VINKKEJÄ KIEROUTUNEESEEN PARISUHTEESEEN!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies pettää luottamukseni usein. Kun luonnollisesti suutun asiasta ja yritän selvittää tapahtunutta, sekä kerron miltä minusta tuntuu, mies lopulta suutahtaa MINULLE ja on heti eroamassa.

Miehen ilmeisesti pitäisi saada tehdä vääryyksiä niin paljon kuin sielu sietää ilman asian käsittelemistä. Muutoin hän hokee, että nyt erotaan, että ei enää jaksa eikä halua olla yhdessä.

Mitä mun pitäisi tehdä? Hiljaa hyväksyä kaikki ja ottaa vastaan ns. osumia?
En haluaisi erotakaan, sillä minusta parisuhteessa joutuu tekemään joskus kovastikin työtä, jotta se onnistuu. Mutta se toki vaatii molempien työpanosta...

Mä luulen, ettei sun mies oo milläänlailla sitoutunut teidän suhteeseen eikä sitten ole valmis tekemään töitä parisuhteenne eteen samoin kuin sinä. Sulla on kuitenkin periaatteet kohillaan, pitäis vain saada mieskin ymmärtämään se. Ei välttämättä onnistu, jos mies ei sitä itse halua enkä tiedä miten mies saadaan haluamaan muutosta elämäänsä. Mulla kävi hyvä tuuri siinä, että mies tajusi, että hänen on muututtava, jos haluaa toimivan suhteen. Ollaan jälkeen päin puhuttu meidän suhteesta ja siitä, miksi hän loukkasi minua usein. Mies kertoi, että hän oli niin epävarma minusta ja hän koki, että parempi aiheuttaa minulle petymyksiä ennen kuin minä aiheutan niitä hänelle. En kuitenkaan luovuttanut silloin ja parin vuoden kuluttua hän katui kovasti tekemisiään, kun hänelle selvisim että minuun todellakin voi luottaa ja välitän hänestä oikeesti. Sen hän tajusi siitä, että pysyin yhä hänen kanssaan vaikka hän oli tuottanut minulle pettymyksiä yhtenään.

Miksi edes kysyt mielipiteitä, kun tuntuu sille, että oikein hyvin tiedät suhteen olevan tuhoon tuomittu (vrt. otsikko) ja silti hakemalla haet niitä vastauksia, joiden mukaan ei ole syytä erota? Ei se mitään auta, jos mies painostuksen jälkeen myöntää virheensä, mutta käytös ei muutu. Sanat on sanoja, teot ratkaisevat. Jos teot muuttuvat, sitten on syytä jatkaa, muuten ei. Tässä maassa löytyy vino pino niitä naisia, jotka kauniiden sanojen takia jaksavat törkeää kohtelua, ja uskovat siihen etteivät parempaa ansaitsekaan. Toivottavasti et halua olla yksi heistä.