vinkkejä 1,5v yöheräilyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja..

Vieras
Meillä oli korvatulehduksia pari kappaletta, mikä takia lapsi ei syönyt päivällä kunnolla vaan alkoi syömään kerran yössä vellin, mistä nyt on jäänyt tapa, herää aina kolmen aikaan ja "vaatii" vellin, on vaikka tunnin kaksi hereillä ja nukahtaa vasta kun on saanut vellin.

Jotain vinkkejä millä tuon yöheräämisen saisi pois? Tutti ei auta, lapsi on siis ihan täysin hereillä sillon yöllä.. Iltapuuroa tai muutenkaan iltapalaa ei suostu syömään, korkeintaan pari leipää.

Mä jättäsin sen vellin vaan tylysti pois. Päivällä syödään ruoka-aikaan, yöllä nukutaan. Ei sitä montaa yötä viiti valvoa jos ei siitä oo mitään hyötyä ( =saa velliä ).

tarjoa vettä vellin sijasta...sanot lapselle ennen nukkumaan menoa että nyt juot vettä ja jos yöllä tulee jano niin ei tule velliä vaan saa huikan nokkamukista vettä. näin siskoni sai 1,5 vuotiaan poikansa pois yövelliltä. parina yönä poika oli ottanut huikan vettä mutta sen jälkeen jäi kokonaan pois :D

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
tarjoa vettä vellin sijasta...sanot lapselle ennen nukkumaan menoa että nyt juot vettä ja jos yöllä tulee jano niin ei tule velliä vaan saa huikan nokkamukista vettä. näin siskoni sai 1,5 vuotiaan poikansa pois yövelliltä. parina yönä poika oli ottanut huikan vettä mutta sen jälkeen jäi kokonaan pois :D

Hyssyttelikö siskosi lastaan sitte yöllä vai antoiko vaan huutaa?

mä sain mun reilu 1veen nukkumaan yöt kokonaan niin että, olin pinnasängyn vieressä ja laiton pojun niin monta kertaa maate ettei enää jaksanut nousta ja sitten silittelin hiljaa selästä niin kauan että nukahtaa ja näin hän nukahtaa joka ilta, mutta ei enää herää öisin huutamaan. kesti joku 3 yötä että hyväksyi asian =)

itse asiassa poika "hyväksyi kohtalonsa" todella heposti eikä hän huutanut ollenkaan vaan velli jäi tosi helposti pois. puhui pojalle jo iltapalan aikaan että juo nyt sitten maitoa ja vettä koska yöllä ei velliä juoda. kyllä mä uskon että parin kitinä yön jälkeen teilläkin poika tajuaa että ei sitä velliä tule vaikka kuinka kiukkuaa. Voimia!