viisaammat kertokaa!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Tuplarattaat millon kannattaa ostaa? Ensimmäinen on 2v kun toinen syntyy, oiskohan hyvä hankinta?? Vai meniskö seisomalauta tavallisissa vaunuissa. Tykkään kyllä lenkkeillä mutta tuleeko siitä mitään tuplilla ja mietityttää käyttöikä sitte että jäiskö tosi lyhyeksi kun vanhempi kasvaa.... ja nuorimmainen kai tarttis sitte tavalliset rattaat ku vanhempi on jo nii iso ettei viihy (jos aattelee vuosi pari eteenpäin).

Kertokaa ny jottai mielipdettä ja kokemuksia!!!!
 
Meillä lapsilla ikäeroa 1v7kk, ostimme huutonetistä vaunuihin sisaristuimen, joka toimi todella hyvin. Kaupassa niitä ei enää myydä EU:n sääntöjen vuoksi... Seisomalaudalla ei olisi jaksanut seisoa isompi, siinä on pienet renkaat ja hankala siksi työntää lumessa tai hiekassa. Tuplarattaita ei ostettu vaikka ikäero oli noin pieni, koska käyttöikä olisi ollut niin lyhyt kuitenkin ja tuplat maksaa hirveesti. Nyt ei ole enää sisaristuinkaan käytössä juuri ollenkaan ja lapset 9,5kk ja 2v5kk.
 
Meille hankittiin aikoinaan tuplat, kakkonen syntyi kun esikoinen oli 2v1kk. Paljon käyttöä oli, täällä ei tosin tee seisomalaudalla mitään, kun sorateitä ja hiekkapolkuja mennään, asfaltilla toimii varmasti sekin.
 
Meillä lapsilla ikäeroa 1v9kk ja tuplarattaat edelleen kovassa käytössä, nuorempi on jo 1,6v ja isompi hyvän matkaa yli 3v...asutaan kaukana kaikesta ilman autoa ja jos jonnekkin mielii päivisin päästä, niin rattaita tarvitaan! Eli meillä ainakin erittäin tarpeellinen ostos ollut! Jälkikäteen aateltuna olisin voinu sijoittaa enemmänkin tupliin, kun niillä on niin paljon liikuttu!
 

Yhteistyössä