Viivästynyt hampaiden puhkeaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pippis

Vieras
Olen 12 kuisen pikkutytön äiti ja täällä odotellaan EDELLEENKIN sitä ensimmäisen hampaan puhkeamista... Tyttö on muuten ihan normaali kehitykseltään, mutta hampaita ei vielä näy eikä kuulu.. Höh. Pistää jo harmittamaan kun kaikki ihmettelevät asiaa. Isoäitini tosin kertoi että toinen tädeistäni oli 1v.2kk kun hänelle tuli eka hammas, joten...
Pari viikkoa sitten oltiin hammaslääkärissäkin käymässä eikä sieltä kyllä irronnut mitään järkevää tietoa asiasta. Sanoi vain että ennätysten kirjaan päästään jos ei hampaita puhkea... Kaikille ne ovat jossain vaiheessa ilmestyneet. :whistle: Toisilla se vain kestää kauemmin. Pyysi ottamaan parin kuukauden päästä yhteyttä jos vieläkään ei ole hammasta ilmestynyt. Mitäköhän ne sitten tekevät? Laittavat tekarit suuhun, vai? (heh-heh)

Sitä minä vain, että onko täällä ketään muuta vanhempaa jonka lapsella olisi kestänyt kauemmin tuo hampaiden tulo? Toisi hieman lohtua tähän epävarmuuteen kun kuulisi vastaavanlaisita kokemuksista...

Kiitosnäkemiin ja aurinkoista alkukesää kaikille! :D (vilautetaan vähän purukalustoa...)

Meidan tytolla tuli ekat hampaat 13 kuisena! Nut on 16 kk ja tekee 6 samaan aikaan... voi sita tuskaa! Ei siis kannata huolehti, kylla ne helmiaiset sielta ilmestyy! Meilla ainakin tytto pytsui syomaan kaikkia ruokia vaikka hampaita ei ollutkaan.

Mulle kerrottiin etta jos hampaita ei nay 15kk mennessa, niin hammaslaakari viiltaa ikenet auki ja vetaa niita hampaita ulos!!!! USKOMATONTA! En tiia kavisko oikeesti noin?

Oi ihanaa.

Tosi helpottavaa kuulla että on muitakin "hampaiden odottelijoita".

Eniten tässä kai harmittaa toisten ihmisten ihmettelyt asian suhteen...

Eipähän tule ainakaan reikiä hampaisiin kun ovat ikenen alla piilossa! ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 12:25 Satu kirjoitti:
Mulle kerrottiin etta jos hampaita ei nay 15kk mennessa, niin hammaslaakari viiltaa ikenet auki ja vetaa niita hampaita ulos!!!! USKOMATONTA! En tiia kavisko oikeesti noin?

No ei kai nyt sentään...

Kuulostaa turhan hurjalta ollakseen totta... Vaikka kai maar niistä hammaslääkäreistä voi uskoa mitä vaan! B)

Älä huoli, et ole ainoa! Meidän pojalle tuli ensimmäinen hammas vuoden ikäisenä. Sekin ylös. Nyt on ylähampaita 4 ja alhaalle juuri puhkesi toinen, ikää 1 v 4 kk.

miulle ittelle tuli eka hammas vasta 14 kk iässä mutta kyllä ne kaikki seiltä loppusalta tulivat ja ehjinä on pysyneet. meidän tyty on nyt 1 v ja 3 vk ja nyt vasta puhkesi toinen hammas. eka tuli melkein vuosikkaana.

Vieläkö löytyisi sen ensimmäisen hampaan odottelijoita..? B)

Mua jotenkin vaan "pelottaa" että mitä sitten, jos sitä hammasta ei näy eikä kuulu parin kk:n sisällä...

Neuvolassakin sanottin vain että se on niin yksilöllistä, mutta kukaan ei kerro asiasta sen enempää. Höh... Tulis nyt jo se hampaan mokoma... Mun mielestä neidin ikenet eivät ole edes niin turvonneet että sieltä pukkaisi yhtään mitään vielä vähään aikaan.

Ärsyttää kun ihmiset ihmettelevät asiaa silmät päässään pyörien.. :headwall: