Villa Lyhty uudessa paikassa, onko kukaan joka jo käynyt katsomassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiittäen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä että ei Lyhdyn voittanutta ole.
Tänään taas kävin ostoksilla, edullista ja todella hyväkuntoista tavaraa löytyi.
Toki niitä yli hinnoilteltuja löytyy joukosta mutta saahan sitä pyytää :D

Myyjänä ja ostajana, käyn ehdottomasti lyhdyssä edelleenkin vaikka vähän kauempaakin

Alkuperäinen kirjoittaja myyjän kokemuksia:
Nyt en voi kuin ihmetellä kuinka voi väittää että naperotori olisi ykkönen,,,kyllähän sen meistä jokainen tietää jos vain on kirppiksillä pyörinyt mikä on tällä hetkellä latenkirppiksistä ykkönen!! Eilen kävin naperotorilla ja siellä jopa kolme asiakasta lauantaina!!,,,kun taas menin Villa Lyhtyyn siellä kunnon viikonloppu kuhina,,,joka siellä ollut jo viimeisen 2 ja puolen vuoden ajan!! En myyjänä voi uskoa tuota väitettä että naperotorilla olisi myynnit hyviä, toisin kun taas Lyhdyssä kauppa käy myöskin arkena!! ja nostan hattua Lyhdyn omistajielle, tytöt pyörittäneet putiikkia jo kohta kolmatta vuotta ja aina siellä on työntekijöillä kiire! ,,,niin helppohan noita uusia on luoda ja kopioida liikeidea muilta,,,mutta liikkeen pystyssä pitäminen ja suosiossa vuosia on jo toinen juttu!!

Kävin siellä torstaina ja oli tosiaan niin kiire, että kaksi myyjää oli yhtä aikaa tupakalla kaikessa rauhassa kun itse seisoin ikkunan takana kassalla odottelemassa, että voisin maksaa...

Hei! Haluaisin kertoa oman kokemukseni Kumpulan uudelta vekarakirppikseltä. Mulla oli tammikuun lopulla sielä viikon pöytä ja myin useamman sadan euron edestä lastentavaraa.
Vielä sielä oli tyhjiäkin paikkoja, mutta ostajia oli tosi paljon. Siistit ja hyvät tilat ja mahtui hyvin vaunujenkin kanssa liikkumaan, toisin kuin villa lyhdyssä, johon olin tosi pettynyt muuton jälkeen..
Suosittelen ehdottomasti muidenkin tutustumaan tähän uuteen vekarakirppikseen, sielä vielä hyvä tarjous 2viikkoa 50?

Ihan varmasti on siistein, käykää itse kahtoon paikka, jos ette usko!!! Kateellisten ja kilpailijoitten panettelua haukkua paikkaa. Naperotorin nettisivuilla myös kuvagalleria, joka antaa osviittaa paikasta. :D

Perjantaina kävin katsomassa minkälainen paikka ja se vasta osottautuikin huonoksi! Minun lisäkseni ei ollut kuin myyjät ja heidän lapset leikkimässä "leikkinurkassa". Ihan hyvät pöydät on, mutta aika huonoa tavaraa ja aika monessa pöydässä myytii Thaimaasta tuotuja teko orkideja hintaan 25?! Olin todella pettynyt! Vähän pöytiä ja hirvittävän pieni paikka! En menisi myymään sinne!

Mä en pidä Villa Lyhdystä enää lainkaan niiden myyjien/omistajien takia! :(
Ollaan oltu myymässä 3-4 kertaa ja ihan hyvät tuotot on saatu, mutta niiden naikkosten asenne!? :o
Voi kiesus sentään! Pöytää ei meinannut saada varata koska toinen omistajista valitti koko ajan kuinka kiire heillä on eikä kerkiä ottamaan varauksia vastaan! Just, myyjäthän ne tuotot heille tuo... ;) Ja jos kerran on noin kiire ni sitten lisää henkilökuntaa!! Mutta sehän on heidän pussistaan pois.
Ja toisekseen en pitänyt heidän tavasta arvostella myyjiä. :(
Eräälläkin oli kuulemma mielenterveydenongelmia kun lopetti myymisen heillä. Eipä paljoa kiinnosta sponssata heidän toimintaa.
Paljonkos siellä uudessa maksaa pöytä/viikko? Mähän epäilen tuota vuokran korotusta... Yhteen aikaanhan he nostivat pöytävuokrat hirmu korkealle ja päälle vielä %-tuoton myynnistä! :o
Palautetta tuli, ja paljon ja lopettivat %-osuuden ottamisen.

Mä olen pettynyt tuohon Villa Lyhtyyn muuton jälkeen. On jotenkin ahdas ja "törkyisempi" kuin ennen.

Hinta ja laatu ei enään oikein kohtaa (siihenhän pitäjät eivät tosin voi vaikuttaa). Likaisia ja huono kuntoisia vaatteita on tosi paljon. Siis ihan sellaisia mitä en kehtaisi edes antaa ilmaiseksi.

Nykyisin siis käyn vähemmän, kun en jaksa penkoa "roskan" keskeltä "helmiä"...

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Mä olen pettynyt tuohon Villa Lyhtyyn muuton jälkeen. On jotenkin ahdas ja "törkyisempi" kuin ennen.

Hinta ja laatu ei enään oikein kohtaa (siihenhän pitäjät eivät tosin voi vaikuttaa). Likaisia ja huono kuntoisia vaatteita on tosi paljon. Siis ihan sellaisia mitä en kehtaisi edes antaa ilmaiseksi.

Nykyisin siis käyn vähemmän, kun en jaksa penkoa "roskan" keskeltä "helmiä"...

Asiallinen nikki sulla! B)

Kyllä ne omistajat toisaalta voi vaikuttaa siihen hintaan. Jos pöytävuokra on tolkuton ni sehän siirtyy heti hintoihin. :(

Itse olen myös huomannut, että osa henkilökunnasta on hieman epäystävällisiä. Muutama nuorempi tyttö on kyllä ollut paljon ystävällisimpiä ja asiallisimpia, josta olen hieman yllättynyt. : O

Niin on hinnat katossa... villa lyhty 40/35 ? rekillä / ilman, naperotori 32? ja tuusulassa 25? että vaikka ei vielä uudemmissa ihan niin paljoa ostajia käy kuin villa lyhdyssä niin kyllä omalla kohdallani hinta ratkaisee.... kuinka paljon saa olla tavaraa jotta saa vuokran katettua? ei kestä mun kukkaro kyllä. Tänään villa lyhdyssä penkoessani, ei ollut mitään kiirettä kyllä sielläkään ja empä jaksanut kaikkia kasoja penkoakkaan ku jokainen pöytä sekaisin =(( empä taida jaksaa viikottain sinne ennää ajella.

Alkuperäinen kirjoittaja LOL:
Alkuperäinen kirjoittaja myyjän kokemuksia:
Nyt en voi kuin ihmetellä kuinka voi väittää että naperotori olisi ykkönen,,,kyllähän sen meistä jokainen tietää jos vain on kirppiksillä pyörinyt mikä on tällä hetkellä latenkirppiksistä ykkönen!! Eilen kävin naperotorilla ja siellä jopa kolme asiakasta lauantaina!!,,,kun taas menin Villa Lyhtyyn siellä kunnon viikonloppu kuhina,,,joka siellä ollut jo viimeisen 2 ja puolen vuoden ajan!! En myyjänä voi uskoa tuota väitettä että naperotorilla olisi myynnit hyviä, toisin kun taas Lyhdyssä kauppa käy myöskin arkena!! ja nostan hattua Lyhdyn omistajielle, tytöt pyörittäneet putiikkia jo kohta kolmatta vuotta ja aina siellä on työntekijöillä kiire! ,,,niin helppohan noita uusia on luoda ja kopioida liikeidea muilta,,,mutta liikkeen pystyssä pitäminen ja suosiossa vuosia on jo toinen juttu!!

Kävin siellä torstaina ja oli tosiaan niin kiire, että kaksi myyjää oli yhtä aikaa tupakalla kaikessa rauhassa kun itse seisoin ikkunan takana kassalla odottelemassa, että voisin maksaa...

Mä kävin tiistaina ja sama juttu! Ei kyllä vakuuta...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä en pidä Villa Lyhdystä enää lainkaan niiden myyjien/omistajien takia! :( Ollaan oltu myymässä 3-4 kertaa ja ihan hyvät tuotot on saatu, mutta niiden naikkosten asenne!? :o Voi kiesus sentään! Pöytää ei meinannut saada varata koska toinen omistajista valitti koko ajan kuinka kiire heillä on eikä kerkiä ottamaan varauksia vastaan! Just, myyjäthän ne tuotot heille tuo... ;) Ja jos kerran on noin kiire ni sitten lisää henkilökuntaa!! Mutta sehän on heidän pussistaan pois.
Ja toisekseen en pitänyt heidän tavasta arvostella myyjiä. :(
Eräälläkin oli kuulemma mielenterveydenongelmia kun lopetti myymisen heillä. Eipä paljoa kiinnosta sponssata heidän toimintaa.

Joo, mullekin on tökkinyt niiden omistajanaisten asenne alusta alkaen. Valittavat aina suureen ääneen kuinka pöydät on pengottu ja mäkin olen kuullut niiden arvostelevan jotain vakimyyjää! Myyjä kun varasi pöydän, olivat puhelmessa niin maireina, mutta puhelun loputtua pyörittelivät silmiään ja jupisivat jotain "mitähän se tällä kertaa keksii" -tyyppistä siitä ihmisestä. Todella, todella mautonta laukoa tuollaisia asiakkaiden kuullen.

Pari kertaa olen nyt käynnyt Villa Lyhdyssä muuton jälkeen ja olen tosi pettynyt, ennen kävin usein ja tykkäsin paikasta, nyt ei enää nappaa...

-Tilat on ahtaamman tuntiset kuin ennen, tuntuu ettei "happi riitä" ja matkarattaidenkin kanssa on vaikeampi kulkea kuin aijemmassa paikassa jossa oli pitkät suorat käytävät, nyt sokkeloisempi ja tuntuu, että käytävät on kapeammat kuin ennen eli jos tulee toiset rattaat vastaan niin ei meinaa mahtua ohittamaan. Tietty jos pääsee ilman rattaita kulkemaan, itse en uskalla siihen pihalle vauvaa jättää kun tuntuu niin kapealta se edusta, että parkkiin tulevat autot on ihan kiinni rattaissa ja aina siinä notkuu jompikumpi omistajista tupakalla -> tupakansavut kulkeutuu suoraan vaunuihin.

-Tavarassa selkeä muutos viime syksyyn, isommille lapsille ei löydy enää mitään ja vauvanvaatteetkin aika hinnoissa. Mistähän tämä muutos sitten johtuu, liekö myyjille noussut päähän se, kun kuulee monen tehneen ison tilin ko paikassa ja siksi hinnat nostettu korkeiksi vai onko siellä omistajilta ohjeet hintoihin? Esim kulahtanut Reimatec , jossa polvet jo puhki niin hinta 25 euroa!!! Äp-vaatteet joita sai aijemmin 0.5-1e/kpl on nyt monet 3-4e/kpl.

-Kahvila-tila on pieni ja ahdas, jos siinä syötät lapsia kierroksen päätteeksi niin ruuhka-aikaan niin ei riitä pöytätila, toisin kuin vanhassa paikassa. Ja jos sinne työntää muutamat rattaat niin ei muut pääse kulkemaan, aijemmassa se tila oli pitkittäinen ja pöytien välissä kivasti tilaa.

-Vanhassa paikassa oli mukava, ei kirppismäinen tunnelma, siihen sisustukseen oli panostettu, nyt tuntuu että vaikka avaamisesta on jo reilusti yli kk niin sisutaminen ei nää kiinnosta?

-Isommille tavaroille nyt ahtaampi tila, minä tykkäsin kokeilla vaunuja ihan luonnossa enkä pelkän ilmoituksen ja kuvan peruseella ostaisi. Matkarattaat tuolta vanhasta ostin, oli kiva kun oli esillä useita malleja ja sai testailla rauhassa ennen ostopäätöstä, jos menet toisen kotiin testaamaan niin hankalaksi menee kiertää monessa paikassa.

Ja tuo on totta, että omistajilla aina ollut aika koppava asenne myyjiä ja ostajiakin kohtaan, etenkin jos ruuhkaa niin se huokailu siinä, että kuinka kiirettä pitää, vaikka siitähän he elantonsa saavat mitä enemmän ko paikassa käy väkeä. ja mitenkään erityisen avuliata eivät tunnu olevan, useamman kerran olen huomannut kun joku kysyy jotain tiettyä kokoa tms niin vastaus on tyyliin, "...emme me voi tietää, tavaraa on niin paljon, senkun alat etsiä..." Kyllähän se on ymmärrettävää, että eivät voi kaikkea tietää, joten tuntuu aika epätodennäköiseltä kun joku tuohon kirjoitti, että ovat etsineet hänelle mitä tarvitsee. Olikohan ko kirjoittaja omistajien tuttu? ;)

Mikään asiantuntia en näissä asioissa ole mutta kerrassaan mitään toivomisen varaa ei jäänyt. Paikka oli tosi siisti ja tilava ja helppo paikka olla lasten kanssa. Tavaraa oli paljon ja hyvää, vaikka osa pöydistä oli tyhjänä. Muita ostajia oli muutama, ei päässyt ruuhkaa tulemaan ainakaan arki-aamupäivänä.

Olen käynyt siellä nyt kolmisen kertaa ja joka kerta on löytynyt jotain :)
Ekalla käyntikerrallani siellä oli tosi paljon tyhjiä pöytiä, mutta nyt myyjät lisääntyny huimasti.
Viimeksi löysin vaatteita isommalle lapsellekin sieltä.

Siisti paikka ja pääsee hyvin esim. bussilla. Suosittelen!

Olen nyt viimeisen parin viikon aikana käynyt kaikissa tässä puheena olevissa.

Kävin Naperotorilla, joka oli aika ok. Tyhjiä pöytiä oli. Yllättäen löysin sieltä hyvin "isoissa koissa" eli kun haen noin 1110-116 cm vaatetta. Ostin 3 paitaa, farkut, housuja, yöpaidan... Siellä myyjä aktiivisesti koetti saada myymään heille ja heillä olisi oikein noutopalvelu eli 5 e siitä että vaatteet haettaisiin. Mulle autottomalle se on hyvä diili. Maaliskuun tarjous: Pöytävuokra 66euroa/ 3 viikkoa.

Villa lyhdyssä kävin, löysin vain yhden paidan, vaikka lähes kaikki pöydät olivat varattu. En oo myöskään koskaan tykännyt noista omistajista, tosi ulkokultaisia tyyliin maireita edessä ja mitä lie takana. Kirppis uudessa tilassa ok, mutta noita hintoja!!! Kaikilla ei enää oo tankoa ja tangoton tila on 35 e/viikko ja tangollinen 40 e!!!!!

Kävin myös vekarakirppiksellä Kumpulassa, jolle soisin myös suosiota. Iso, valoisa tila, tosi hyvien liikenneyhteyksien päässä Vantaaltakin. Enemmänkin myyjiä sopisi sinne. Löysin parit housut ja yöpaidan ja pari mekkoa. Ja oli kiva myyjä. Nyt siellä on joku pöytätarjous (50 e / 2 vkoa). Kaikki paikat tangollisia (tanko pöytien välissä kuin villa lyhdyssäkin vanhassa paikassa).

Myyntiä ajatellen niin noiden vekarakirppiksen ja naperotorin hintalaput saisi sieltä sivuilta suoraan eikä tarvi hakea tms. Plus tangollinen on aina parempi myyntipaikka.

Elikkä Villalyhdyn poppoo vastaa nyt:

Taukoja on pidettävä, toki olemme hyvin pahoillamme jos asiakas on joutunut sen vuoksi
odottamaan!!

Vuokran noususta vanhassa paikassa.. Eli vuokran-antaja vaihtui ja uusi olisi halunnut 1000? enemmän vuokraa. Tämän vuoksi ei ollut millään muotoa mahdollista jäädä vanhaan tilaan vaikka olisimme halunneet.
Tiloja ei ole helppo löytää, etsimme ahkerasti ja löysimme läheltä uuden tilan jonka saimme samaan hintaan kuin vanhan tilan.
Teimme töitä 3 viikkoa joka päivä jotta saimme tilan siihen pisteeseen että avasimme.

Pöytiä on 5 vähemmän kuin vanhassa paikassa.
Pöytien välit ovat aivan tasan samat kuin vanhassa paikassa. Tämä on mitattu mittanauhan
kera sekä tupla rattaiden kera :)

Välitangoista.. Teimme kyselyä ennen muuttoa myyjiltä, kokivatko he tarpeelliseksi myyntipöydässä olevan rekin. Suurin osa vastauksista oli että ei katsottu tarpeelliseksi.
Siksi poistimme rekit välistä ja lisäksi tämä mahdollisti sen että saatiin pöytiä yli 30 mahtumaan enemmän.
Pöytiin on muutenkin jo ns vähän jonoa, toki poikkeus viikkoja löytyy. Jos pöytiä olisi vielä vähemmän, jono olisi niin pitkä ettei asiakkaita olisi ( myyjiä siis).

Tavaran laatu ja hinnat toki vaihtelevat myyjien mukaan. Edelleen katsomme että myyjillämme on ollut todella hyviä myyntejä. Vaihtelevia toki, mutta aina 50?-600? vkolta on myyjille maksettu.

Olemme hyvin pahoillamme jos olette kokeneet että palvelu on ollut töykeää!

Toivoisimme että pystyisitte antamaan palautetta, niin risuja kuin ruusujakin, asiallisesti
ihan meille suoraan! Rohkeasti vain sanomaan jos jokin asia painaa. Näin voimme itse miettiä mitä asialle voisimme tehdä ja parhaamme mukaan palvella asiakasta.
Emme ole niin "pahoja" eli lähestykää rohkeasti!! Aina saa ja pitää antaa palautetta.

Ja vielä, tupakoinnista lastenvaunujen lähistöllä.. Lupaamme parantaa tapamme ja ottaa huomioon asiakkaita paremmin! Samaa mieltä olen, ei todellakaan suotavaa.

Tilaa saamme pihalle lisää kun luontoäiti sulattaa lumia :)

järvenpäässä helposti lahdentieltä alas on helmi, joka on iso ja tilava (vissiin yli 200 pöytää), mahtuu varmasti vaunujen kanssa käytävät tilavat. pöytävuokra edullinen ja paljon HYVÄÄ lastentavaraa, vaikka onkin "tavallinen" kirppis. Lelukauppakin siinä samassa tilassa. Suosittelen lämpöisesti.

Tänään käytiin ekaa kertaa Villa Lyhdyssä, kun kaverin kaveri sitä kehui. Kovasti oltiin pettyneitä. Ihmisiä oli ostoksilla todella paljon, mutta tavaran laatu oli surkeaa. Likaisia ja tahraisia vaatteita ja suurin osa tarjonnasta oli tosi kulahtanutta. Tyhjiä pöytiä oli paljon, mikä lienee luonnollista näin kesällä ja paikkahan on vasta avannut kesätauon jälkeen. Mutta ennenkaikkea oli pettynyt tavaran heikkoon laatuun.

Mitä parkkipaikkoihin tulee, niin auton saa halutessaan oven eteen ja paikkoja oli hyvin vapaana.

Ensimmäistä kertaa "pidin" kirpputorin. Ja valitsin Villa Lyhdyn. Paikka tuntuu kyllä ahtaalta. Sinänsä ei kitinää ole itse paikasta, mutta.... vaatteita oli varastettu liikaa. Lappuja oli liimattu toisiin vaatteisiin. Harmittaa vietävätsti. Kuinka ihmiset kehtaavat varastaa kirpputorilta? Toki se puoli asiassa oli, että näin hoitovapaalla ollessani tein itse vaatteita ja hinnan laitoin materiaalikustannuksista, eli työlle ei mitään, jotta hinta olisi kirpputorimainen. Juuripa näitä oli sitten viety. Kiitoksena kai tämänkin voisi ottaa kun olivat "kaupaksi" käyneet... joskin minä maksajana itse.

Villa Lyhtyyn en enää vie, varastamisen takia ja sen vuoksi, että vuokra kyllä huima.

Olen ollut asiakkaana pari kertaa villa lyhdyssä ja tehnyt muutamia hyviä löytöjä. Tuolloin kassalla on ollut pari nuorta palkallista tyttöä. Mutta nyt päätin itse vuokrata pöydän viikoksi ja hoidin asioinnin kahden omistaja naisen kanssa. Pettymys viikon jälkeen oli suuri! Todella ikävä maku jäi näistä omistajista. He eivät yksinkertaisesti ole soveltuvia palveluammattiin. Todella nyrpeä ilme molemmilla ja palvelevat asiakkaita sitten kun ns. omat kuulumiset ja juoruilut keskenään on hoidettu. Luulen, että kierrän paikan jatkossa kaukaa ja enkä myöskään voi suositella sitä ystävilleni jotka kysyivät voiko paikkaan viedä omia tavaroita myyntiin. Todella ikävää.. toivottavasti Vantaalle saataisiin joku uusi hyvä lastenvaatekirppis pystyyn!

entisessä paikassa olisi tullut todella törkeä vuokrankorotus. Lisäksi paikassa ei ollut ollenkaan vesipistettä ja ilmastoinnissakin oli jotain outoo Ahtauden takia olen nähnyt heidän monesti puhuvan puhelimessa, mut jostainhan se johtuu ettei esim kapeempia pöytiä ole saatu....ei kaikki ole näistä pitäjistä kiinni...

Olin tosi pettynyt uuteen Villa Lyhtyyn, tilat oli entistä ahtaammat ja ankeammat. Ihmettelen miksi muuttivat, eikö vuokrasopimusta uusittu? Kun sinne suurin osa tunkee vielä rattaiden kanssa sisälle asti niin liikkuminen oli tosi tuskaista, aijemmissa tiloissa käytävät oli isommat ja pitkät, nyt kemurteli pöytien ympäri ja ahdasta tosiaan oli.... :(

Lisäksi myytävät tuotteet oli syksyyn verrattuna ylihinnoiteltuja ja kulahtaneita, toki se mitä myydään riippuu aina myyjistä. Odota pari viikkoa ja teen uuden visiitin mutta etsin nyt uutta lastentarvikekirppistä joka olisi entisen Villa Lyhdyn veroinen. Olisikohan tuo Bella Casa hyvä?

Rattaiden ja lasten kanssa saa todellakin tulla sisälle!!!! On se kumma että valitetaan siitä että lastentarvikekirppiksellä käy lapsia ja rattaita! kenelleköhän suurin osa tuotteista on suunnattu? Siellähän on lainarattaitakin oven suussa sitä varten et lapsen voi laittaa siihen jos autol tulee aikä omia ole mukana. parempi varmaan että ovat rattaissa kuin repimässä tavaraa alas. kaikki ei pysty joka hetki laittaa lasta hoitoon johonkin jonku kirpparikäynnin takia. minä en edes halua.

[QUOTE="annina";24415587]entisessä paikassa olisi tullut todella törkeä vuokrankorotus. Lisäksi paikassa ei ollut ollenkaan vesipistettä ja ilmastoinnissakin oli jotain outoo Ahtauden takia olen nähnyt heidän monesti puhuvan puhelimessa, mut jostainhan se johtuu ettei esim kapeempia pöytiä ole saatu....ei kaikki ole näistä pitäjistä kiinni...[/QUOTE]

Yhteistyössä