Vilkkaiden, reippaiden uhmaikäisten vanhemmat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23618550]Minä en edes enää ilkeä mennä perhekerhoihin tai muihin vastaaviin. Niissä käyminen on silkkaa tuskaa. Lapsi riehuu, minä komennan, välillä käydään eteisessä jäähyllä miettimässä&rauhoittumassa, lähtiessä pukemisen kanssa hirveä show... ei mitään järkeä koko touhussa. Minä en saa sosiaalisiakontakteja siellä, lapsi ei leiki, vaan riehuu ja jälkeenpäin turhauttaa, hävettää ja itkettää.[/QUOTE]

Älä noin ajattele! Eihän lapsi opi käyttäytymään jos ei missään käy! Jos tuntuu että muut katsovat kulmien alta niin anna katsoa, omapahan on pieni, surkea maailmansa! :) Yritä vaikka ensi kerralla kokeilla sitä että kiellät vain silloin kun oikeasti vaaratilanne. Ei se riehuminen ja vauhdikkuus mikään kamala asia ole, kyllä ääntä tähän maailmaan mahtuu. Lapselle saattaa tulla negatiivisuuden oravanpyörä jos saa tietyissä tilanteissa vaan pelkkää kieltoa ja rajoitusta osakseen.

[QUOTE="mammutti";23618660]Tää on niin totta! Odotankin kesää kuin kuuta nousevaa, että päästään maalle,jossa suurimman osan päivän puuhista voi tehdä lasten kanssa yhdessä ilman, että tarvitsisi sen kummemmin suunnitella päiväksi mitään aktivitetteja. Lapset nauttii kun saavat olla mukana hoitamassa eläimiä, hakemassa puita ja vettä saunaan. Täällä Stadissa semmoista perustekemistä pitää oikein keksimällä keksiä.
ps.Myös Mammutti oli lapsena ahkera tallityttö ja vietti kaikki kesät kummien navetassa lehmänkakkaa kolaamalla ;)[/QUOTE]

Jee kohtalotoveri :wave: Mutta tosiaan ei juuri mitään lapsipaikkoja näy taajamissa, kaikki ovat sitten jotain maksullisia juttuja jos haluaa jotain erilaista. Ja srk jutut tai kerhot ei ole mun juttu...Mutta ehkä täältä joskus vielä pääsee landelle :whistle: sinne sopii näin "yksinkertainen landeäitee" hyvin heh...Ainaki mä tykkäsin siitä elämästä ja lapsi pystyi olee mukana kaikessa. Nyt saa vahtia autoja, mopoja, pyöriä yms ettei itsekään tuolla ulkona rentoudu lainkaan!

[QUOTE="vieras";23618632]Voi meidän pieniä poikia. Täällä naisten maailmassa. :(
En enää ihmettele poikien puolustajia, esim. Jari Sinkkosta ym.
Ja kyllä tuo nuorten miesten syrjäytyminenkin aika kamalalta tuntuu.[/QUOTE]

Jari Sinkkonen ja Raisa Cacciatore ovat suurinpiirtein jumalia mulle! :) Olen todellakin poikien puolustaja, tai lähinnä tasavertaisuuden. Se on niin kovin helppo tyttöjen tai poikavauvan äitinä katsella ihmetellen pienten poikien menoa ja puhua selän takana äidistä pahaa. Sen minkä tyttö osaa sanallisessa ilmaisussa paremmin, osaa poika paremmin fyysisissä suorituksissa. He vaan ovat erilaisia eikä heitä voi todellakaan verrata eikä asettaa samoihin muotteihin.

Jep, täällä on 4v tuittupää ja näyttää olevan tuo 2v samaa mallia, jos vielä vähän vielä itsepäisempikin.. Ja poikia ovat. Mä vielä elättelen toiveita että tuo kuopus olisi vähän rauhallisempi tapaus.
Meillä on käynyt hyvä tuuri esikoisen päiväkerhon kanssa, siellä on monta samanikäistä poikaa ja ovat paljon ulkona. Kuulemma painivat paljon ja kiipeilevät puissa.

[QUOTE="vieras";23618184]Puhutko sä meidän lapsesta? :D
Kyllä kateellisena katson kun muut äidit saa istua hiekkalaatikon reunalla ottamassa aurinkoa ja mä juoksen lapseni perässä... Mutta on tuo raivostuttava,haastava,vilkas lapsi myös niin ihanan hassu ja hauska ja ihana :) Omaa aikaa on otettava esim. shoppailun muodossa aika ajoin niin taas jaksaa...[/QUOTE]

Siis sen kaiken vilkkauden touhun ja ärjyämisen ja tahtomisen ohella munkin muksu on niin hassu ja hauska,jos tuntuu että meinaa hermo mennä monta kertaa päivässä niin kylläpä sitä saa nauraakkin monta kertaa päivässä ja KOSKAAN ei ole tylsää.

meillä on koko joukko todella vilkas,ja uskoisin että tämä 5 poika on myös samaa laatua.mulla olis tylsää jos joutuisin olee hiekkiksen reunalla lasten kanssa,mä tykkään itekki mennä jos ulos on menty.joustaan hippaa ja ollaan piilosta,kiipeillään puissa sinne minne lapsetkin ni mamma perässsä.nyt on ollu onkelmia jaksamisessa johtuen raskaudesta...mutta muuten nautin just näistä vilkkaista lapsista,paljon hauskempaa on puuhata lapsen kanssa joka oikeesti jaksaa liikkua ja jolla on omaa tahtoa.

Minä ainakin tunnen myötätuntoa kuin etta haukkuisn, jos äiti/isä yrittää tosiaankin saada Lasta rauhoittumaan yms, mutta sellaisia saatan paheksua, jotka vain hymisee ja naureskelee(voi voi tuota meidän lasta kun se on niin hassu) kun "siiriliisa/nicopetteri" resuaa ja häiriköi..Lapsia on vilkkaita ja rauhallisia niin tytöissä kuin pojissakin..

Yhteistyössä