene asianajajan luokse. Jos puoliso on syyllistynyt rikokseen, voit hakea lähestymiskieltoa poliisiasemalta, se maksaa 250 euroa.
Rupea käymään seurakunnan tilaisuuksissa, niin saat etäisyyttä ja omanarvontuntoa.
Eroaminen ei ole niin vaikeaa kun luulisi.
Tärkeintä on että kertoo toiselle muuton yhteydessä, että jos tämä lähestyy niin otat yhteyttä poliisiin.
Sitten toimit todellakin niin, että ilmoitat poliisille jos hän ottaa siitä huolimatta yhteyttä. Älä ota häntä takaisin, jos kerran olet päättänyt erota.
t. toinen yksinhuoltaja

Soita johonkin auttavaan puhelimeen. Tai kysy neuvoa ensi- ja turvakodista, tai tuosta edellä ehdotetusta EVL- puhelimesta. Pääasia, että puhut tilanteesta jollekin, joka auttaa sinua näkemään vaihtoehtoja. Hyvä että kysyit edes täältä - siitä se lähtee!

Sinä olet arvokas, ja sinä ja lapsesi ansaitsette hyvän elämän. Voimia.

Yhteistyössä