Viisivuotiasta ei huomattu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, ja kyllä jokainen 5-vuotias aina tottelee äitiään :D
Tuskin äiti halusi lapselle pahaa, oli vain tyhmä ja itsekeskeinen. Ja noin isosta typeryydestä voi kyllä "lyödä" useammankin kerran.

Noh, minä en vieläkään ymmärrä miten tämä "lyömisen" jatkuminen edistäisi lapsen ja äidin tulevaisuutta mitenkään. Päinvastoin..

Joten olen sitä mieltä henkilökohtaisesti että nuo haukkumiset ovat vain turhaa ja enemmänkin vahingoittavat myös lasta tulvaisuudessa kun äiti kärsii.

Noh, minä en vieläkään ymmärrä miten tämä "lyömisen" jatkuminen edistäisi lapsen ja äidin tulevaisuutta mitenkään. Päinvastoin..

Joten olen sitä mieltä henkilökohtaisesti että nuo haukkumiset ovat vain turhaa ja enemmänkin vahingoittavat myös lasta tulvaisuudessa kun äiti kärsii.
No ei se tuota äitiä tai lasta enää autakaan, koska emme voi palata ajassa taaksepäin. Mutta yhteiskunnan läpi kulkeva paheksunnan aalto auttaa niitä lapsia, joiden äidit tekisivät saman lapsilleen tulevaisuudessa, elleivät olisi joutuneet asiaa tämän yhteiskunnan paheksunnan kautta käsittelemään. Ilman paheksuntaa viesti ei kulje kaikille yhtä tehokkaasti. Paheksunta tekee tuosta äidistä varoittavan esimerkin muille.

No ei se tuota äitiä tai lasta enää autakaan, koska emme voi palata ajassa taaksepäin. Mutta yhteiskunnan läpi kulkeva paheksunnan aalto auttaa niitä lapsia, joiden äidit tekisivät saman lapsilleen tulevaisuudessa, elleivät olisi joutuneet asiaa tämän yhteiskunnan paheksunnan kautta käsittelemään. Ilman paheksuntaa viesti ei kulje kaikille yhtä tehokkaasti. Paheksunta tekee tuosta äidistä varoittavan esimerkin muille.

Toki tuossa olen samaa mieltä, että paheksunta asiaan on ok.

Täälä kun vaan on näitä "se halusikin sen kuolevan" juttuja, niin mun mielestä siinä menee raja.

Paheksuntana voi itsekin sanoa että äiti on hyvin vastuuton ja kaikinpuolin typerä, sekä itsekeskeinen sinä päivänä. Toivottavasti oppii virheistään.

Mistä näitä totaali-idiootteja oikein syntyy? Siis sehän on päivänselvä asia, että aina kun kyseessä on lapsi ja vesi, niin hetkeksikään ei voi vanhempi irrottaa katsettaan lapsesta. Ei hetkeksikään! Ei edes niin, että vanhempi esim. lukee kirjaa rannalla ja lapsi leikkii vesirajassa. Katseen pitää olla kiinnitettynä lapseen aivan jatkuvasti.

Mutta tämähän on jo kaiken huippu. Että oikein lähtee kaverin kanssa saunomaan ja jättää lapsen veteen. Melkein tästä voisi jonkun Vuoden Äiti -mitallin antaa. Nämä on juuri niitä ihmisiä, joiden takia veitsessä pitää lukea: "älä työnnä silmään, saattaa aiheuttaa näön menetyksen".

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok

Toivon mukaan edistää sillä tavoin, että ymmärtää jatkossa huolehtia lapsestaan paremmin.
Päähänkö häntä pitäisi taputella, että ei se mitään.

• Tykkää
Toivon mukaan edistää sillä tavoin, että ymmärtää jatkossa huolehtia lapsestaan paremmin.
Päähänkö häntä pitäisi taputella, että ei se mitään.

Siis hänhän sai mielestäni ihan hyvän rangaistuksen jo.
Mikä siitä jää epäselväksi? ei kukaan ole taputellut kenenkään päätä tässä ketjussa niinkuin haluat asian jatkuvasti nähdä.

Voithan sä kaikkia elämässään mokanneita äitejä mennä vaikka sylkemään naamalle, se on sun asia. Niin varmaan hyvin maailma pyöris.

Mutta onneksi meillä on vielä jonkinmoinen laki ja rangaistus jotteivat ihmiset juurikin ala käyttämään jotain omaa oikeuttaan tuomita mielivaltaisuutensa mukaan.

Siis hänhän sai mielestäni ihan hyvän rangaistuksen jo.
Mikä siitä jää epäselväksi? ei kukaan ole taputellut kenenkään päätä tässä ketjussa niinkuin haluat asian jatkuvasti nähdä.

Voithan sä kaikkia elämässään mokanneita äitejä mennä vaikka sylkemään naamalle, se on sun asia. Niin varmaan hyvin maailma pyöris.

Mutta onneksi meillä on vielä jonkinmoinen laki ja rangaistus jotteivat ihmiset juurikin ala käyttämään jotain omaa oikeuttaan tuomita mielivaltaisuutensa mukaan.
Mielestäni 1500 maksaminen perheen sisäisenä siirtona ei ole tuollaisesta mikään "hyvä" rangaistus. Ehdollinen vankeustuomio on yhtä tyhjän kanssa, ellei sitten uudelleen tee jotain yhtä typerää.

Ja mielestäni tuo ei ole mikään pieni moka, vaan osoittaa joko täydellistä piittaamattomuutta tai vakavaa järjen köyhyyttä. Mokaksi voit sanoa sitä, kun äiti unohtaa vaikka antaa iltapalan lapselle. Sen sijaan tietoista päätöstä jättää uimataidoton lapsi veteen ei voi parhaalla tahdollakaan kutsua mokaksi.

• Tykkää
Mielestäni 1500 maksaminen perheen sisäisenä siirtona ei ole tuollaisesta mikään "hyvä" rangaistus. Ehdollinen vankeustuomio on yhtä tyhjän kanssa, ellei sitten uudelleen tee jotain yhtä typerää.

Ja mielestäni tuo ei ole mikään pieni moka, vaan osoittaa joko täydellistä piittaamattomuutta tai vakavaa järjen köyhyyttä. Mokaksi voit sanoa sitä, kun äiti unohtaa vaikka antaa iltapalan lapselle. Sen sijaan tietoista päätöstä jättää uimataidoton lapsi veteen ei voi parhaalla tahdollakaan kutsua mokaksi.

Jos se ei ollut moka, oliko se sitten murhanyritys? Vai tapon? vai ehkäpä salamurhan?

Mitä väliä jollain sanalla on, kun noista mikään ei kuvaa tuollaista tapahtumaa.

Ja vielä siihen, että äiti varmasti kokee asiasta vielä kauan traumaattisia muistoja sekä poika.

Vai tunnetko hänet niin hyvin ettei näin voisi olla?

Mä en ainakaan uimahallissa näe mitään kun olen jättänyt silmälasit pukukaappiin. Kaikki ihmiset ovat vain "mönttejä", jotka liikkuvat. Joten aivan hyvin voisin mennä hukkuvan ohi mitään huomaamatta.

Jos se ei ollut moka, oliko se sitten murhanyritys? Vai tapon? vai ehkäpä salamurhan?

Mitä väliä jollain sanalla on, kun noista mikään ei kuvaa tuollaista tapahtumaa.

Ja vielä siihen, että äiti varmasti kokee asiasta vielä kauan traumaattisia muistoja sekä poika.

Vai tunnetko hänet niin hyvin ettei näin voisi olla?
Se oli heitteillepano. Tai mistä minä tiedän, vaikka olisi ollut kännimoka.

Mutta onhan sillä väliä, miksi asioita nimittää. Et voi raiskaustakaan nimittää iskuyritykseksi tai päähän potkimista pieneksi hipaisuksi.

• Tykkää
Tuo on totta ja ikävä kyllä varsinkin miehet leimataan helposti pedareiksi..mutta siltikin jonkun olis pitänyt mennä tarkistamaan tilanne hetimiten.
Mä olen mies.
Minä en suomen lakia pelkää.
Ei ole syytä.
Laissa on mainittu semmoiset asiat kuin hätä ja pakko joiden nojalla voi tarvittaessa rikkoa kaikkia muita lakeja.

Tossa valvontakamera kuvaa koko ajan. Missä helvetissä on hän jonka pitäis katsoa sitä valvontakameraa?

Mä olen mies.
Minä en suomen lakia pelkää.
Ei ole syytä.
Laissa on mainittu semmoiset asiat kuin hätä ja pakko joiden nojalla voi tarvittaessa rikkoa kaikkia muita lakeja.

Tossa valvontakamera kuvaa koko ajan. Missä helvetissä on hän jonka pitäis katsoa sitä valvontakameraa?
Sinä olet mies ja minä olen nainen..sinä myönsit tänä iltana käyttäväsi naisten alushousuja ja minäkään en Suomen lakia pelkää, siltikin...pyrin kunnioittamaan maamme lakeja..

Sama tuli mieleen että mitä teki hän jonka tehtävä olisi valvoa valvontakameraa?:unsure:

Monillakaan ei näytä tähän olevan vastausta. Sitä monet ihmettelivät äidinkin syyllistämisen sijaan...
Kaikinpuolin erittäin surullinen tapaus..helppoa lähteä syyttämään ja syylistämään äitiä ja unohtaa, että äiti on varmaan hoitanut tuon asian jo ihan itse omasta takaa ja monta kertaa...ja tulee toistamaan saman loppu elämänsä ajan ainakin ajatuksissaan.:unsure:

Kaikinpuolin erittäin surullinen tapaus..helppoa lähteä syyttämään ja syylistämään äitiä ja unohtaa, että äiti on varmaan hoitanut tuon asian jo ihan itse omasta takaa ja monta kertaa...ja tulee toistamaan saman loppu elämänsä ajan ainakin ajatuksissaan.:unsure:

No sitä..
Olen tässä koettanut hieman sanoa samaa, mutta äiti kai on automaattisesti se hirviö tässä tapauksessa. Itse ainakin ihmisenä erehtyvänä ikävä kyllä saattaisin joskus erehtyä pahemmankin kerran joskus, siksi en lähtisi itse tuomitsemaan :/ Mun mielestä ädillä on tarpeeksi taakkaa jatkaa nyt eteenpäin. Ja ainoa jota itse teen on mielessäni rukoilla voimia.. Molemmille.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Sinä olet mies ja minä olen nainen..sinä myönsit tänä iltana käyttäväsi naisten alushousuja ja minäkään en Suomen lakia pelkää, siltikin...pyrin kunnioittamaan maamme lakeja..

Sama tuli mieleen että mitä teki hän jonka tehtävä olisi valvoa valvontakameraa?:unsure:
Oli kusella?

Suomessa pakko- ja hätätilanteissa saa rikkoa mitä tahansa muuta lakia. Se on ihan lakiin kirjattu.

Mutta mä en tahdo olla juristi tai valamies joka joutuu pohtimaan sitä, että oliko burkha viissenttiä liian lyhyt.