Viisaudenhampaan leikkauksen jälkeinen kipu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kauanko teillä on ollu suu hellänä leikkauksen jälkeen? Multa leikattiin eilen tuolta alhaalta, pari tikkiä lääkäri laitto. Suu on vielä kipee/arka ja oon joutunu ottaan särkylääkettä. Kauankohan tätä jatkuu??

mulla oli monta vkoa. saattoi parin kk:nkin jälkeen tulla vielä kipeäksi. mutta mulla leikattiin sellainen hammmas, joka ei ollut vielä puhjennut. voi olla, et puhjenneen hampaan pois leikkaus ei olisi niin kipeä?

Mulla tosta viisaudenhampaasta näky n. 1/4 eli vähän joutu vaan ientä aukaseen. Ärsyttävää! Ei voi oikein syödäkään. Onneksi tuo oli viimenen viisuri! Muita ei oo jouduttu leikkaamaan.

mulla leikattiin kaks samana päivänä ( ja näky molemmista vaan kärki ) eikä laittanut tikkejä koska paranee kuulemma hitaammin. mä en tarttenu särkylääkettä ollenkaan.paitsi yhden otin ennen leikkausta mikä neuvottiin tekemään.

Mitäh??? Ei antanut sairaslomaa???
Heti soitat sille aamulla, että vähän äkkiä lähettää sulle kotiin saikkulappua =(
Mulla kesti viikon, toisesta puolitoista viikkoa. Ekan leikkauksen jälkeen mies joutui soittelemaan, mä en pystynyt. Toisesta leikkauksesta lekuri antoi suosiolla heti viikon saikkua ja sen todellakin tarvitsin. Tarttin myös reseptikipulääkettä, niin koville otti.
Mutta kaipa nämä on yksilöllisiä juttuja?
En voikäsittää että tuollaisia lääkäreitä vielä on olemassa joka ei edes kysy tarviitko sairaslomaa *äriseemurisee*

Ensimmäisellä kerralla ei juuri särkenyt, toisella jonkin päivän. Eikö lääkäri neuvonut ottamaan särkylääkettä ennenkuin puudutus täysin häviää, silloin ei pääse särkemään pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kauanko teillä on ollu suu hellänä leikkauksen jälkeen? Multa leikattiin eilen tuolta alhaalta, pari tikkiä lääkäri laitto. Suu on vielä kipee/arka ja oon joutunu ottaan särkylääkettä. Kauankohan tätä jatkuu??

Sulla voi olla hermovaurio ja kova kipu jatkuu lopun ikää.