Vinkkejä: halvalla gore-kengät ja gore-hanskat talveen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Auttakaapa pulassa olevaa!
Ei huvittaisi laittaa 100 euroa yksiin kenkiin ja kahteen pariin hanskoja. Tarvitsen siis gore tex -kengät (koko 29-30) ja kahdelle lapselle gore tex -toppahanskat (2 v ja 4 v). Tähän asti pärjäilty serkkujen vanhoilla ja kirpparilöydöillä jne., mutta nyt pitää ilmeisesti ostaa uutena. Katselin, että Vikingit maksaa n. 55 e ja Reimatec-hanskat n. 22 e. Mistä edullisimmin?

[QUOTE="vieras";24734018]Katselin, että Vikingit maksaa n. 55 e ja Reimatec-hanskat n. 22 e. Mistä edullisimmin?[/QUOTE]

No jos noilla hinnoilla löydät niin ne on jo edulliset. Monessa paikassa Vikingin gorekengät on ~70 euroa ja reimatecin hanskat liki 30e.

[QUOTE="heh";24734091]No jos noilla hinnoilla löydät niin ne on jo edulliset. Monessa paikassa Vikingin gorekengät on ~70 euroa ja reimatecin hanskat liki 30e.[/QUOTE]

Nämä oli Stockalla lokakuun tarjouksina. Ei hullareissa, vaan koko lokakuun siis. Hullareille kieltäydyn menemästä. Viking gore tex -kengät (20-30) hintaan 59,90 ja Reimatec-hanskat 23,90 e. Vähän muistin alakanttiin, mutta sinne päin.

Eli siis mitäh, Stockmann on halvin? Eikö muualla tarjouksia?

Reimatecit ei kyllä gore-texiä ole nähneet. Painivat ihan eri sarjoissa, goretex rukkasia kyllä suosittelen, jos oikeasti vedenpitävät rukkaset haluaa, reimatecit rupeaa aina jossain vaiheessa vuotamaan, meillä on vanhimmat goretex rukkaset varmaan 10 vuotta vanhat ja pitävät vettä, vaikka päälikangas on jo vähän hajalla.

kattele huuto netistä kenkiä jos ton hinnan alle pitää päästä. reimatecin hanskat on kylmät eikä kovin vedenpitävät. eikä ne varsinkaan ole gore texiä. saman asian ajaa esim tähtijonathan tms. loskakelillä voi käyttää myös kurahanska/vk-hanska+villalapanen alle, kylmemmälle sitten kunnolliset rukkaset, esim elsapitkäset prismasta.

[QUOTE="vieras";24734128]Reimatecit ei kyllä gore-texiä ole nähneet. Painivat ihan eri sarjoissa, goretex rukkasia kyllä suosittelen, jos oikeasti vedenpitävät rukkaset haluaa, reimatecit rupeaa aina jossain vaiheessa vuotamaan, meillä on vanhimmat goretex rukkaset varmaan 10 vuotta vanhat ja pitävät vettä, vaikka päälikangas on jo vähän hajalla.[/QUOTE]

Voitko kertoa hyvän merkin?

Leikki-ikäisille lapsille en ole nähnyt goretex-toppahanskoja missään, saatika että sellaiset saisi reimatekkiä halvemmalla. Omani maksoivat 130e, tosin eivät olleet halvimmat mahdolliset... Reimatec toki on eri asia. Jos vedenpidosta haluaa vähän vielä pimittää, niin lennen (14e) ja travallen hanskoja (16e) kannatta harkita. Mietin kyllä onko niissä teipatut saumat. Reimatec on kylmä talvihanskana, joten mä kyllä suosittelen Rasavil:iä enemmän :)

Vikingit taitaa maksaa tuossa pienemmässä koossa noilla main perustarjouksessa. Prisman S-bonuspäivillä marraskuussa voisi herua muutaman euron halvemmalla (Pirkanmaalla).

kattele huuto netistä kenkiä jos ton hinnan alle pitää päästä. reimatecin hanskat on kylmät eikä kovin vedenpitävät. eikä ne varsinkaan ole gore texiä. saman asian ajaa esim tähtijonathan tms. loskakelillä voi käyttää myös kurahanska/vk-hanska+villalapanen alle, kylmemmälle sitten kunnolliset rukkaset, esim elsapitkäset prismasta.

Tämä on ihan totta, että kurahanskat ovat varmaan paremmat kuin vuotavat "vedenpitävät" hanskat. Meillä on noita elsapitkäsiä ja muita ensi talveksi, mutta vedenpitäviä ei ole yhtään ja ajattelin, että sellaiset olisi ihan hyvät. Toki ilmankin pärjää aivan mainiosti. Hyviä merkkejä, n. 20 e? Vai jätänkö ostamatta? Lapset kotihoidossa, joten hanskoja voidaan vaihtaa helposti lennossa.

Leikki-ikäisille lapsille en ole nähnyt goretex-toppahanskoja missään, saatika että sellaiset saisi reimatekkiä halvemmalla. Omani maksoivat 130e, tosin eivät olleet halvimmat mahdolliset... Reimatec toki on eri asia. Jos vedenpidosta haluaa vähän vielä pimittää, niin lennen (14e) ja travallen hanskoja (16e) kannatta harkita. Mietin kyllä onko niissä teipatut saumat. Reimatec on kylmä talvihanskana, joten mä kyllä suosittelen Rasavil:iä enemmän :)

Vikingit taitaa maksaa tuossa pienemmässä koossa noilla main perustarjouksessa. Prisman S-bonuspäivillä marraskuussa voisi herua muutaman euron halvemmalla (Pirkanmaalla).

Voi hyvänen aika, mitkä hanskat sulla! Vau! :)

Eli ilmeisesti olen ymmärtänyt tämän pikkulasten hanskojen vedenpitävyyden ihan väärin. Ei meillä sellaisia ole oikein ollutkaan, mutta ajattelin selvitä helpommalla loskasäillä. Mutta ei siis kannatakaan? Kurikset siis vesikelille ja toppahanskat pakkasella?

Ilmeisesti Rasavil on hyvä? Entä nämä Molot ja muut?

S-bonusvinkki hyvä, kiitos! En ehkä jaksa odottaa sinne asti, sillä inhoan sitä, että talvi yllättää.

Huutonet-vinkkikin hyvä ylempänä, kiitos! Postikulut vain ärsyttävät aina ja käytetyistä kengistä en ole halukas maksamaan kovin paljoa, vaikka käytettynä ostamisessa ei ole mitään pahaa. Oon sellainen inhottava kirppishaukka, joka ei maksa yli 10 euroa oikein mistään.. Oma vika.

Justiin cittarissa vielä tänään viikkarin talvigoret plussatarjouksessa 55e tai jotain sitä luokkaa... Oli justiin 30 kokoon asti muistaakseni. Meillä on hanskoina hyviksi ja pitäviksi todettu Hans companyn hanskat enkä ole oikein mistään yhtä hyviä löytänytkään. Näissä vain toiset mallit tahtoo olla vaikeasti puettavia, mutta sitten on niitä hyviäkin malleja. Prismoista ja Tarjoustaloista löytyiy näitä. Ja näitä saa Reimatecin hintaan jo kolmet melkein (monessa paikassa Reimat olleet melkein 30e). 10,90e ostin justiin meidän lapsille nyt syksyksi. Tähti Jonathanit otin kans nyt testiin, on ihan sama vedenpitävyys kuin Reimassa ja paljon edullisemmat. Samaa hintaluokkaa, kuin nuo Hans companyn hanskat.

[QUOTE="vieras";24734178]Voi hyvänen aika, mitkä hanskat sulla! Vau! :)

Eli ilmeisesti olen ymmärtänyt tämän pikkulasten hanskojen vedenpitävyyden ihan väärin. Ei meillä sellaisia ole oikein ollutkaan, mutta ajattelin selvitä helpommalla loskasäillä. Mutta ei siis kannatakaan? Kurikset siis vesikelille ja toppahanskat pakkasella?

Ilmeisesti Rasavil on hyvä? Entä nämä Molot ja muut?[/QUOTE]

On aivan taivaalliset ja lämpimät (kärsin palelevista sormista, kunnes ostin kahdet kunnon hanskat).

Lasten hanskoja on siis sellaisia, missä on vettä pitävä kangas, mutta ei teippauksia ja sitten niitä joissa on teippauksetkin. Lisäksi eri merkeillä vaihtelee kankaan vedenpitävyys.

Rasavil minusta ei lupaa teipattuja saumoja, mutta on a) lämmin ja b) todella heikosti vettä päästävä, kangas pitää veden. Selja.fi lastentarvikeliike - TULOSSA: Rasavil Peukalopotti talvik (On corduramallikin, mutta se on kalliimpi)
Reimatec on teipattu, mutta kuten muutkin sanoivat, ei sovi kylmäsormisille.
Molo on kanssa ohut ja saumoja ei ole teipattu. Kannattaa valita pidempi malli eli igor Igor-kintaat, thunder - Kuopus - lasten vaate- ja tarvikeliike Käytännössä toimi ok, mutta ei ehkä ole hintansa arvoinen - jos haluu sävysävyyn....
Lennet on olleet lämpimiä, kohtuu vedenpitäviä mutta ei näissäkään ole teipattuja saumoja. Hintaansa nähden ihan passeleita, erityisesti alesta ostettuna Lasten Juulia ja Joonatan - Lenne talvirukkaset, roosa ruusu
Ticketin hanskoista mulla ei oo kokemusta - en tiedä onko teipattu Keltainen Kettu - Ticket to Heaven talvihanskat Rib mittens - sininen

Kurikset on villatumppujenkin kanssa kylmä vaihtoehto nollakelissä - en mä kyllä käyttäisi. Syksyllä ok.

ajattelin koittaa noita travallen hanskoja nyt kun en mitään muuta ostettavaa löytänt hullujen päivien kataloogista ja pakkohan sinne on silti änkeä!
nii ja tietysti se kurahanskan käyttö edellyttää sen että lapasten toimitus on kunnossa. olen yllätyksekseni huomannut että monella jotka eivät itse kudo, ei ole myöskään ketään mummua tai kummia tms joka kutoisi. joten joutuvat sitten ostamaan kaupasta tai myyjäisistä kallilla niitä.

On aivan taivaalliset ja lämpimät (kärsin palelevista sormista, kunnes ostin kahdet kunnon hanskat).

Lasten hanskoja on siis sellaisia, missä on vettä pitävä kangas, mutta ei teippauksia ja sitten niitä joissa on teippauksetkin. Lisäksi eri merkeillä vaihtelee kankaan vedenpitävyys.

Rasavil minusta ei lupaa teipattuja saumoja, mutta on a) lämmin ja b) todella heikosti vettä päästävä, kangas pitää veden. Selja.fi lastentarvikeliike - TULOSSA: Rasavil Peukalopotti talvik (On corduramallikin, mutta se on kalliimpi)
Reimatec on teipattu, mutta kuten muutkin sanoivat, ei sovi kylmäsormisille.
Molo on kanssa ohut ja saumoja ei ole teipattu. Kannattaa valita pidempi malli eli igor Igor-kintaat, thunder - Kuopus - lasten vaate- ja tarvikeliike Käytännössä toimi ok, mutta ei ehkä ole hintansa arvoinen - jos haluu sävysävyyn....
Lennet on olleet lämpimiä, kohtuu vedenpitäviä mutta ei näissäkään ole teipattuja saumoja. Hintaansa nähden ihan passeleita, erityisesti alesta ostettuna Lasten Juulia ja Joonatan - Lenne talvirukkaset, roosa ruusu
Ticketin hanskoista mulla ei oo kokemusta - en tiedä onko teipattu Keltainen Kettu - Ticket to Heaven talvihanskat Rib mittens - sininen

Kurikset on villatumppujenkin kanssa kylmä vaihtoehto nollakelissä - en mä kyllä käyttäisi. Syksyllä ok.

Oi, kiitos analyysista! Näillä etiäpäin! Kiitos!!

Lassietec hanskat. Prismat ja s-marketit. Kestää vettä, hintaa huiman kympin.
Katoin tota lehteä, McKinleyn aquamax goret 35 e.

Olen äitiyslomalla/hoitovapaalla, meen hakemaan eskarilaiselle ja 2vuotiaalle nuo.

Alkuperäinen kirjoittaja halpaa tänne.;24734258:

Olen äitiyslomalla/hoitovapaalla, meen hakemaan eskarilaiselle ja 2vuotiaalle nuo.
Lassietecciä voisin minäkin kokeilla, mutta ei niitä täällä S-ketjun kaupoissa ole. Peruslassieta vain ja se ei ole hintansa arvoista.

Peukalopotteja saa ainakin Stokkalta, muut ostopaikat kannattaa kysyä valmistajalta. Kokoja en enää muista millään.

ajattelin koittaa noita travallen hanskoja nyt kun en mitään muuta ostettavaa löytänt hullujen päivien kataloogista ja pakkohan sinne on silti änkeä!
nii ja tietysti se kurahanskan käyttö edellyttää sen että lapasten toimitus on kunnossa. olen yllätyksekseni huomannut että monella jotka eivät itse kudo, ei ole myöskään ketään mummua tai kummia tms joka kutoisi. joten joutuvat sitten ostamaan kaupasta tai myyjäisistä kallilla niitä.

Okei, pitää miettiä hullareita.

Meillä toinen mummo kutoo lapasia, mutta ei kovin usein toimita kuitenkaan ja onhan ne vähän kylmät silti. Tosin meidän lapset kuumaverisiä ja kotihoidossa, joten ei ehkä suuri ongelma.

Katselin huutonetistä ja kenkiä ei ollut kuin "tyttöväriä" ja hanskatkin väärän värisiä (riitelee pahasti haalarin kanssa), kalliita tai huonokuntoisen oloisia.

Kiitoksia!
ap

Alkuperäinen kirjoittaja halpaa tänne.;24734258:

Kiitos vinkistä ihan älyttömästi! Lassieteciä en muistanutkaan!
McKinleyt menee vähän liian hifistelyksi.

Ap kertoo:

Rasavil, Lenne ja Lassietec pitää ainakin katsoa. Väristä ja hinnasta ja saatavuudesta riippuen sitten teen päätöksen.

Hans Companysta en ole itse tykännyt, mutta ehkä meillä oli juuri se hankalasti puettava malli ja ohuetkin olivat eivätkä kestäneet kulutusta juurikaan. Ehkä näissä on eroja sitten.

Kiitos, avuliaat!
ap

Lassietecciä voisin minäkin kokeilla, mutta ei niitä täällä S-ketjun kaupoissa ole. Peruslassieta vain ja se ei ole hintansa arvoista.

Peukalopotteja saa ainakin Stokkalta, muut ostopaikat kannattaa kysyä valmistajalta. Kokoja en enää muista millään.

Kävin keskiviikkona meidän S-marketissa ja olivat ilmeisesti vasta tulleet. Käy katsomassa josko olis teillekki tullut.
Ostin neöjä paria, esikolle 1lk kintaat ja talvisormikkaat, pienelle 1,5v kahet kintaat.

Hei ap, ei mee hifistelyksi.
Ne on vielä ihan samannäköset kun viikkarit ja vähintäänkin yhtä laadukkaat, ei kukaan tiedä et ne on Kinleyt jos et kerro. Jos et halua ostaa jos halvalla saat, turha kysellä. Nih.

Kävin keskiviikkona meidän S-marketissa ja olivat ilmeisesti vasta tulleet. Käy katsomassa josko olis teillekki tullut.
Ostin neöjä paria, esikolle 1lk kintaat ja talvisormikkaat, pienelle 1,5v kahet kintaat.

Hei ap, ei mee hifistelyksi.
Ne on vielä ihan samannäköset kun viikkarit ja vähintäänkin yhtä laadukkaat, ei kukaan tiedä et ne on Kinleyt jos et kerro. Jos et halua ostaa jos halvalla saat, turha kysellä. Nih.

ANTEEKSI, mä luulin, että ne Kinleyt on hanskat!!!! Siis kengät 35 e, nam!
Kiitos!
ap

[QUOTE="vieras";24734397]ANTEEKSI, mä luulin, että ne Kinleyt on hanskat!!!! Siis kengät 35 e, nam!
Kiitos!
ap[/QUOTE]

öö, muuten, missä nää Kinleyt oli? En löydä hullarien mainoksesta enkä lokakuun tarjouksista? Oonko sokea?

Kosteussuojattuja kenkiä kannattaa muuten katsella myös urheiluliikkeistä. Me ostettiin esikoiselle vk-kengät stadiumista ja ovat pelittäneet ihan yhtä hienosti kuin aiemmin olleet vikingin vastaavat. Hinta vaan oli huomattavasti pienempi.

Yhteistyössä