Viisi jalkaa ja kolme kättä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumppari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jumppari

Vieras
Miten on mahdollista, että jollakulla ei ole rytmitajua sen vertaa, että osaisi marssia paikallaan oikeaan tahtiin, tai vaikkapa juosta paikoillaan ja samaan aikaan taputtaa käsiään??? Puhumattakaan mistään vaikeammista koreografioista....

Olin tänään bodystep-tunnilla, ja edessäni oleva nainen oli kyllä niin väärässä paikassa kuin vaan olla voi. Ihan kuin hänellä olisi ollut viisi jalkaa ja kolme kättä, siltä se meno näytti. Ja vaikka kuinka ohjaaja yritti aina välillä vinkata helpompia liikkeitä hänelle, ei ei ei, pakko vaan yrittää muiden mukana ja poukkoilla miten sattuu. Oma fiilis meni ihan tyystin kun olin siinä takana, ja tämä yksi touhusi näkökentässäni ihan omiaan. Pikkujuttu, mutta pisti vaan ärsyttämään. Toivottavasti oli ekaa kertaa kokeilemassa ja jatkossa etsii itselleen paremmin sopivan lajin.

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Miten joku kehtaakin! Ei ihme että meni fiilikset.

No siis saahan sitä nyt jumpassa käydä kaikki. Mutta jos ei yhtään pysy perässä, välillä jää seisoskelemaan sormi suussa, on muiden tiellä poukkoillessaan väärään suuntaan KOKO TUNNIN, niin miksi ei vaan voi kesken tunnin lähteä pois tai miksi ei menisi vaikkapa salin puolelle, miksi pitää aloittaa stepistä kun helpompiakin jumppia olisi...

Ja vaikka turhasta kitinää tämä onkin, todellakin fiilikset meni. Äh...

kaikilla on oikeus varmaan kokeilla, eiks niin. Ja just sinun kaltaistesi takia monilla on niin korkea kynnys edes aloittaa jumppaa. Jos koko jumppa on täysin vieras juttu, ei silloin rytmissäkään pysy, varsinkin kun ohjaajien ohjeet tulee aina samaan aikaan, kun jotain pitäisi jo tehdä...

:o

:'(

Nyt tuli paha mieli... Joillain ihmisillä on sentään intoa ja motivaatiota, vaikka kroppa onkin kasattu osista, jotka eivät kommunikoi keskenään tai eivät ole muuten synkronoituja. Ja silti voi olla hauskaa ja nauttia liikkumisesta.

Kunnes joku kaksi+kaksi-raajainen mulkoilee murhaavasti ja tappaa kaiken ilon.
*nyyhkis*

Just sun kaltaasten takia jotkut ei halua aloottaa mitään tuollaasia ja jos aloottavat niin sun kaltaasten asenne ei kannusta jatkamaan. Sä et vissiin tajua, että joillakin vaatii enemmän aikaa, että pääsee mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äh:
kaikilla on oikeus varmaan kokeilla, eiks niin. Ja just sinun kaltaistesi takia monilla on niin korkea kynnys edes aloittaa jumppaa. Jos koko jumppa on täysin vieras juttu, ei silloin rytmissäkään pysy, varsinkin kun ohjaajien ohjeet tulee aina samaan aikaan, kun jotain pitäisi jo tehdä...

Aivan, mutta kun se ei vaan joiltain suju yhtään, miksi ei voi lähteä kesken pois? Sinne jäädään poukkoilemaan ja aiheutetaan vaaratilanteita muille sekä itselle. Eipä tämä yksikään näyttänyt kovasti nauttivan siitä menosta. Itsekin olen joskus eksynyt "väärälle" tunnille ja olen vaan pokkana lähtenyt kesken pois.

Mutta miten voi olla, että oikeasti ihminen ei pysty kävelmään paikoillaan musiikin tahtiin tai että x-hyppy on mahdoton?? Puhumattakaan mistään "vaikeammasta" liikkeestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Aivan, mutta kun se ei vaan joiltain suju yhtään, miksi ei voi lähteä kesken pois? Sinne jäädään poukkoilemaan ja aiheutetaan vaaratilanteita muille sekä itselle. Eipä tämä yksikään näyttänyt kovasti nauttivan siitä menosta. Itsekin olen joskus eksynyt "väärälle" tunnille ja olen vaan pokkana lähtenyt kesken pois.

Mutta miten voi olla, että oikeasti ihminen ei pysty kävelmään paikoillaan musiikin tahtiin tai että x-hyppy on mahdoton?? Puhumattakaan mistään "vaikeammasta" liikkeestä.

Jos mä olisin maksanut jumppatunnista, niin ihan varmasti sitkeilisin loppuun asti ja yrittäisin, kun kerrankin olisin uskaltautunut lähtemään. Ei varmaan tulisi pieneen mieleenkään häipyä tunnilta kesken ihan siltä varalta että ärsyttäisin jotain pikkusielua.

Oikeasti on ihmisiä, joilla kehon koordinaatio ei ole ihan yhtä suvereenia kuin toisilla.

Mä en ymmärrä miksi sua kaivelee niin kovasti, että joku muu ei osaa joitain juttuja. Jos se olisit sinä itse, joka mokaili, niin silloin ymmärtäisin ketutuksen.

no sen ollut mä, mutta kuvaus sopi täydellisesti.

Joskus koitin naisten jumppaa ja ekana ohjaaja aloitti, et tehään niinku viimeksi ja... sanoin, että mä en ollu viimeksi, voitko näyttää eka. happamasti näytti ja pirun nopeesti.

Sitten se oli keksiny niille liikesarjoille ihan hämäriä nimiä, mitä mä en sitten vaan oppinu muistamaan. Jotain kasvien nimiä. Tehdään Päivänkakkara! Voikukka! siis WTF

Eli edelleen olen paksu ja harrastan korkeintaan metsässä kävelyä, ettei kukaan näe.
Keppikävelykin tuntuu niin tyhmältä, kun en saa jalkoja ja käsiä samaan tahtiin. Kädet ei pysy vauhdissa...

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos mä olisin maksanut jumppatunnista, niin ihan varmasti sitkeilisin loppuun asti ja yrittäisin, kun kerrankin olisin uskaltautunut lähtemään. Ei varmaan tulisi pieneen mieleenkään häipyä tunnilta kesken ihan siltä varalta että ärsyttäisin jotain pikkusielua.

Oikeasti on ihmisiä, joilla kehon koordinaatio ei ole ihan yhtä suvereenia kuin toisilla.

Mä en ymmärrä miksi sua kaivelee niin kovasti, että joku muu ei osaa joitain juttuja. Jos se olisit sinä itse, joka mokaili, niin silloin ymmärtäisin ketutuksen.

Ei mua kaivele muiden osaamiset tai osaamattomuudet, mutta mun jumppatuntiani (kotiäiti olen ja kuntoilemassa käyminen on todellinen henkireikä, tärkeä juttu) nyt hieman pilasi tämä yksi poukkoilija. Jouduin välillä siirtymäänkin kun meinasi "hyökätä" liian lähelle. Ja minäkin olen siitä tunnista maksanut...

Yhteistyössä