Vinkkejä jaksamiseen ja latautumiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äitiliini

Jäsen
06.06.2004
627
0
16
Kertokaas äidit, mitä teette, kun olette väsyneitä ja saatte vähän omaa aikaa? Miten virkistäydytte?
Kertokaa konkreettisia toimintatapoja.

Itse menen usein kiertelemään kirpputoreja. Se on sellaista pakotonta hermolepoa. Paha vain, että aikaa vierähtää helposti paljon. Joskus en löydä mitään ostettavaa, joskus taas kassilisen. Useimmiten löydän lasten vaatteita, lasten tarvikkeita ja leluja. On aina hirmu tyytyväinen mieli jos tekee hyviä löytöjä.

Menen yksin saunaan, kun mies laittaa lapset nukkumaan tai puuhailee omiaan tietokoneella. Istun saunassa ja nautin hiljaisuudesta ja hemmottelen itseäni vähän ekstraihonhoidolla tms.

Joskus viikonloppuaamupäivänä saatan ajaa miehen ja lapset pihalle, makaan sohvalla katsomassa televisiota, surffailen, tai luen jotain.

Välillä täytyy päästä yksin kaupungille shoppailemaan. Välttämättä en osta mitään erityistä, kunhan kiertelen ja käyn kahvilla tai syömässä. Aika luksusta mennä valmiiseen pöytään ja nauttia siitä kaikesta ihan rauhassa itsekseen=)

Halpoja on kotiäidin huvit...

mulle "hermojen lepuuttamista"on jo se kun pääsee yksin tai toisen äidin kanssa shoppaileen,kirjastoon..sitä on taas kummasti energisempi kun tulet takas sieltä..ja just yksin saunaan,katson dvd:n kun muksut nukkuu,luen sisustuslehtiä..kyl sitä loppuviimex keksii vaikka mitä..tai istuu vaan hetken,laittaa silmät kiinni ja haaveilee jostain ihanasta..

Kirpputorit on minulle myös sellaista akkujen latausta. Ja sitä voi harrastaa hyvällä omalla tunnolla kun samlla säästyy rahaa ja luontoa, koska on kierrätys lähellä sydäntä myös.

Minulla on tosi ihan ikioma harrastuskin, käyn latinalaiset rytmit tanssi harrastuksessa joak on todella ihanaa ja mieltä sekä ruumista virkistävää :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2006 klo 09:57 minä kirjoitti:
Minä saunon, jon viinä. käyn joogaamassa yms. , töllötän töllöä. käyn yksin ravintolassa syömässä (tosin se on aika kallista usein käydä), tapaan ystäviä..
..eikun juon viiniä...jokusen lasillisen silloin tällöin

Mä tykkään lähteä shoppailemaan ja joku pieni uusi vaatekin saa mielen piristymään. Välillä käyn kavereiden kanssa leffassa tai syömässä ja ehkä joka toinen kuukausi ulkona tuulettumassa pitkän kaavan mukaan. Jaksamista edistää paljon myös kahdenkeskinen aika oman miehen kanssa - en siis välttämättä kaipaa mitään yksinäisyyttä, vain esim. hiljaisuus kotona ja telkkarin katselu (kun lapset nukkumassa) on ihanaa.

Mulle ulkoilu on tosi tärkeetä, useimmiten se tapahtuu lapsen kanssa. Etenkin nyt kun on nämä ihanat talviset kevätpäivät kun aurinko paistaa ja päivä pitenee huimaa vauhtia. Ystävien kanssa puhuminen tai tapaaminen. Shoppailu (eli tavaroiden hiplailu), lehden luku, surffaaminen. Siinä oikeestaan minun listani onkin.

Minä tykkään kanssa käydä kirpparilla, shoppailemassa yksin tai ystävän kanssa ja joskus on kiva vain maata sohvalla ja tuijotella telkkaa. Ensi viikolla olen menossa ystävän kanssa elokuviin. En ole käynyt leffassa varmaan puoleentoista vuoteen. Niin ja kampaajalla käynti on myös hemmottelua ja siellä käyn n. viiden-kuuden viikon välein. Mulla kun on lyhyet hiukset, niin niitä pitää kuitenkin siistiä aika usein. Ja nyt olen ruvennut myös ottamaan värjäyksen kampaajalla - ei tarvitse itse tuhrata värien kanssa kotona ja sotkea joka paikkaa.

Yhteistyössä