Viisi eri päivähoitopaikkaa kahden kuukauden aikana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pööppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pööppö

Vieras
Mihin mun pitäis nyt oikeasti valittaa?? Lapseni päivähoitopaikkaa on pompoteltu 2kk sisällä viidelle eri hoitopaikalle. Ja samainen pompottelu näyttää jatkuvan.. Päiväkodin johtaja ei osaa sanoa mitään, koska ei kuulema ole oikeasti edes virasssa, vaan joku sijainen tai jotain sellaista. Alkuperäinen hoitopaikka, mihin lapseni piti mennä, ei ole vieläkään varmistunut, vaikka tämä paikka lapselleni luvattiin jo n.3kk sitten.. Rasittaa ja suunnattomasti, kun melkein joka viikko eri hoitopaikka! Lapsi ei ymmärrä, eikä kyllä ymmärrä äitikään eikä varmaan kauan äidin työnantajakaan, kun näiden hämmentävien päivähoito juttujen takia on tullut poissaolojo töissäkin. Mihin voin siis valittaa niin, että joku kuuntelee ja ottaa vastuuta??

Kuntasi päättäjille; he ovat vastuussa varhaiskasvatuksen tilanteesta asuinkunnassasi. Laita myös sähköpostia omalle kunnallisvaaliehdokkaallesi, jos hän pääsi läpi.

Muuta en osaa sanoa kuin että itse en tuollaiseen suostuisi. Ja itse asiassa en suostunutkaan, kun omalle lapselle tarjottiin sellaista hoitosopimusta, että hoitopaikka vaihtuu sen mukaan missä on tilaa. Pistin kovan kovaa vasten ja sain yhdestä varahoitopaikasta vakituisen paikan.

[QUOTE="hei";23831546]Muuta en osaa sanoa kuin että itse en tuollaiseen suostuisi. Ja itse asiassa en suostunutkaan, kun omalle lapselle tarjottiin sellaista hoitosopimusta, että hoitopaikka vaihtuu sen mukaan missä on tilaa. Pistin kovan kovaa vasten ja sain yhdestä varahoitopaikasta vakituisen paikan.[/QUOTE]

Meille ei mitään sopimusta olla edes tarjottu, tulee vain soittoa päiväkodin johtajalta, että ensi viikolla viettekin lapsen sitten sinne ja sinne..

Alkuperäinen kirjoittaja pööppö;23831565:
Meille ei mitään sopimusta olla edes tarjottu, tulee vain soittoa päiväkodin johtajalta, että ensi viikolla viettekin lapsen sitten sinne ja sinne..

Minä sanoisin että enpähän muuten vie, vaan te etsitte nyt lapselle pysyvän hoitopaikan, sillä tällainen paikan vaihtelu stressaa sekä lasta että meitä vanhempia kun ei koskaan tiedä minne mennään seuraavaksi ja lapsi ei saa kunnolla edes tutustua hoitajaansa kun toinen jo vaihtuu. Ottaisin yhteyttä kunnan sosiaalijohtajaan tms. ja valittaisin kunnes oikeus tapahtuu.

Enpä ole tämmöisestä käytännöstä kuullutkaan! Tuohan on lapselle ihan todella huono tilanne, otan osaa. Minusta sun kannattaa nyt olla yhteydessä joko päiväkodin johtoon tai suoraan kunnan päivähoitopäällikölle, ja kerro tilanne ja tosiaan vaadit, että pompottelu loppuu, ennenkuin lapsi alkaa oireilla. Minkäikäisestä on kyse?

[QUOTE="hei";23831624]Minä sanoisin että enpähän muuten vie, vaan te etsitte nyt lapselle pysyvän hoitopaikan, sillä tällainen paikan vaihtelu stressaa sekä lasta että meitä vanhempia kun ei koskaan tiedä minne mennään seuraavaksi ja lapsi ei saa kunnolla edes tutustua hoitajaansa kun toinen jo vaihtuu. Ottaisin yhteyttä kunnan sosiaalijohtajaan tms. ja valittaisin kunnes oikeus tapahtuu.[/QUOTE]

Olen kieltäytynyt viemästä, ja vastaus on, että minun täytyy sitten hoitaa lapseni kotona. Ja näin olen myös tehnytkin jossain tapauksissa.

meillä oli Likan kanssa sama juttu aikoinaan..sit onneks vihdoin löytyi pph jolle se sai jäädä..
ei todellakaan mukavaa, mut ymmärrettävää jos kesken vuoden pitää nopeasti hoitopaikka järjestyä, ei päiväkodeissa pidetä vapaita paikkoja varalla, vaan sitä sit joutuu odottamaan vapautuvaa paikkaa.
toivottavasti saatte nopeaan vakipaikan!

[QUOTE="minävain";23831631]Enpä ole tämmöisestä käytännöstä kuullutkaan! Tuohan on lapselle ihan todella huono tilanne, otan osaa. Minusta sun kannattaa nyt olla yhteydessä joko päiväkodin johtoon tai suoraan kunnan päivähoitopäällikölle, ja kerro tilanne ja tosiaan vaadit, että pompottelu loppuu, ennenkuin lapsi alkaa oireilla. Minkäikäisestä on kyse?[/QUOTE]

Lapsi on melkein 2-vuotias.

Tämä päiväkodin johtaja ei osaa neuvoa minua eteenpäin, hän vain aina lupaa olla yhteyksissä, jos jotain muutosta tapahtuu. Olen kysynyt siis häneltäkin, mihin asiasta voi valittaa. Kuulema tilanne nyt vain on tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja pööppö;23831668:
Olen kieltäytynyt viemästä, ja vastaus on, että minun täytyy sitten hoitaa lapseni kotona. Ja näin olen myös tehnytkin jossain tapauksissa.

Ei ne voi tuollaista vaatia. Lapsen on saatava yksi pysyvä paikka, jossa voi olla ilman että pompotellaan paikasta toiseen joka viikko. Ota yhteys siihen kunnan tai kaupungin sosiaalijohtajaan, joka on päivähoidon esimies. Tai sitten vaikka kunnan-/kaupunginjohtajaan, jotta asia selviää. Mä en ainakaan helpolla luovuttais.

[QUOTE="lilli";23831648]Onko siis, että odotat jotain tiettyä hoitopaikkaa?
Onko pysyvää paikkaa tarjottu joltain muulta alueelta?[/QUOTE]

En oikeastaan. Lapseni on ollut n. puolen vuoden ajan perhepäivähoidossa, mutta tämä pph jäi pitkälle sairaslomalle. Sitten meille luvattiin pk paikka, jossa kävimme lapsen kanssa jo tutustumassa. Sitten tulikin puhelinsoittoa päiväkodin johtajalta, että lapsi meneekin "hetkeksi" varahoitoon toiseen päiväkotiin.. Sieltä sitten ohjattiin uudelle perhepäivähoitajlle, ja sieltä taas perhepäivähoitajan varahoitajalle toiseen paikkaan. Ja kerran ohjattiin vielä yhteen päiväkotiin, mutta sinne en suostunut lastani viemään, ja olin vajaan viikon lapsen kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja pööppö;23831761:
Osaatteko sanoa, kuka on se päiväkodin johtajan esimies? En halua soitella ja joutua vain pompoteltavaksi puhelimessa..siksipä täältä neuvoa kyselenkin.

Mistä kunnasta on kyse? Se riippuu siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja pööppö;23831761:
Osaatteko sanoa, kuka on se päiväkodin johtajan esimies? En halua soitella ja joutua vain pompoteltavaksi puhelimessa..siksipä täältä neuvoa kyselenkin.

Mä soittaisin kunnan/kaupungin vaihteeseen ja kysyisin sieltä. Tai kerro millä paikkakunnalla asut niin yritän etsiä netistä sen tiedon.

[QUOTE="hei";23831782]Mä soittaisin kunnan/kaupungin vaihteeseen ja kysyisin sieltä. Tai kerro millä paikkakunnalla asut niin yritän etsiä netistä sen tiedon.[/QUOTE]

Tampere. Mutta sen tarkempaa asuinaluetta en halua paljastaa.

Ajankohtaista

Päivähoidon kesäajan toiminta 2011

Kesäajan maksuton poissaolo ilmoitettava 31.3.2011 mennessä.
- Lue lisää

Ensi syksynä vapautuvien päivähoito- ja kerhopaikkojen haku on alkanut.
- Lue lisää

Lasten päivähoidon sopimuspäivät muuttuvat 1.8. alkaen
- Lue lisää

Kysyttävää päivähoidosta? Asiakaspalveluyksikön uusi neuvontanumero 040 800 7260 palvelee ma - pe klo 9 - 15.

Eihän nuo edes ole mitenkään päiväkodin johtajan päätettävissä olevia asioita, johtaako muka tämä sama henkilö kaikkia noita viittä päiväkotia? Otat yhteyttä kunnan päivähoitoyksikköön (millä nimellä se sitten teidän kunnassa kulkeekin, nuero löytyy kunnan nettisivuilta) ja kerrot tilanteen siellä. Teillä ei todellakaan ole mitään velvollisuutta vaihtaa hoitopaikkaa sieltä mihin lapselle on ensimmäinen hoitopaikka myönnetty.

Yhteistyössä