Miten sen voi päättää? Onko täällä muita jotka ehkä totuttelevat samaan ajatukseen?
Meillä on poika ja tyttö. Tytön ollessa 1-2v mulla meni kaksi raskautta kesken. Vihdoin kun taas pääsin masua kavattelemaan, alettiin totuttelemaan pikkuhiljaa ajatukseen että tämä on nyt sitten viimeinen lapsi, viimeinen raskaus. Vaikkakin takaraivossa ajatus että onhan meillä vielä vuosikausia aikaa... No, lapsi olikin vakavasti sairas ja kuoli syntymänsä jälkeen... Jo siinä vaiheessa kun saatiin tietää, että poika ei tule selviämään, tiedettiin että vielä yritetään. Paljon se pelotti, miten tälläkin kertaa käy...
Tässä siis taas kerran odotellaan, huomenna tasan rv 28, aina vaan enemmän vaivoja, kerta kerralta pahempana. Neuvolakortissa kummittelee "6. raskaus", minulla hätähousulla, jolle 9kk on ihan liian pitkä aika eikä raskaus tosiaan mene "siinä sivussa". Kroppa on kuin 8kymppisellä, mikään ei toimi niinkuin pitäisi. En tiedä kuinka tätä jaksaisi vielä vanhempana, kun ei nyt parikymppisenäkään meinaa jaksaa.
Sitten tietysti se, että ei voi vielä tietää minkälaista elämä on kolmen lapsen kanssa. Tuskin radikaalisti muuttuu kuitenkaan. Helppo nyt ajatella, että kolme tai neljä, samat hommat kuitenkin. Toisaalta taas olen onnellinen siitä mitä on jo saatu. Tiedän että meille iskee vielä se fiilis, että vielä yksi lapsi. Mutta miten siitä ajatuksesta pääsee yli :xmas: Vai tarvitseeko siitä päästä yli, onko lapsiluku sitten vasta oikeasti täynnä, kun sitä fiilistä ei enää tule? Vai onko se fiilis vaan ohitettava ja ns. otettava järki käteen? Ketään muita pähkäilemässä samoja asioita???
Meillä on poika ja tyttö. Tytön ollessa 1-2v mulla meni kaksi raskautta kesken. Vihdoin kun taas pääsin masua kavattelemaan, alettiin totuttelemaan pikkuhiljaa ajatukseen että tämä on nyt sitten viimeinen lapsi, viimeinen raskaus. Vaikkakin takaraivossa ajatus että onhan meillä vielä vuosikausia aikaa... No, lapsi olikin vakavasti sairas ja kuoli syntymänsä jälkeen... Jo siinä vaiheessa kun saatiin tietää, että poika ei tule selviämään, tiedettiin että vielä yritetään. Paljon se pelotti, miten tälläkin kertaa käy...
Tässä siis taas kerran odotellaan, huomenna tasan rv 28, aina vaan enemmän vaivoja, kerta kerralta pahempana. Neuvolakortissa kummittelee "6. raskaus", minulla hätähousulla, jolle 9kk on ihan liian pitkä aika eikä raskaus tosiaan mene "siinä sivussa". Kroppa on kuin 8kymppisellä, mikään ei toimi niinkuin pitäisi. En tiedä kuinka tätä jaksaisi vielä vanhempana, kun ei nyt parikymppisenäkään meinaa jaksaa.
Sitten tietysti se, että ei voi vielä tietää minkälaista elämä on kolmen lapsen kanssa. Tuskin radikaalisti muuttuu kuitenkaan. Helppo nyt ajatella, että kolme tai neljä, samat hommat kuitenkin. Toisaalta taas olen onnellinen siitä mitä on jo saatu. Tiedän että meille iskee vielä se fiilis, että vielä yksi lapsi. Mutta miten siitä ajatuksesta pääsee yli :xmas: Vai tarvitseeko siitä päästä yli, onko lapsiluku sitten vasta oikeasti täynnä, kun sitä fiilistä ei enää tule? Vai onko se fiilis vaan ohitettava ja ns. otettava järki käteen? Ketään muita pähkäilemässä samoja asioita???