[QUOTE="vieras";23618550]Minä en edes enää ilkeä mennä perhekerhoihin tai muihin vastaaviin. Niissä käyminen on silkkaa tuskaa. Lapsi riehuu, minä komennan, välillä käydään eteisessä jäähyllä miettimässä&rauhoittumassa, lähtiessä pukemisen kanssa hirveä show... ei mitään järkeä koko touhussa. Minä en saa sosiaalisiakontakteja siellä, lapsi ei leiki, vaan riehuu ja jälkeenpäin turhauttaa, hävettää ja itkettää.[/QUOTE]
Älä noin ajattele! Eihän lapsi opi käyttäytymään jos ei missään käy! Jos tuntuu että muut katsovat kulmien alta niin anna katsoa, omapahan on pieni, surkea maailmansa!
Yritä vaikka ensi kerralla kokeilla sitä että kiellät vain silloin kun oikeasti vaaratilanne. Ei se riehuminen ja vauhdikkuus mikään kamala asia ole, kyllä ääntä tähän maailmaan mahtuu. Lapselle saattaa tulla negatiivisuuden oravanpyörä jos saa tietyissä tilanteissa vaan pelkkää kieltoa ja rajoitusta osakseen.
Älä noin ajattele! Eihän lapsi opi käyttäytymään jos ei missään käy! Jos tuntuu että muut katsovat kulmien alta niin anna katsoa, omapahan on pieni, surkea maailmansa!